Audi A6 Avant quattro mě zaujalo svým elegantním designem s charakteristickou mohutnou jednodílnou maskou chladiče, zužující se výškou bočního zasklení, působivou zádi a litinovými kovanými koly s nízkoprofilovými pneumatikami. Celkově design zdůrazňuje dynamiku vozu, luxus, bezpečnost a přes jeho robustnost i jeho sportovní charakter. Audi A6 Avant má širokou škálu příslušenství a mimořádně variabilní zavazadlový prostor objemu 565 l, který se po sklopení zadních sedadel zvětší až na 1660 l.
Interiér Audi A6 Avant nabízí nejvyšší míru komfortu, bezpečnosti a pohodlí pro řidiče i cestující. Klid a pocit bezpečí mně při jízdě dodávaly anatomicky tvarované všestranně seřiditelné sedadlo s velmi dobrým bočním vedením, podélně i výškově nastavitelný volant, ergonomicky optimálně rozmístěné sdělovače a ovládače, airbagy vpředu i boční, bezúdržbové hřebenové řízení s posilovačem závislým na rychlosti jízdy (servotronic), dvouokruhový brzdový systém s diagonálním rozdělením, antiblokovacím systémem ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBV, posilovač brzdné síly, kotoučové brzdy vpředu a vzadu, vpředu vnitřně chlazené, elektromechanická parkovací brzda vzadu, stálý pohon všech kol quattro®, samosvorný mezinápravový diferenciál Torsen, elektronická uzávěrka diferenciálu EDS působící brzdou na všechna poháněná kola, protiprokluzové zařízení ASR, elektronický stabilizační program ESP s brzdovým asistentem, velmi dobré odhlučnění motoru i podvozku, palubní počítač, účinné xenonové světlomety s ostřikovači, mlhová světla, elektrické ovládání předních a zadních skel bočních dveří, elektricky nastavitelná vyhřívaná zpětná zrcátka automaticky zaclonitelná, parkovací senzor, dvouzónová automatická klimatizace a autorádio s přehrávačem CD s dálkovým ovládáním pod volantem a další prvky u tak luxusního vozu samozřejmé.
Benzinový šestiválcový motor objemu 3123 cm3 V6 s přímým vstřikováním se čtyřventilovou technikou má po dvou vačkových hřídelích v hlavách válců (DOHC), plynulé časování vačkových hřídelí a dvoustupňové sací potrubí. Max. výkon 188 kW dosahuje při 6500 ot/min. Max. točivý moment 330 Nm při 3250 ot/min. Řízení motoru je plně elektronické s E-plynem. Výkonný motor spolu s optimálně odstupňovanou 6ti stupňovou automatickou převodovkou tiptronic s dynamickým programem řazení DSP a sportovním programem mně umožňoval dosahovat během testování vysoké jízdní průměry při vychutnávání každého okamžiku vedení tohoto vozu – při výborné akceleraci, při projíždění ostrých zatáček vyšší rychlostí i při brzdění. Motor bez prodlevy reagoval na přidání plynu a ochotně zrychloval i z nižších otáček. Oporou při dynamické jízdě a testování vozu mně byla celková konstrukce podvozku se špičkovými a mimořádně účinnými elektronickými systémy.
Výrobce udává nejvyšší rychlost Audi A6 Avant elektronicky omezenou na 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,4 sekund. Průměrnou kombinovanou spotřebu uvádí 11,1 l/100 km. Během testu jsem vykázal spotřebu o 0,5 litru vyšší, převážnou část kilometrů jsem však jezdil sportovním způsobem jízdy.
Testované Audi A6 Avant quattro bylo vybaveno navigací, která mně dovedla bezchybně slovními pokyny i na nejzapadlejší ulice i v malých vesnicích a umožňovala mně tak se plně věnovat řízení.
Základní cena Audi A6 Avant 3,2 FSI quattro s převodovkou tiptronic je 1 609 800 Kč včetně DPH. Cena testované Audi včetně příplatkové výbavy 2 276 879 Kč.
Audi A6 je možné zakoupit i jako automobil v kategorii N1 s možností odpočtu DPH. Úprava spočívá v montáži přepážky a umístění bezpečnostních černých folií na zadních bočních oknech v zavazadlovém prostoru.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií