Audi A6 Avant 3,2 FSI guattro s převodovkou tiptronic v testu redakce

Reprezentační, elegantní a dynamické Audi, prostorný interiér a výborné jízdní vlastnosti – to jsou závěry z testování tohoto vozu.

Audi A6 Avant 3,2 FSI guattro s převodovkou tiptronic v testu redakce
Audi A6 Avant 3,2 FSI guattro s převodovkou tiptronic v testu redakce
Audi A6 Avant 3,2 FSI guattro s převodovkou tiptronic v testu redakce

Audi A6 Avant quattro mě zaujalo svým elegantním designem s charakteristickou mohutnou jednodílnou maskou chladiče, zužující se výškou bočního zasklení, působivou zádi a litinovými kovanými koly s nízkoprofilovými pneumatikami. Celkově design zdůrazňuje dynamiku vozu, luxus, bezpečnost a přes jeho robustnost i jeho sportovní charakter. Audi A6 Avant má širokou škálu příslušenství a mimořádně variabilní zavazadlový prostor objemu 565 l, který se po sklopení zadních sedadel zvětší až na 1660 l.

Audi A6 Avant 3,2 FSI guattro s převodovkou tiptronic v testu redakce
Audi A6 Avant 3,2 FSI guattro s převodovkou tiptronic v testu redakce
Audi A6 Avant 3,2 FSI guattro s převodovkou tiptronic v testu redakce


Interiér Audi A6 Avant nabízí nejvyšší míru komfortu, bezpečnosti a pohodlí pro řidiče i cestující. Klid a pocit bezpečí mně při jízdě dodávaly anatomicky tvarované všestranně seřiditelné sedadlo s velmi dobrým bočním vedením, podélně i výškově nastavitelný volant, ergonomicky optimálně rozmístěné sdělovače a ovládače, airbagy vpředu i boční, bezúdržbové hřebenové řízení s posilovačem závislým na rychlosti jízdy (servotronic), dvouokruhový brzdový systém s diagonálním rozdělením, antiblokovacím systémem ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBV, posilovač brzdné síly, kotoučové brzdy vpředu a vzadu, vpředu vnitřně chlazené, elektromechanická parkovací brzda vzadu, stálý pohon všech kol quattro®, samosvorný mezinápravový diferenciál Torsen, elektronická uzávěrka diferenciálu EDS působící brzdou na všechna poháněná kola, protiprokluzové zařízení ASR, elektronický stabilizační program ESP s brzdovým asistentem, velmi dobré odhlučnění motoru i podvozku, palubní počítač, účinné xenonové světlomety s ostřikovači, mlhová světla, elektrické ovládání předních a zadních skel bočních dveří, elektricky nastavitelná vyhřívaná zpětná zrcátka automaticky zaclonitelná, parkovací senzor, dvouzónová automatická klimatizace a autorádio s přehrávačem CD s dálkovým ovládáním pod volantem a další prvky u tak luxusního vozu samozřejmé.


Benzinový šestiválcový motor objemu 3123 cm3 V6 s přímým vstřikováním se čtyřventilovou technikou má po dvou vačkových hřídelích v hlavách válců (DOHC), plynulé časování vačkových hřídelí a dvoustupňové sací potrubí. Max. výkon 188 kW dosahuje při 6500 ot/min. Max. točivý moment 330 Nm při 3250 ot/min. Řízení motoru je plně elektronické s E-plynem. Výkonný motor spolu s optimálně odstupňovanou 6ti stupňovou automatickou převodovkou tiptronic s dynamickým programem řazení DSP a sportovním programem mně umožňoval dosahovat během testování vysoké jízdní průměry při vychutnávání každého okamžiku vedení tohoto vozu – při výborné akceleraci, při projíždění ostrých zatáček vyšší rychlostí i při brzdění. Motor bez prodlevy reagoval na přidání plynu a ochotně zrychloval i z nižších otáček. Oporou při dynamické jízdě a testování vozu mně byla celková konstrukce podvozku se špičkovými a mimořádně účinnými elektronickými systémy.


Výrobce udává nejvyšší rychlost Audi A6 Avant elektronicky omezenou na 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,4 sekund. Průměrnou kombinovanou spotřebu uvádí 11,1 l/100 km. Během testu jsem vykázal spotřebu o 0,5 litru vyšší, převážnou část kilometrů jsem však jezdil sportovním způsobem jízdy.


Testované Audi A6 Avant quattro bylo vybaveno navigací, která mně dovedla bezchybně slovními pokyny i na nejzapadlejší ulice i v malých vesnicích a umožňovala mně tak se plně věnovat řízení.


Základní cena Audi A6 Avant 3,2 FSI quattro s převodovkou tiptronic je 1 609 800 Kč včetně DPH. Cena testované Audi včetně příplatkové výbavy 2 276 879 Kč.


Audi A6 je možné zakoupit i jako automobil v kategorii N1 s možností odpočtu DPH. Úprava spočívá v montáži přepážky a umístění bezpečnostních černých folií na zadních bočních oknech v zavazadlovém prostoru.


KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...