Jedním z charakteristických rysů nového Audi A4 je nabídka vysoce výkonných a zároveň velmi hospodárných motorů. Vedle populárních TDI vznětových agregátů s přeplňováním a přímým vstřikováním paliva do válců se v nabídce zážehových motorů objevuje nový hliníkový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 96 kW/130 k a třílitrový šestiválec 3.0 V6 o výkonu 162 kW/220 k. Skupinu zážehových motorů doplňuje známý přeplňovaný čtyřválec 1.8 T o výkonu 110 kW/150 k. Příznivci naftových motorů mohou v případě nového Audi A4 volit některý z TDI agregátů, vybavené vyspělým vstřikovacím systémem čerpadlo-tryska. Vedle čtyřválce 1.9 TDI o výkonu 96 kW/130 k v nabídce nechybí ani vyspělý šestiválec 2.5 V6 TDI o výkonu 132 kW/180 k. Díky nádrži zvětšené na 70 l a extrémní hospodárnosti TDI motorů se akční rádius nového Audi A4 1.9 TDI prodloužil až zhruba na 1300 km.
Moderní pohonné jednotky nového Audi A4 přenášejí svůj výkon buď na přední kola nebo prostřednictvím systému quattro na všechna čtyři. Vedle manuálních převodovek se do verzí s pohonem předních kol bude dodávat i bezstupňová samočinná převodovka multitronic. Audi A4 je tak prvním vozem své třídy, v jehož výbavě se multitronic objevuje stejně jako hliníkové zavěšení kol.
Jedním z charakteristických designérských prvků nového Audi A4 jsou světlomety s čirým krycím sklem a splývavé linie a jemně klínovitá silueta zaručující výbornou aerodynamiku – koeficient aerodynamického odporu vzduchu cx činí pouze 0,28. Nové Audi A4 je však nejenom stylové a elegantní, ale i nadprůměrně komfortní a prostorné a také praktické: zavazadlový prostor svým objemem 445 litrů převyšuje většinu konkurentů v této třídě.
Kromě obvyklých prvků pasivní a aktivní bezpečnosti se ve standardní výbavě objevuje i vyspělý elektronický stabilizační systém ESP nebo elektronický brzdový asistent. Ten dokáže v případě nouzového brzdění bleskurychle zvýšit tlak v brzdovém systému, což se projeví ve zřetelném zkrácení dráhy potřebné pro zastavení vozu.
Do standardní výbavy všech vozů Audi A4 patří také systém hlavových airbagů Sideguard, pokrývající prakticky celou oblast bočních oken od předního A-sloupku karosérie až po záď vozu. Nová „inteligentní“ řídicí jednotka čelních airbagů vyhodnocuje druh a závažnost případné kolize a přizpůsobuje tomu aktivaci airbagů.