Při bariérových testech v rámci nadnárodního programu hodnocení nových vozidel Euro NCAP obdrželo maximální hodnocení a vysoký bezpečnostní standard tohoto vozu potvrzuje i hodnocení německého autoklubu ADAC.
Výborná ochrana při nárazech z boku a do sloupu, velmi dobré výsledky při čelních nárazech – tento závěr náročného programu bariérových zkoušek Euro NCAP vynesl novému Audi A4 „čtyřhvězdičkové“ hodnocení. A německý autoklub ADAC, který vzápětí podrobil nové Audi A4 vlastnímu testování, které potvrdilo, že Audi A4 je mimořádně bezpečný vůz, který bez problému vyhověl všem kriteriím pro udělení čtyř hvězdiček.
Euro NCAP je detailně propracovaný program, respektovaný v celé Evropě, který hodnotí úroveň pasivní bezpečnosti nových automobilů. Testy podle metodiky Euro NCAP zahrnují čelní nárazy do deformovatelné překážky s částečným překrytím v rychlosti 64 km/h, boční náraz v rychlosti 50 km/h a velmi náročný čelní náraz do sloupu v rychlosti 29 km/h.
Základním ochranným prvkem nového Audi A4 je jeho velmi tuhý skelet, který vytváří pevnou ochrannou klec kolem celého prostoru pro cestující. Velkou zásluhu na dosažení vysoké míry pasivní bezpečnosti nového Audi A4 mají mohutné prahy dveří, do nichž jsou integrované i protlačované hliníkové profily, a velmi pevný A-sloupek karoserie.
Příčné prvky v podlaze a velmi pevné B-sloupky karoserie rozvádějí energii do částí vozu, které nejsou přímo zasažené nárazem. Boční bariérové testy nového Audi A4 prováděné podle uznávané metodiky EuroNCAP prokázaly, že ještě při kolizi v rychlosti 50 km/h dochází jen ke skutečně minimálnímu narušení rozměrové integrity prostoru pro cestující.
K vysokému standardu pasivní bezpečnosti při bočních nárazech přispívají také sedadla s pevnou ocelovou kostrou. Jedním z dalších prvků celého systému pasivní ochrany je speciální uchycení pedálů – ty se při čelním nárazu samočinně uvolňují ze svého zavěšení, čímž se výrazně snižuje riziko poranění nohou řidiče.
Cestující v novém Audi A4 jsou chráněni také bočními airbagy. Oblast hrudníku a pánve chrání před poraněním airbagy ukryté ve vnějších bocích předních opěradel. Na přání zákazníků mohou být tyto boční airbagy začleněné i do struktury opěradel zadních sedadel. Hlavu a ramena účinně chrání průběžný airbag SIDEGUARD, který po naplnění kryje zónu bočních oken od předního A-sloupku karoserie až po C, resp. D-sloupky. O bleskové naplnění airbagů systému SIDEGUARD se stará hybridní generátor plynů, po aktivaci zůstávají hlavové airbagy SIDEGUARD po několik sekund naplněné, což zaručuje účinnou ochranu při několikanásobných nárazech, ke kterým dochází například při převracení vozu. Čelní airbag na straně předního spolujezdce může řidič deaktivovat pomocí klíčku. To je nezbytné, když je na předním sedadle převáženo malé dítě v dětské sedačce.