Analýza nákladů na opravy škod na havarovaných vozidlech za uplynulý rok 2015 včetně pořadí podle značek a modelů

Analýzu zpracoval  Audatex, společnost pro IT řešení pro oblast automobilového průmyslu a pojišťovnictví

Bouračky v roce 2015

  • Nejdražší byly s Jaguáry, nejlevnější s Renaulty
  • Nejvíce bouraným modelem byla Škoda Octavia 2. generace, nejčastěji se bourá kryt předního nárazníku

Společnost Audatex, významný hráč na poli IT řešení pro oblast automobilového průmyslu a pojišťovnictví

– a lídr v oblasti automatizovaných výpočtů nákladů na opravy a řízení likvidace škod na vozidlech, připravila analýzu nákladů na opravy škod na havarovaných vozidlech za uplynulý rok 2015. Kalkulační systémy Audatexu zaznamenali v ČR za loňský rok celkem 468 801 případů likvidace škod a oprav (o 12 % více než v roce 2014) s průměrnou škodou na vozidle ve výši 34 634 Kč (nárůst o 7,5 % oproti roku 2014).

Nejvyšší průměrná škoda při haváriích v loňském roce

– vznikala u vozidel Jaguar S -Type, kde činila 214 600 Kč, následovalo Audi R8 s částkou 184 000 Kč a Mercedes-Benz CLK se 163 800 Kč.

Naopak nejnižší průměrná škoda

– byla u vozidel Renault Mégane (11 100 Kč), Hyundai Accent (12 000 Kč) a starších modelů Škoda řad 105-135 (12 600 Kč).

Nejčastěji v roce 2015 bourali řidiči

– vozidel Škoda Octavia (60 900 případů, cca 13 % všech pojistných případů) a Škoda Fabia (32 000 případů, cca 7 %). Nejotloukanějším modelem pak je s velkým náskokem Škoda Octavia 2. generace z let 2004-2013, která figurovala ve 34 929 případech (7,5 %) oprav s průměrnou škodou 30 222 Kč. Následovala 1. generace Škoda Fabia z let 1999-2008 s 15 000 případy (3,2 %) a škodou 22 500 Kč a trojici největších smolařů uzavírala 1. generace Škoda Octavia z let 1997-2004 se 13 700 případy (2,9 %) a škodou 25 300 Kč.

V žebříčku nejčastěji bouraných dílů

– je na prvním místě jednoznačně kryt předního nárazníku opět u Škody Octavia 2. generace (6092 případů) a také u Škody Fabia 1. generace (4520 případů), následovaný krytem zadního nárazníku opět u modelu Škoda Octavia 2. generace (3979 případů).

Audatex uvedl na podzim loňského roku na český trh

– unikátní platformu AudaNEXT pro digitální správu celého životního cyklu vozidel a dalších řešení pro oblast pojišťovnictví a automotive. Nová platforma mimo jiné výrazně zjednodušuje, zpřehledňuje a zrychluje komunikaci mezi pojišťovnou a servisem při řešení pojistných událostí na vozidlech a zkracuje proces likvidace pojistné události, a tedy i dobu potřebnou k opravě vozu, z několika dnů na několik hodin. Na nový systém postupně přechází všichni klienti Audatexu, tedy pojišťovny nabízející pojištění motorových vozidel v ČR, importéři vozidel, dílů a laků, a řada autorizovaných i neautorizovaných servisů a lakoven.

O společnosti Audatex Systems

Audatex je tvůrce a dodavatel softwarových řešení a služeb, která používají zákazníci z řad výrobců vozidel, leasingových a finančních společností, pojišťoven, servisů a jejich dodavatelů v průběhu celého životního cyklu motorových vozidel – od „narození“ až po jejich likvidaci. Specifickou oblast služeb Audatexu tvoří podpora likvidace pojistných událostí a to zejména expertní softwarové nástroje na přesnou identifikaci a kalkulaci nákladů na opravu. Data a programy Audatexu využívají tisíce pracovníků pojišťoven, autoservisů, znalců i dalších odborníků z automobilové branže. Firma se v České republice od roku 1994 soustřeďuje na oblast automatizovaných výpočtů nákladů na opravy a řízení likvidace škod na vozidlech. Společnost Audatex působí ve více než 70 zemích světa a je součástí skupiny Solera Holdings, která je významným poskytovatelem technologií, služeb a konzultací v oblasti procesů zaměřených na likvidaci pojistných událostí pro automobilový a majetkový trh v rámci globálního odvětví neživotního pojištění.

