Audi Le Mans quattro – fascinující studie supersportovního vozu představena na právě probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu

Audi Le Mans quattro nese zřetelné rysy Audi R8, které obsadily první tři místa závodu na 24 hodin v Le Mans.

Srdcem 1,9 m širokého a 4,37 m dlouhého konceptu je uprostřed uložený pětilitrový čtyřicetiventilový desetiválec V10 biturbo s přímým vstřikováním benzinu FSI, který při otáčkách 6800 min-1 dává výkon 449 kW/610 k.

Audi Le Mans quattro - fascinující studie supersportovního vozu představena na právě probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu
Audi Le Mans quattro - fascinující studie supersportovního vozu představena na právě probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu


Především díky mohutnému točivému momentu, vrcholícím na hodnotě 750 Nm už při 1750 min-1, je dynamika tohoto silničního dravce doslova fascinující: Z 0 na 100 km/h zrychluje za 3,7 sekund. Přesto, ze maximální rychlost je z bezpečnostních důvodů omezena na 250 km/h, je vůz projektovaný na rychlost 345 km/h.


Podélně uložený motor přenáší svůj mohutný výkon na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky s ovládáním na volantu i pomocí krátké řadicí páky na středovém tunelu. Díky elektrohydraulickému systému ovládání převodovky se vůz obejde bez spojkového pedálu.


Za normálních okolností rozděluje centrální difenrenciál Torsen výkon mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60, což zaručuje maximální agilitu a optimální trakci. Podle okamžitých adhezívních podmínek se však poměr přenášeného výkonu může pohybovat od 20:80 až 70:30.


Koncept Le Mans využívá ověřenou technologii prostorového hliníkového rámu ASF (Audi Space Frame). Karosářské panely jsou vyrobeny z kombinace hliníku a pevného kompozitu. Díky tomu je karoserie mimořádně tuhá a překvapivě lehká – celková hmotnost činí jen 1530 kg, což přispívá k vynikající dynamičnosti jízdy.


Fascinující studie Le Mans dokládá technologickou vyspělost automobilky Audi, získanou z množství vítězství na závodních tratích. Audi tak znovu dokládá oprávněnost svého firemního sloganu „Náskok díky technice“.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...