Audi zůstává nejprodávanější prémiovou značkou v Evropě.
Rok 2010 se stal pro ingolstadtskou automobilku prodejně nejúspěšnějším rokem všech dob.
Značka se čtyřmi kruhy prodala v Číně rekordních 227 938 vozů a v USA bylo poprvé v historii prodáno více než 100 000 vozidel Audi.
„Na americkém trhu jsme překonali historický prodejní rekord a zároveň jsme v dosáhli nejlepšího finančního výsledku za dlouhou dobu,“ říká Peter Schwarzenbauer, člen představenstva AUDI AG pro marketing a prodej. „V následujících letech uvedeme naši úspěšnou technologii TDI clean diesel do segmentu manažerských vozů. Motory TDI nabídneme našim americkým zákazníkům také v nové generaci Audi A6 a Audi A8. Tím výrazně posílíme naše postavení v tomto segmentu.“
Již dříve společnost AUDI AG informovala o svém záměru zdvojnásobit podíl manažerských vozů na svém celkovém prodeji v USA uvedením modelu Audi A7 Sportback a nových generací modelů A6 a A8.
Rovněž na čínském trhu dosáhla značka se čtyřmi kruhy rekordního odbytu. Poptávka vzrostla oproti původním očekáváním mnohem rychleji, což na konci roku způsobilo nedostatek disponibilních vozů u prodejců. Audi dodalo zákazníkům od ledna do prosince celkem 227 938 automobilů, o 43,4 % víc než v předchozím roce.
Podle očekávání přispělo nové Audi A1 v závěru roku k výborným obchodním výsledkům v Německu. Na nárůstu prodeje v prosinci se ovšem podílela rovněž oživená poptávka ze strany firemních zákazníků. Prodejní čísla v Německu za celý rok (229 157 vozů) mírně převyšují výsledky za rok 2009 navzdory počátečnímu poklesu v důsledku ukončení „šrotovného“.
Také v celé Evropě došlo k silnému nárůstu prodeje, společnost AUDI AG prodala v roce 2010 celkem 647 600 automobilů, a potvrdila tak své postavení nejprodávanější prémiové značky v Evropě.
Přehled prodeje AUDI AG za celý rok 2010
Prodej | 2010 v ks | 2009 v ks | Meziroční změna |
Svět | 1 092 400 | 949 729 | +15,0 % |
Evropa | 647 600 | 618 854 | +4,6 % |
Německo | 229 157 | 228 844 | +0,1 % |
Velká Británie | 99 705 | 90 513 | +10,2 % |
Itálie | 60 337 | 57 204 | +5,5 % |
Francie | 52 520 | 48 010 | +9,4 % |
Španělsko | 39 558 | 38 788 | +2,0 % |
USA | 101 629 | 82 716 | +22,9 % |
Asijsko-pacifická oblast | 276 200 | 199 003 | +38,8 % |
Čína (včetně Hongkongu) | 227 938 | 158 941 | +43,4 % |
Audi
– vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, Changchunu (Čína) a Bruselu (Belgie). Na konci roku 2007 odstartovala CKD produkce Audi A6 v indickém Aurangabadu, Audi A4 pak na počátku září 2008. Výroba nového Audi A1 byla spuštěna v bruselském závodě od května 2010. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu. V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 60 000 lidí, z toho 46 600 v Německu. V letech 2011–2015 Audi Group plánuje investovat celkově 11,6 miliardy EUR zejména do nových produktů, aby podpořila pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Do roku 2015 Audi plánuje výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.
Značka Audi již dlouho plní svoji sociální odpovědnost na mnoha úrovních – s cílem učinit budoucí život hodnotný pro přicházející generace. Základem pro trvalý úspěch značky Audi je proto ochrana životního prostředí, uchování zdrojů, mezinárodní konkurenceschopnost a dopředu hledící personální politika. Jedním z příkladů odpovědnosti společnosti AUDI AG k environmentálním otázkám je nově založená Nadace životního prostředí Audi.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií