Audi je připraveno na 24 h Le Mans, který se pojede již tento víkend: 16. až 17. června

Značka Audi absolvovala v centru města Le Mans technickou přejímku pro 24hodinový závod za přítomnosti velkého množství diváků.

Audi je připraveno na 24 h Le Mans, který se pojede již tento víkend: 16. až 17. června

Připraven na Le Mans:

Audi Sport Team Joest absolvoval již v neděli týden před závodem technickou přejímku na 24 h Le Mans. Dva vozy Audi R18 e-tron quattro a dva vozy R18 ultra prošly technickou prohlídkou bez jakýchkoli problémů. Neobvykle brzký termín technické přejímky ovšem znamenal, že tři jezdci Audi nebyli přítomni a dorazili o den později. Loic Duval závodil v Malajsii, Oliver Jarvis bojoval na Slovakiaringu a Marc Gené byl na Velké ceně Kanady Formule 1. Diváci mohli poprvé sledovat technickou přejímku na Place de la République v centru města Le Mans, protože letos probíhá rekonstrukce dosud používaného náměstí Place des Jacobins před katedrálou Saint-Julien.

Letošní 80. ročník slavného vytrvalostního závodu 24 h Le Mans

– se pojede ve dnech 16. až 17. června 2012 a Audi do něj nasadí celkem čtyři sportovní prototypy LMP1. Dva vozy s označením Audi R18 e-tron quattro (startovní čísla 1 a 2) budou jako první závodní vozy v Le Mans vybaveny hybridní jednotkou, která kombinuje elektrický pohon přední nápravy s konvenčním pohonem zadní nápravy vznětovým motorem V6 TDI 3,7 litru. Ten je jediným zdrojem hnací síly v prototypech Audi R18 ultra (startovní čísla 3 a 4), nejlehčích závodních vozech Audi pro Le Mans všech dob.

Za volant prototypů Audi usedne celkem dvanáct jezdců v barvách týmu Audi Sport Team Joest

– kteří mají na svém kontě dohromady devatenáct vítězství v Le Mans. S jedničkou budou obhajovat loňské vítězství Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer (CH/D/F). Vůz číslo dvě budou postupně řídit Dindo Capello/Tom Kristensen/Allan McNish (I/DK/GB), s trojkou se postaví na start Romain Dumas/Loic Duval/Marc Gené (F/F/E) a startovní číslo 4 bude patřit posádce Marco Bonanomi/Oliver Jarvis/Mike Rockenfeller (I/GB/D).

Značka Audi vyhrála od roku 2000 vytrvalostní závod 24 h Le Mans celkem desetkrát

– je tak zdaleka nejúspěšnější značkou v nedávné historii legendárního závodu. Audi dokazuje svůj „náskok díky technice“ nejen počtem triumfů, ale i úspěšnými inovacemi. Po prvním vítězství motoru TFSI (v roce 2001) a historicky prvním triumfu vozu poháněného vznětovým motorem (v roce 2006) následovalo v roce 2010 první vítězství vozu s motorem přeplňovaným turbodmychadlem s variabilní geometrií rozváděcích lopatek (VTG).

Žhavá novinka: Film „Truth in 24 II“ je nyní k dispozici na DVD.

Úchvatný 83minutový dokumentární snímek vypráví příběh desátého vítězství Audi v závodě 24 h Le Mans 2011. DVD navíc obsahuje bonusový materiál zabývající se pěti individuálními tématy a nabízí zvukové stopy v němčině, angličtině, španělštině a francouzštině. DVD lze zakoupit na: www.adrenalin-magazine.com.

Slovo Marca Geného

V dubnu jste přišel k Audi jako náhradní jezdec. Ve Spa jste vyhrál svůj dosud jediný závod v barvách Audi poté, co jste musel zaskočit za Timo Bernharda, kterého nahradíte rovněž v závodě 24 h Le Mans. Jak se cítíte?

Samozřejmě je mi velmi líto, že Timův zdravotní stav není ještě v pořádku. Podle původního plánu jsem se měl jako náhradní jezdec zúčastnit testovacího dne v Le Mans. Nyní pojedu také závod, což je pro mě pocta. Lidé u Audi se ovšem ke mně nikdy nechovali jako bych byl jen náhradním jezdcem – hned od začátku jsem se cítil být součástí týmu.“

Co Vám dalo tento pocit?

„Plně jsem se podílel již na testování. Pak mi bylo umožněno jet závod ve Spa. V Le Mans jsem původně závodit neměl. Když to bylo potvrzeno, byl jsem velmi šťastný. Tenhle závod mám moc rád, stejně jako svůj tým. A moc se mi líbí Audi R18 ultra.“

Jak jste reagoval na své vítězství ve Spa?

