Audi dosáhlo na Sachsenringu nového nejrychlejšího času na kolo pro vozy se vznětovým motorem

Prototyp Audi RS 5 TDI competition concept zajel na závodním okruhu o délce 3,6 kilometru jedno kolo za pouhých 1:35,35 min.

1audmotorbiturnatrati1000

Zdrojem hnací síly je motor TDI V6 3,0 litru Biturbo

1audmotorbitur1000

1audmotorbiturschema1000

– s výkonem 320 kW (435 k) a maximálním točivým momentem 800 N.m. Technickou inovací je elektricky poháněné dmychadlo.

Nejlepší čas zajel dánský závodní jezdec Nicki Thiim v rámci dne rekordů na Sachsenringu

– který uspořádal časopis Auto Bild Sportscars ve spolupráci s výrobcem pneumatik Michelin. Prototyp Audi RS 5 TDI competition concept překonal svým časem 1:35,35 min dosavadní rekord pro vozy se vznětovým motorem, platný od února 2015, o 1,87 sekundy. Již na jaře 2015 testoval tento prototyp Audi časopis „sport auto“ na Hockenheimringu a v rámci testu naměřil nejlepší čas na kolo mezi vozy se vznětovým motorem v celé historii redakce.

Ulrich Weiß, vedoucí vývoje motorů TDI ve společnosti AUDI AG říká:

„Jsem hrdý na vynikající výkony podávané na závodních okruzích, protože podtrhují vedoucí roli Audi ve vývoji velmi hospodárných sportovních vznětových motorů. U prototypu Audi RS 5 TDI competition concept jsme využili všechny možnosti v oblastech lehké konstrukce, podvozku a samozřejmě i poháněcího ústrojí. Výkon motoru TDI jsme zvýšili na maximum a dodatečné dynamiky jsme dosáhli elektricky poháněným dmychadlem, které bude zanedlouho uvedeno v sériově vyráběném modelu.“

Audi RS 5 TDI competition concept vychází z technické studie,

– kterou značka Audi představila v létě 2014 u příležitosti 25. výročí motorů TDI. Od té doby byl tento vůz ve všech ohledech zdokonalován pro jízdu na závodním okruhu. Výkon motoru 3.0 TDI Biturbo byl zvýšen na 320 kW (435 k). Maximální točivý moment vzrostl na 800 N.m. Díky suverénní hnací síle zvládne sportovní TDI sprint z klidu na 100 km/h za pouhých 4,0 sekundy a na 200 km/h za méně než 16 sekund.

Klíčovou inovací motoru V6 TDI Biturbo je elektricky poháněné dmychadlo

– které doplňuje dvě výfuková turbodmychadla. Elektricky poháněné dmychadlo zajišťuje rychlejší nárůst točivého momentu v nízkých otáčkách a výrazně zlepšuje reakce motoru a akceleraci. Malý elektromotor o výkonu 7 kW zrychlí turbínové kolo až na 72 000 otáček za minutu během 250 milisekund, a vytvoří tak plnicí tlak nezávisle na energii výfukových plynů. Typické výfukové turbodmychadlo vyžaduje k dosažení stejných otáček turbínového kola dvojnásobnou až trojnásobnou dobu. Díky elektricky poháněnému dmychadlu má RS 5 TDI competition concept v každé jízdní situaci rychle k dispozici vysoký plnicí tlak, což je pro vynikající sportovní výkony klíčové.

Elektricky poháněné dmychadlo je napájeno z dílčí palubní sítě, která pracuje s napětím 48 V. Doplňková palubní síť představuje zásadní prvek ve strategii elektrifikace značky Audi. Umožňuje rychlejší přenos většího množství elektrické energie, a má tak vynikající předpoklady pro použití v kombinaci s elektricky poháněným dmychadlem. Obě technická řešení budou zanedlouho uvedena do sériové výroby.

Audi RS 5 TDI competition concept je o 241 kilogramů lehčí než výchozí model

Hmotnost snižují různá opatření v oblasti lehké konstrukce: Kapota motoru je vyrobena z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, dveře jsou z hliníku, výfuková soustava dalekosáhle z titanu. V interiéru jsou závodní skořepinová sedadla z uhlíkového kompozitu a zadní sedadla byla v rámci důsledné realizace koncepce lehké konstrukce vymontována. Kromě toho jsou pro okna použita tenká skla a plast.

Elektricky poháněné dmychadlo používá také pětiválcový motor 2.5 TFSI obdivuhodného konceptu Audi TT clubsport turbo.

V roce 2014 bylo v České republice registrováno 3935 nových vozů Audi

– o 19,6 procenta více než v roce 2013. Kromě toho byl prosinec 2014 s 702 registracemi nejlepším měsícem v historii působení značky Audi na českém trhu. Audi nabízí všechny své modely od 1. dubna s prodlouženou zárukou na 4 roky, resp. 120 000 km bez zvýšení ceny.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi a FC Bayern společně kráčí vstříc budoucnosti

Audi a FC Bayern společně kráčí...

Prémiové značky prodlužují spolupráci do roku 2029 Hráči klubu FC Bayern Mnichov jezdí v elektromobilech Audi e-tron Hildegard Wortmannová, členka představenstva společnosti AUDI AG,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Atraktivní práci s auty najdete na novém portále CARJOBS.CZ

Atraktivní práci s auty najdete na...

Společnost Porsche Česká republika spustila nový webový portál CARJOBS.CZ, který zastřešuje oblast lidských zdrojů a personalistiky pro její obchodní a servisní síť. Uživatelé naleznou na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Chytrá a individuální mobilita:  Audi na veletrhu CES 2020

Chytrá a individuální mobilita: Audi...

Studie AI:ME jako empatický partner pro mobilitu Průhledový displej 3D se smíšenou realitou a Audi Intelligence Experience S Audi od zážitků z jízdy k osobní zážitkové jízdě Audi na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 25 let Audi RS: Exkluzivní jubilejní paket

25 let Audi RS: Exkluzivní jubilejní paket

„Jubilejní paket 25 let RS“ lze objednávat pro modely TT RS Coupé, RS 4 Avant, RS 5 Coupé a Sportback, RS 6 Avant a RS 7 Sportback Barva karoserie modrá Nogaro a detaily z modré Alcantary...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ještě ostřejší: Modernizované modely Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback

Ještě ostřejší: Modernizované modely...

RS 5 Coupé* a RS 5 Sportback* s dynamickým vnějším designem Nový koncept ovládání s velkým displejem MMI touch Motor V6 Biturbo s 331 kW (450 k) a 600 N.m, 0–100 km/h za 3,9 sekundy Audi...