Nikoliv lehkost bytí, ale lehkost auta je řadu let středem zájmu Audi. A protože si v Ingolstadtu potrpí na superlativy, tak není divu, že na podzim 1999 zahájili sériovou produkci nového modelu A2, prvního hliníkového vozu, který je odpovědí na „áčkový“ Mercedes Benz a po modelu A8 druhým pokusem postavit automobil s prostorovým rámem ASP (Audi Space Frame) a celohliníkovou karosérií. Na rozdíl od Audi A8 se bude „á-dvojky“ vyrábět ročně čtyřikrát víc, tzn. zhruba 60 tisíc kusů.
I přes kompaktní vnější rozměry (délka 3,8 m, šíře 1,6 m, výška 1,5 m) nabízí interiér Audi A2 dostatek prostoru čtyřem osobám včetně zavazadel. Díky speciální sendvičové konstrukci podlahy, která je v zadní části vozu položena o něco níže než v přední, mají cestující na zadních sedadlech více místa, než je obvyklé, a sedí v příjemně ergonomických pozicích. Zvnějšku působí vůz kompaktním dojmem, uvnitř je velký a variabilní. Firma Audi nevidí v modelu A2 žádný malý vůz, ale „dospělé“ vozidlo s promyšlenou prostorovou ergonomií.
Interiér vyniká variabilním uspořádáním. Zadní sedadla lze překlápět zvlášť nebo dohromady a v případě potřeby je můžeme dokonce snadno úplně vyjmout z vozu, což umožní přepravu neskladných předmětů. Zavazadlový objem pojme 390 l, při sklopených sedadlech 1085 l, což je u vozidla s rozvorem pouhých 2,4 opravdu hodně.
O pohon vozů Audi A2 se starají dva motory 1.4 – prvním je vznětový tříválec 1.4 TDI s přeplňováním a přímým vstřikováním systému čerpadlo – tryska. Průměrná spotřeba tříválce, který vyniká vysokým točivým momentem 195 N.m a výkonem 55 kW (75 k) je zhruba 4,3 l nafty na sto kilometrů. Audi A2 s ním dokáže jet až 173 km/h a z klidu na „stovku“ zrychluje za 12,3 s. Stejným výkonem i jízdními parametry jako TDI se chlubí také zážehový čtyřválec 1.4, který spotřebuje o 1,7 l víc, tzn. 6,1 litru.
Audi A2 zúročuje úspěchy, kterých firma dosáhla při systematickém využívání hliníku v konstrukci svých modelů. Díky aplikaci prostorového hliníkového rámu ASP, tzv. spaceframe, který se poprvé objevil u Audi A8, a hliníkových panelů i pro stavbu karosérie je nový model A2 o víc než 40 % lehčí (150 kg) než konvenční vůz ocelové konstrukce. Pohotovostní hmotnost Audi A2 je 895 kg, což jej staví na pozici nejlehčího automobilu této třídy.
Na nízké hmotnosti se vedle prostorového rámu podílí také využití hliníku v konstrukci zavěšení kol, brzdových kotoučů i disků kol. Promyšlená konstrukce a do detailu vypilovaná aerodynamická karosérie vykazují zároveň pozoruhodný koeficient odporu vzduchu cw = 0,28, což je nejlepší hodnota v této kategorii.
Řidič ani nemá šanci ušpinit si ruce o motor, neboť kapota motoru je přišroubovaná a proto musí vystačit s tzv. servisním modulem, který je dosažitelný jen po odklopení malého krytu čelní masky. Pouze zde lze kontrolovat stav oleje, případně jej doplňovat, stejně jako kapalinu do ostřikovače. Kapotu mohou tak sundat pouze v servisu. Podotkněme, že jsme ji zkusili na ženevském autosalonu sami otevřít, k nelibosti Audi, a zjistili, že nemá žádnou vzpěru ani aretaci. Jednoduše se musí celá sundat pryč. Druhý den byly oba plastové šrouby přelepeny izolepou, aby je novináři nepřiváděli do rozpaků. Na naše zvídavé otázky odpovídali pracovníci Audi, že řidič nepotřebuje nikdy kapotu otevírat.
Sériová výbava zahrnuje mj. ABS, elektronický distributor brzdných sil EBV, elektronický stabilizační systém ESP, čelní a boční airbagy, přičemž hlavové systémy sideguard jsou za příplatek stejně jako celoprosklená střecha „open sky“ umocňující zážitek z cestování.
V Německu byla cena vozu Audi A2, u něhož nelze aplikovat společnou koncernovou platformu, stanovenou na 32 tisíc marek, resp. 35 tisíc marek (TDI). Na český trh má být uveden v druhé polovině roku 2000.