„Vítězství mi přineslo několik pěkných článků v tisku, hodně blahopřání a rovněž i uznání v boxech Formule 1. Začal jsem si uvědomovat, jak důležitou značkou Audi je. Díky tomu je toto vítězství ještě významnější a velké množství fanoušků značky nás velmi pozorně sleduje. To je odlišné od ostatních týmů. Struktura u Audi je na stejné úrovni jako v nejlepších týmech Formule 1. A navíc nadšení celé značky pro 24 h Le Mans je enormní.“

Vítězové závodu 24 h Le Mans (od roku 2000)

  • 2000 – Biela/Kristensen/Pirro (Audi)
  • 2001 – Biela/Kristensen/Pirro (Audi)
  • 2002 – Biela/Kristensen/Pirro (Audi)
  • 2003 – Capello/Kristensen/Smith (Bentley)
  • 2004 – Ara/Capello/Kristensen (Audi)
  • 2005 – Kristensen/Lehto/Werner (Audi)
  • 2006 – Biela/Pirro/Werner (Audi)
  • 2007 – Biela/Pirro/Werner (Audi)
  • 2008 – Capello/Kristensen/McNish (Audi)
  • 2009 – Brabham/Gené/Wurz (Peugeot)
  • 2010 – Bernhard/Dumas/Rockenfeller (Audi)
  • 2011 – Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi)

Informace o závodním okruhu v Le Mans

Délka tratě: 13,629 km

Trvání závodu: 24 hodin

Rekordní čas v kvalifikaci na této trati: Stéphane Sarrazin (Peugeot), 11.6.2008, 3 minuty 18,513 sekundy (247,16 km/h)

Rekordní čas v závodu na této trati: Loic Duval (Peugeot), 13.6.2010, 3 minuty 19,074 sekundy (246,463 km/h)

První místo na startu v roce 2011: Benoît Tréluyer (Audi), 10.6.2011, 3 minuty 25,738 sekundy (238,480 km/h)

Nejrychlejší kolo v závodě v roce 2011: André Lotterer (Audi), 12.6.2011, 3 minuty 25,289 sekundy (239,002 km/h)

Nejdelší ujetá vzdálenost v závodě 24 h Le Mans: Timo Bernhard/Romain Dumas/Mike Rockenfeller (Audi), 12.-13.6.2010, 5410,713 km za 24 hodin 01 minutu 23,694 sekundy (225,228 km/h)

Skupina Audi

– dodala v roce 2011 svým zákazníkům 1 302 659 vozů značky Audi. V roce 2011 činil její obrat 44,1 miliardy EUR a provozní zisk 5,3 miliardy EUR. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, čínském Changchunu a belgickém Bruselu. Audi Q7 je vyráběno v Bratislavě na Slovensku. V červenci 2010 rozšířila stávající výrobu modelů Audi A4 a A6 v indickém Aurangabadu CKD produkce modelu Audi Q5. Výroba modelu Audi A1 běží v bruselském závodě od května 2010, zatímco produkce nového Audi A1 Sportback byla spuštěna v roce 2012. Audi Q3 vyjíždí z bran španělského závodu Martorell od června 2011. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. V Maďarsku, Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese v Itálii, AUDI BRUSSELS S.A/N.V v Belgii a quattro GmbH v Neckarsulmu. Na základě souhlasného rozhodnutí zodpovědných orgánů převezme Audi Group italského výrobce sportovních motorek Ducati Motor Holding S.p.A. V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 64 000 lidí, z toho 48 000 v Německu. V letech 2012–2016 plánuje značka se čtyřmi kruhy investovat více než 13 miliard EUR zejména do nových produktů, lidských zdrojů a rozšiřování výrobních kapacit, aby podpořila svou pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Audi v současnosti rozšiřuje výrobní areál v Györu (Maďarsko), koncem roku 2013 zahájí výrobu v čínskému Foshanu a v roce 2016 také v Mexiku.

Značka Audi již dlouho plní svoji společenskou odpovědnost na mnoha úrovních ve smyslu zachování podmínek pro hodnotný život budoucích generací. Základem pro trvalý úspěch značky Audi je proto ochrana životního prostředí, zachování zdrojů, mezinárodní konkurenceschopnost a prozíravá personální politika orientovaná na budoucnost. Jedním z příkladů odpovědnosti společnosti AUDI AG k environmentálním otázkám je nově založená Nadace Audi pro životní prostředí. Pod hlavičkou sloganu „Náskok díky technice,“ který daleko přesahuje rámec jejích produktů, směřuje společnosti AUDI AG své aktivity k velkému cíli v podobě mobility s kompletně neutrální bilancí emisí CO2.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...