Audi A8 přináší i novou kvalitu výroby

Míra automatizace na karosářské lince dosahuje 80 %.

S náběhem nového modelu Audi A8 posune Audi laťku dosud obvyklých standardů i v oblasti vlastní produkce,“ tvrdí Dr. Jochem Heizmann, člen představenstva Audi AG zodpovědný za výrobu. Při výrobě nového Audi A8 se uplatní mimo jiné nejmodernější technologie zpracování hliníku a sofistikovaná robotizovaná pracoviště na karosářské lince.


Audi A8 přináší i novou kvalitu výroby
Audi A8 přináší i novou kvalitu výroby

Do modernizace závodu v Neckarsulmu investovala společnost Audi více než 300 milionů eur, výroba (tedy lakovna, montáž i karosárna) nové vlajkové lodi zaměstná na 1300 pracovníků. Asi 180 milionů eur z celkově vynaložených investic si vyžádala příprava úplně nové karosárny, kde se budou na hliníkový prostorový trám ASF montovat hliníkové karosářské panely. Při tom se uplatní celkem 156 robotů, což představuje úroveň automatizace asi 80 procent. V celé karosárně bude díky tomu pracovat pouze asi 350 zaměstnanců. Vyšší míra automatizace se projeví také ve zkrácení výrobního cyklu – výroba samotné karoserie si vyžádá polovinu času než v případě předchozí generace řady Audi A8.

Při výrobě nového Audi A8 se poprvé ve výrobě automobilů uplatní technologie hybridního svařování, které kombinuje konvenční svařování laserovým paprskem s obloukovým svařováním v ochranné atmosféře inertního plynu. Hybridní svařování zlepšuje produktivitu, kvalitu i hospodárnost výroby.


Díky promyšlenému využití velkoformátových karosářských panelů se konstruktérům nového Audi A8 podařilo v porovnání s předchozím modelem snížit počet komponentů rámu ASF a karoserie z 334 na 267 částí. Například celá bočnice rámu ASF je nyní z jediného kusu. Hliníková karoserie nového Audi A8 je asi o 40 procent lehčí než kdyby byla vyrobena z konvenčních ocelových částí. „Audi A8 nové generace tak navazuje na svého předchůdce, který vnášel do segmentu luxusních limuzín zcela novou kvalitu, pokud jde o snižování hmotnosti,“ říká Dr. Jochem Heizmann.


Na konci karosářské linky upraví počítačem řízená fréza místa pro přichycení náprav a čelního modulu do přesně definovaných rozměrů. Přesné senzory zároveň detailně proměří celou karoserii a za pomoci výkonných počítačů zaručí naprosto přesnou montáž všech podvozkových komponentů.


Zákazníci mohou při objednávání nového Audi A8 vybírat z celkem patnácti různých laků. Jenom lakováním a konečným barevným „finišem“ karoserie se zabývá asi 150 pracovníků. Nalakované karoserie se pak přesouvají na modernizovanou a rozšířenou montážní linku, kde pracuje osm stovek zaměstnanců. Linka finální montáže modelu Audi A8 je dlouhá více než 440 metrů a je rozdělena na 74 šestimetrových úseků, které ohraničují jednotlivé operace.


Výrobní cyklus od zahájení prací na novém voze Audi A8 do jeho sjetí z výrobní linky trvá sedm dnů, což je o jeden den méně než u modelů předchozí generace. Výrobní kapacita je připravena na produkci 100 vozů denně ve dvousměnném provozu. Vedení automobilky Audi počítá s  výrobu 20 000 vozů Audi A8 ročně.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...