Audi Le Mans quattro – fascinující studie supersportovního vozu představena na právě probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu

Audi Le Mans quattro nese zřetelné rysy Audi R8, které obsadily první tři místa závodu na 24 hodin v Le Mans.

Srdcem 1,9 m širokého a 4,37 m dlouhého konceptu je uprostřed uložený pětilitrový čtyřicetiventilový desetiválec V10 biturbo s přímým vstřikováním benzinu FSI, který při otáčkách 6800 min-1 dává výkon 449 kW/610 k.

Audi Le Mans quattro - fascinující studie supersportovního vozu představena na právě probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu
Audi Le Mans quattro - fascinující studie supersportovního vozu představena na právě probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu


Především díky mohutnému točivému momentu, vrcholícím na hodnotě 750 Nm už při 1750 min-1, je dynamika tohoto silničního dravce doslova fascinující: Z 0 na 100 km/h zrychluje za 3,7 sekund. Přesto, ze maximální rychlost je z bezpečnostních důvodů omezena na 250 km/h, je vůz projektovaný na rychlost 345 km/h.


Podélně uložený motor přenáší svůj mohutný výkon na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky s ovládáním na volantu i pomocí krátké řadicí páky na středovém tunelu. Díky elektrohydraulickému systému ovládání převodovky se vůz obejde bez spojkového pedálu.


Za normálních okolností rozděluje centrální difenrenciál Torsen výkon mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60, což zaručuje maximální agilitu a optimální trakci. Podle okamžitých adhezívních podmínek se však poměr přenášeného výkonu může pohybovat od 20:80 až 70:30.


Koncept Le Mans využívá ověřenou technologii prostorového hliníkového rámu ASF (Audi Space Frame). Karosářské panely jsou vyrobeny z kombinace hliníku a pevného kompozitu. Díky tomu je karoserie mimořádně tuhá a překvapivě lehká – celková hmotnost činí jen 1530 kg, což přispívá k vynikající dynamičnosti jízdy.


Fascinující studie Le Mans dokládá technologickou vyspělost automobilky Audi, získanou z množství vítězství na závodních tratích. Audi tak znovu dokládá oprávněnost svého firemního sloganu „Náskok díky technice“.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Aramco a Stellantis potvrzují kompatibilitu syntetických paliv s evropskými motory

Aramco a Stellantis potvrzují...

Skupina Stellantis dospěla po několikaměsíčním testování ve svých technických centrech po celé Evropě k závěru, že 24 rodin motorů, které používají její evropská vozidla prodaná od...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Evropské snahy o snížení emisí CO2 ohroženy Českou republikou

Evropské snahy o snížení emisí CO2...

Průměrné emise CO2 u nově zaregistrovaných osobních aut v Evropě sice rok od roku klesají, ale Česká republika kazí evropské emisní statistiky. Češi totiž kupují nová auta s vysokou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV9 vyhrála kategorii luxusních vozů německé soutěže „Auto roku 2024“.  V Česku bude stát pod 2 miliony korun

Kia EV9 vyhrála kategorii luxusních...

Kia EV9 oslovila 27člennou porotu německé soutěže „Auto roku 2024“ (GCOTY) a bylo vyhlášeno vítězem kategorie luxusních vozů. Kia EV9 tím odsunula osm konkurenčních modelů zařazených do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Amarok jako kempovací vůz se střešním stanem a hardtopem

Nový Amarok jako kempovací vůz se...

Volkswagen Užitkové vozy představuje na veletrhu Caravan Salon přestavbu modelu Amarok PanAmericana. Tento speciální pick-up byl upraven společností Genesis Import. Vznikl tak dokonalý automobil pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW X5 Protection VR6

Nové BMW X5 Protection VR6

Nové provedení nejprodávanějšího pancéřovaného vozu světa s klasifikací VR6 přichází s přepracovaným designem a upraveným interiérem se špičkovými prvky digitalizace – přebírá...