První dva, respektive čtyři závody (každý podnik se jede jako dvojzávod) se zatím uskutečnily na brněnském okruhu a nepříliš technické trati v Náměšti nad Oslavou. A musíme říct, že kopce ani letos mnoho nového nepřinesly.
Josef Krečmer prodal spider Lucchini P3 Dušanu Nevěřilovi, který se s ním teprve sžívá, a sám si opatřil formuli 3000 – Ralt 24 o výkonu 500 k. Pětadvacetinásobný šampion Jiří Mičánek nesehnal dostatek financí na špičkový vůz a prozatím skončil. Otakar Krámský dle řádů smí startovat pouze s jedním vozem, a tak se rozhodl pro Osellu BMW. Stejný vůz avizoval od začátku sezony také mladý Vladimír Doubek, naposledy ohlašoval premiéru na Ecce Homo. Jenže při přepravě nového spideru došlo při cestě z Itálie k těžké dopravní nehodě, při níž byl vážně zraněn jeho mechanik V.Zvinger a závodní vůz zcela zničen. To zřejmě znamená pro Doubka konec letošní sezony. „Létající zpěvák“ Patrick Semlbauer zůstává i nadále u letitého monopostu Opel Lotus, s nímž však stále stačí na absolutní špičku.
Ve skupině N patří k favoritům na titul Jan Vonka s BMW M3, ovšem v Náměšti jej jednou porazil Jiří Voves se Subaru a podruhé vyhrál Vonka jen se štěstím o několik desetin. Zdá se, že po loňské nevydařené sezoně začíná Vovsovo Subaru konečně fungovat a mohl by Vonku pořádně potrápit. Na stupně vítězů mají šanci ještě Tomáš Vavřinec (Ford Escort) a Josef Komárek (BMW M3).
Ze skupiny A odešel Otakar Krámský a jeho místo ihned zaujal Jaromír Malý s Fordem Escort Cosworth v pronájmu od Petra Vojáčka. Vzhledem k Liškově (BMW M3) havárii v Náměšti by mu neměl titul po čtyřech úvodních prvních místech uniknout. Cestu mu může znepříjemnit pouze Robert Šenkýř (BMW M3). Ostatní „áčka“ patří už do dvoulitrové třídy, kde musíme hledat favorita především v Edovi Paterovi, který vyměnil Citroen Xsaru za Ford Escort kit car po soutěžním jezdci Ottovi. Jeho velký soupeř Jiří Jupa přešel z Octávie do formulí.
Ve formulích by měl být nejvážnějším kandidátem na titul Josef Krečmer, jenž v současné době disponuje nejlepší technikou. Ovšem při případných potížích jej může dokonale zastoupit Patrick Semlbauer, což potvrdil v Náměšti, kde dvakrát zvítězil. S monopostem Opel Lotus si vedl skvěle také v zónovém závodě v Rakousku. Tady vybojoval třetí příčku za Szaszem (F 3000) a Krisamem jun. (Osella). Miloš Beneš i Ivo Palmi patří sice mezi jezdeckou špičku, ovšem jejich vozy jsou spíš muzejní exponáty a to i přestože je pečlivě udržují. Tak trochu stranou zájmu, bohužel neprávem, je třída A do 1400 ccm, v níž se schází také největší počet startujících a bojuje se o každou sekundu. Zatím se nejvíce dařilo Radimu Freibergovi, který s kitovou Felicií dvakrát zvítězil a dvakrát dojel druhý. Více než zdatného soupeře má v Josefu Srnském, jenž má s „úzkou“ Felicí na kontě první, druhé, třetí i čtvrté místo. Na stupně vítězů útočí také Vladimír Šnajdr se Suzuki Swift.
A jedna perlička na závěr. Na některých kopcích startují také historické automobily, které však často dokáží promluvit i do absolutní klasifikace. A to není právě dobré vysvědčení pro úroveň českého šampionátu současných automobilů. Tak třeba v Náměšti obsadil celkovou pátou a osmou příčku Jaroslav Prášek s více než dvacet let starým vozem Škoda Baghira. Novopacká rodina Vondráků představila nejen zrenovovanou Škodu 130 RS ale se spidery MTX se umísťuje v první dvacítce v konkurenci 90 startujících. Při závodě na brněnské trati se zase 11. časem blýskl Evžen Majoroš s formulí MTX 1-02.
A právě historické automobily, a to nejen od nás, ale i zahraničních účastníků obohatí závod do vrchu na Andrlův Chlum, který je poprvé zařazen také do Evropského poháru historiků, v němž nás skvěle reprezentuje Arnošt Neubauer s Porsche 911.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií