Sedmá etapa Rallye Dakar zavedla soutěžící zpět do dun pouště Atacama.
Pořadatelé ji po uvážení zkrátili, neboť řada soutěžících, kteří o volném dnu dojížděli pozdě z etapy šesté, mohlo potřebovat trochu sebrat síly. Jenže i 252 kilometrů, které pořadatelé nabídli tím, že smazali druhý úsek speciálky (mezi oběma úseky byla neutralizační zóna) se ukázalo jako velmi výživné menu, vždyť i osmý kamion v cíli, kterým byl kvalitní Kamaz kazašské Astany, už ztrácel na vítěze přes hodinu. Aleš Loprais do etapy staroval poprvé z první pozice a dařilo se mu. Od prvních kilometrů před sebe nikoho nepustil a oběma vedoucím Kamazům se postupně vzdaloval. Menší smůlu si vybral Čagin, jeho zdržel defekt, ale přesto, že dokázal do cíle etapy ztrátu mírně umazat, v závěrečné dunové pasáži stejně znovu mírně ztratil. Aleš Loprais tedy vyhrává druhou etapu za sebou a dostává se na druhou příčku – Rusa Čagina má za sebou o 12 minut.
„Dnes to byla další krásná etapa a všechno nám v ní vyšlo. Byla velmi technická a prašná, s množstvím skoků a vysokých dun. Jeli jsme své maximum a naštěstí vyhráli. Je to však těžké, tlak je obrovský a bojujeme na trati o každou vteřinu, stále máme před sebou tisíce kilometrů a jisté nemá opravdu nikdo nic. Je potěšitelné, že ostatní opravdu kvalitně zajištěné týmy nám v boji proti ,sborné‘ fandí. Tým de Rooy nám dokonce nabídl vlastní fyzioterapeuty a maséry, což je od nich velmi milé. Bojujeme dál, ale obezřetně. Nic jiného nám ostatně ani nezbývá,“ dodal k etapě Aleš Loprais.
V celkovém pořadí tedy došlo ke změně na třetím a druhém místě. Náskok Kabirova se znovu mírně ztenčil a napjatost situace dokládá i třetí místo Čagina, za jeho ztrátu může jen trojice defektů, tedy situací, které jsou v tomto sportu při obrovském nasazení čelních posádek poměrně rutinní záležitostí, byť dřinu při výměně 150kilového kola si všichni jistě rádi odpustí. Vůbec nic rozhodnuto není ani v boji o čtvrtou příčku, Echter byl dnes rychlejší než Nikolajev. Zajímavý je i souboj vozů MAN o osmé až deváté místo. Zatímco Van Vliet má k dispozici speciál, který má za sebou i vítězství na Rallye Transorientale, Němec Behringer se drží v první desítce i s kamionem sériové konstrukce. Sedmá etapa vyšla Nizozemcům, kterým se dosud tolik nedařilo, Elfrinkovi a van den Brinkovi.
Atacama pokračuje a boj o čelo kamionů také. Hned další den čeká účastníky drakonická speciálka do Copiapó, dlouhá 508 kilometrů, navíc po dlouhém přesunu spojovačkou. Cíl v Copiapó bude tradičně hned u bivaku.
7. etapa, Arcica – Antofagasta, speciálka 252 km:
Poř. | St.č. | Posádka | Nár. | Vůz | Čas |
1. | 504 | Aleš Loprais, Milan Holáň, Josef Kalina | CZ | Tatra 815 4×4 | 2:23:43 |
2. | 502 | Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev | RUS | Kamaz 4326 | + 0:05:03 |
3. | 500 | Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov | RUS | Kamaz 4326-9 | + 0:14:05 |
4. | 507 | Franz Echter, Detlef Ruf, Artur Klein | D | MAN TGS 18.480 | + 0:19:53 |
5. | 512 | Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov | RUS | Kamaz 4326 | + 0:22:40 |
6. | 518 | Ilgizar Mardějev, Vladimir Děmjaněnko, Ajrat Mardějev | RUS | Kamaz 4326 | + 0:29:00 |
7. | 506 | Pep Vila Roca, Moi Torrallardona, Peter Van Eerd | E/NL | Iveco Trakker 4×4 | + 0:34:49 |
8. | 537 | Artur Ardavičus, Děnis Běrezovskij, Žanat Žalimbetov | KAZ | Kamaz 4326 | + 1:02:45 |
9. | 516 | Johan Elfrink, Enno Hortulanus | NL | Mercedes-Benz Axor | + 1:04:01 |
10. | 511 | Martin van den Brink, Martien Hol, Peter Willemsen | NL | Ginaf X2222 SP | + 1:11:53 |
Celkové pořadí po 7. etapě:
Poř. | St.č. | Posádka | Nár. | Vůz | Čas |
1. | 502 | Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev | RUS | Kamaz 4326 | 26:12:06 |
2. | 504 | Aleš Loprais, Milan Holáň, Josef Kalina | CZ | Tatra 815 4×4 | + 0:16:22 |
3. | 500 | Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov | RUS | Kamaz 4326-9 | + 0:28:22 |
4. | 512 | Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov | RUS | Kamaz 4326 | + 1:43:55 |
5. | 507 | Franz Echter, Detlef Ruf, Artur Klein | D | MAN TGS 18.480 | + 2:25:47 |
6. | 518 | Ilgizar Mardějev, Vladimir Děmjaněnko, Ajrat Mardějev | RUS | Kamaz 4326 | + 3:04:22 |
7. | 506 | Pep Vila Roca, Moi Torrallardona, Peter Van Eerd | E/NL | Iveco Trakker 4×4 | + 4:46:07 |
8. | 503 | Marcel Van Vliet, Bernard der Kinderen, Bernerd Bruynkens | NL | MAN TGS 18.480 | + 6:21:34 |
9. | 528 | Matthias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper | D/NL | MAN TGA 18.480 | + 6:52:06 |
10. | 537 | Artur Ardavičus, Děnis Běrezovskij, Žanat Žalimbetov | KAZ | Kamaz 4326 | + 7:28:44 |