Audi Le Mans quattro – fascinující studie supersportovního vozu představena na právě probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu

Audi Le Mans quattro nese zřetelné rysy Audi R8, které obsadily první tři místa závodu na 24 hodin v Le Mans.

Srdcem 1,9 m širokého a 4,37 m dlouhého konceptu je uprostřed uložený pětilitrový čtyřicetiventilový desetiválec V10 biturbo s přímým vstřikováním benzinu FSI, který při otáčkách 6800 min-1 dává výkon 449 kW/610 k.

Audi Le Mans quattro - fascinující studie supersportovního vozu představena na právě probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu
Audi Le Mans quattro - fascinující studie supersportovního vozu představena na právě probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu


Především díky mohutnému točivému momentu, vrcholícím na hodnotě 750 Nm už při 1750 min-1, je dynamika tohoto silničního dravce doslova fascinující: Z 0 na 100 km/h zrychluje za 3,7 sekund. Přesto, ze maximální rychlost je z bezpečnostních důvodů omezena na 250 km/h, je vůz projektovaný na rychlost 345 km/h.


Podélně uložený motor přenáší svůj mohutný výkon na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky s ovládáním na volantu i pomocí krátké řadicí páky na středovém tunelu. Díky elektrohydraulickému systému ovládání převodovky se vůz obejde bez spojkového pedálu.


Za normálních okolností rozděluje centrální difenrenciál Torsen výkon mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60, což zaručuje maximální agilitu a optimální trakci. Podle okamžitých adhezívních podmínek se však poměr přenášeného výkonu může pohybovat od 20:80 až 70:30.


Koncept Le Mans využívá ověřenou technologii prostorového hliníkového rámu ASF (Audi Space Frame). Karosářské panely jsou vyrobeny z kombinace hliníku a pevného kompozitu. Díky tomu je karoserie mimořádně tuhá a překvapivě lehká – celková hmotnost činí jen 1530 kg, což přispívá k vynikající dynamičnosti jízdy.


Fascinující studie Le Mans dokládá technologickou vyspělost automobilky Audi, získanou z množství vítězství na závodních tratích. Audi tak znovu dokládá oprávněnost svého firemního sloganu „Náskok díky technice“.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...