Další informace na:

O společnosti Solera

Společnost Solera je přední poskytovatel softwaru pro řízení rizik, aktiv a služeb pro automobilový průmysl a trh s nemovitostmi, včetně globálního odvětví pojištění živelných a majetkových škod. Solera aktivně působí ve více než 75 státech na šesti kontinentech. Mezi společnosti skupiny Solera patří: Audatex ve Spojených státech, Kanadě a ve více než 60 dalších zemích; HPI, CarweB a CAP Automotive ve Velké Británii; Informex v Belgii a Řecku; Sidexa ve Francii; ABZ a Market Scan v Nizozemsku; Hollander působící na recyklačním trhu v Severní Americe; AUTOonline, která zajišťuje dražbu havarovaných a fleetových vozidel v řadě zemí v Evropě a Latinské Americe; IMS, která poskytuje služby pro zdravotní posudky; Explore, která poskytuje data a analytické nástroje pro majetkové a úrazové pojišťovny ve Spojených státech; Identifix, poskytující řešení pro servis, údržbu a opravy („SMR“); AutoPoint a DMEautomotive, které poskytují datově řízené nástroje pro zdokonalení procesů servisu, údržby a oprav a podporují udržení zákazníků a marketingová řešení pro obor prodeje vozidel; a I&S, poskytovatel softwaru a nástrojů pro řízení obchodní činnosti, správu nároků třetích stran, služeb pro první upozornění na ztrátu a řízení sítí pro odvětví oprav vozidel a majetku v USA, který se specializuje na nároky týkající se skel.

Další informace o společnosti Solera na:

www.solerainc.com

 

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA AUTO v roce 2019 ve svých českých výrobních závodech vytvořila výrobní rekord

ŠKODA AUTO v roce 2019 ve svých...

Společnost ŠKODA AUTO poprvé vyrobila poprvé více než 900 000 vozů v České republice; o 2,25 % více než v předchozím roce Investice: ŠKODA AUTO důsledně modernizuje své tři výrobní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Takto byl nový Leon zamaskován

Takto byl nový Leon zamaskován

Nový kompaktní model značky SEAT se několik dnů před svou světovou premiérou ukázal s nevšední kamufláží ve stylu mozaiky 20 metrů čtverečních speciálního litého vinylu uchovalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - KAMAZ-master ovládl Rallye Dakar 2020 na standardních pneumatikách Goodyear

KAMAZ-master ovládl Rallye Dakar 2020 na...

Extrémně náročný ročník potvrdil odolnost koster s technologií Goodyear Minulý pátek si tým KAMAZ-master dojel pro první a druhé místo ve slavné Rallye DAKAR a po dvanácti nesmírně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Spuštění nové mezinárodní kampaně Peugeot e-208 s Novakem Djokovičem

Spuštění nové mezinárodní kampaně...

Značka Peugeot spouští novou mezinárodní reklamní kampaň „Move to Electric“, do které zapojila svého ambasadora Novaka Djokoviče. Ten právě odehrál první zápas na Australian Open, jenž se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ZNAČKA DS MÁ NYNÍ ZASTOUPENÍ I V OSTRAVĚ

ZNAČKA DS MÁ NYNÍ ZASTOUPENÍ I...

Značka DS je nově blíže zákazníkům z Moravy. Ve spolupráci s partnerskou společností KODECAR  Ostrava otevřela autorizovaný DS SERVIS a nové místo, kde lze vyzkoušet i objednat...