Značka Audi se na 30. ročníku kultovní akce Wörthersee Tour 2011
– pro fanoušky značek Audi, SEAT, Škoda a Volkswagen prezentuje 18 atraktivními vozy, jimž vévodí jedinečný prototyp Audi A1 clubsport quattro, který vypadá, jako by chtěl okamžitě vyrazit na závodní trať.
Srdcem prototypu Audi A1 clubsport quattro
– je klasický zážehový motor Audi 2.5 TFSI – pětiválec o objemu 2,5 litru přeplňovaný turbodmychadlem v kombinaci s přímým vstřikováním benzinu. Na rozdíl od standardního provedení v modelech Audi TT RS a RS 3 Sportback byly výkonové parametry motoru 2.5 TFSI dramaticky zvýšeny na 370 kW (503 k) a 660 N.m.
Turbodmychadlo, mezichladič stlačovaného vzduchu, sací trakt a výfukové potrubí byly systematicky upraveny pro maximální výkon. Stejně jako u závodního Audi A4 DTM je koncovka výfuku vyvedena na levé straně před zadním kolem. Hnací sílu přenáší na všechna kola vylepšená šestistupňová mechanická převodovka a systém quattro z modelu TT RS.
Motor s explozivním výkonem má v prototypu A1 clubsport quattro snadnou práci díky celkové hmotnosti vozu pouhých 1390 kilogramů. Malý bolid vystřelí z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a „dvoustovku“ pokoří za pouhých 10,9 sekundy. Akcelerace z 80 na 120 km/h na čtvrtý převodový stupeň trvá jen 2,4 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Design:
Dynamický potenciál vozu dává jasně najevo svalnatý design podtržený 19“ koly z lehké slitiny v jedinečném turbínovém stylu. Nízkoprofilové pneumatiky mají rozměr 255/30. Přední blatníky, dveře a zadní blatníky rozšiřují vůz o 60 mm. Zádi dominuje střešní spoiler nahoře a velký difuzor dole. Velké kotoučové brzdy s vnitřním chlazením jsou vpředu vyrobeny z keramického kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, zatímco zadní kotouče jsou ocelové. Upravený podvozek prototypu A1 clubsport quattro je vybaven nastavitelnými tlumiči.
Jako silniční vůz pro závodní dráhu postrádá Audi A1 clubsport quattro zadní sedadla. Místo nich je namontován výztužný rám s prostorem pro závodní přilby. Důsledně puristické pojetí znamená, že v interiéru není prostor ani pro informační a zábavní systémy, displej MMI nebo reproduktory. Lehká skořepinová sedadla čalouněná jemnou kůží si do jedinečného prototypu našla cestu z Audi R8 GT. Řidiče a spolujezdce v nich pevně drží červené čtyřbodové bezpečnostní pásy.
Prototyp Audi A1 clubsport quattro
– v této podobě na silnicích zřejmě neuvidíme, ale mnoho z jeho pozoruhodných prvků se brzy objeví v nabídce příslušenství pro modelovou řadu A1, která je neustále rozšiřována.
V expozici Audi u jezera Wörthersee
– dělá prototypu A1 clubsport quattro společnost 17 sériově vyráběných modelů Audi, mezi nimiž nechybí nové Audi Q3. Veřejnost si může důkladně prohlédnout také modely Audi TT RS v bílém odstínu Ibis a RS 3 Sportback v červené barvě Misano. Další novinkou je Audi A6, vedle něhož září červené Audi A7 Sportback.
Skupina AUDI AG
– prodala v roce 2010 přibližně 1 092 400 vozů značky Audi. Obrat za rok 2010 činil 35,4 miliardy EUR a provozní zisk 3,3 miliardy EUR. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, čínském Changchunu a belgickém Bruselu. Na konci roku 2007 odstartovala CKD produkce Audi A6 v indickém Aurangabadu, Audi A4 pak na počátku října 2008 a Audi Q5 v červenci 2010. Výroba nového Audi A1 byla spuštěna v bruselském závodě v květnu 2010. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu. V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 60 000 lidí, z toho 46 600 v Německu. V letech 2011–2015 plánuje značka se čtyřmi kruhy investovat více než 11 miliard EUR zejména do nových produktů, aby podpořila pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Do roku 2015 plánuje Audi výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.
Značka Audi si již dlouho uvědomuje svoji společenskou odpovědnost na mnoha úrovních ve smyslu zachování podmínek pro hodnotný život budoucích generací. Základem pro trvalý úspěch značky Audi je proto ochrana životního prostředí, uchování zdrojů, mezinárodní konkurenceschopnost a prozíravá personální politika orientovaná na budoucnost. Jedním z příkladů odpovědnosti společnosti AUDI AG k environmentálním otázkám je nově založená Nadace Audi pro životní prostředí.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií