Audi A1 Sportback v testu redakce

Testované A1 Sportback v pětidveřovém čtyřsedadlovém provedení s motorem 1,6TDI, s pětistupňovou manuální převodovkou bylo ve vyšším – bohatém – stupni výbavy Ambition.

A1 Sportback

Audi A1 Sportback v testu redakce
Audi A1 Sportback v testu redakce
Audi A1 Sportback v testu redakce

– je typické Audi se všemi vlastnosti značky Audi – to je to, co mohu po týdnu za volantem tohoto nejmenšího modelu Audi zdůraznit a patřičně ocenit.

Audi A1 Sportback je velmi praktické auto, kterým se propleteme v hustém městském provozu včas do práce anebo manželka odveze děti do školy a přitom lehčeji zaparkujeme. Stejně příjemně nás odveze na výlet, sport, do přírody i do divadla. Přesto, že se jedná o auto malé, dlouhé necelé čtyři metry a široké pouze 175 centimetrů (bez vnějších zrcátek), je až překvapivě prostorné a pro čtyři cestující pohodlné s dostatkem místa i na delší vzdálenosti. Připomínám, že je možné bez příplatku objednat i pětimístnou variantu.

Audi A1 Sportback v testu redakce
Audi A1 Sportback v testu redakce
Audi A1 Sportback v testu redakce

Design:

Osobitý design zaoblených tvarů působí elegantně i reprezentačně. Dynamický charakter vozu zdůrazňují zejména předek vozu s typickou maskou Audi, vystouplé lemy blatníků a 17ti palcová kola (za příplatek) s disky z lehkých slitin.

Interiér:

Audi A1 Sportback v testu redakce
Audi A1 Sportback v testu redakce
Audi A1 Sportback v testu redakce

Po usednutí za volant a i při testovacích jízdách jsem ocenil vertikálně i horizontálně seřiditelný volant a i výškově seřiditelné sedadlo, což mně umožňovalo zaujmout optimální polohu pro komfortní vedení vozu. Stejně kladně hodnotím dobrý výhled z vozu. Bezpečné a pohodlné řízení vozu mně usnadňovalo umístění všech ovládačů v dosahu řidiče a i všech dobře ve dne i v noci čitelných sdělovačů tak, že neodváděly nadměrně mou pozornost od přehledu okolní situace.

Přesto, že se jedná o auto malé, dlouhé necelé čtyři metry a široké pouze 175 centimetrů (bez vnějších zrcátek), je až překvapivě prostorné a pro čtyři cestující pohodlné s dostatkem místa i pro jízdu na delší vzdálenosti. Zavazadlový prostor 270 litrů se zvětší po jednoduchém sklopení zadních opěradel a naložením po střechu na 920 l.

Motor:

Testované Audi A1 se čtyřválcovým naftovým motorem TDI se systémem vstřikování common-rail s přeplňováním turbodmychadlem dosahuje maximální výkon 77kW při 4 400 ot/min a maximální točivý moment 250 Nm od 1 500 do 2 500 ot/min. Výrobce udává maximální rychlost 190 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,7 s. Motor na přidání plynu ochotně a bez prodlevy akceleruje. Pokud potřebujeme předjet na krátké dráze doporučuji přirozeně s ohledem na rychlost vozu podřadit.

Motor splňuje emisní normu Euro 5.

Převodovka:

Pětistupňová manuální převodovka se pohodlně řadí. I když převodovka je vhodně odstupňovaná, myslím, že šestistupňová by byla pro tento motor celkově přínosem.

Podvozek

Podvozek konstrukčně provedený na vysoké úrovni vybavený nejmodernější technikou mně umožnily vychutnat každý kilometr jízdy při pocitu bezpečí a jistoty při vedení vozu. Na kvalitním i nekvalitním povrchu ukázal podvozek svoje precizní vlastnosti. Auto perfektně drželo stopu i při prudce najetých zatáčkách, náklon vozu byl minimální. Během testování jsem dociloval vyšších průměrných rychlostí i při důsledném dodržování dopravních předpisů: na dálnicích jsem jezdil rychlostí do 130 km/h. Dosáhl jsem kombinovanou spotřebu 4,1 l/100 km, tedy o 0,3 l vyšší než udává výrobce.

Cena Audi A1 Sportback

Základní cena Audi A1 Sportback je 527.000 Kč, cena testovaná verze – ve vyšším stupni výbavy Ambition se i s příplatky zvýšila na částku 650.000 Kč.

Bohatý seznam příplatkové výbavy umožňuje majiteli vybavit si svůj vůz podle svých představ a zájmu.

Rozměry a hmotnosti:

Audi A1 Sportback je dlouhé 395 cm, široké i se zpětnými zrcátky 191 cm a vysoké pouze 143 cm. Rozvor je 247 cm. Pohotovostní hmotnost vozu je 1240 kg.

Pro vaši informaci uvádím nabízené motory a převodovky pro Audi A1 Sportback:

motor výkon kW točivý moment Nm
benzinové
1,2 TSFI 63 160
1,4 TSFI 90 200
136 250
naftové
1,6 TDI 66 230
77 250

Podle vybraného motoru lze zvolit manuální 5- anebo 6stupňovou převodovku a dále 7stupňovou převodovku S tronic.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...