Dosavadní prohlídky sportovního prototypu Audi R8 ukazují, že příčinou Alboretovy tragické havárie byl s největší pravděpodobností defekt pneumatiky. Sice zpočátku odborníci nevylučovali ani ulomené zadní křídlo.
Nakonec došli experti Dekry, stejně jako technici Audi a Michelinu k výsledku, že nehodu má na svědomí defekt pneumatiky. „Při našem dosavadním vyšetřování byl v levé zadní pneumatice objeven zapíchnutý špičatý předmět. Tím docházelo k postupnému snižování tlaku vzduchu, což o chvíli později, při rychlosti 320 km/h vedlo k mechanickému poškození pneumatiky. Z toho důvodu se dostalo vozidlo mimo trať, ztratilo přilnavost a bylo vyneseno přes trojitá svodidla“, tak zní zpráva státní prokuratury v Cottbusu.
Poté Audi narazilo do hliněného valu, několikrát se převrátilo a zůstalo ležet koly vzhůru. Přitom došlo k prasknutí masivního ochranného oblouku z uhlíkových vláken, přičemž byla Alboretova hlava vržena značnou silou dopředu, což zapříčinilo v podstatě zlomení vazu. Technická závadu vozu, špatná aerodynamika nebo chyba jezdce byly tak vyloučeny. Jen pro úplnost, Michele Alboreto nezahynul přímo na závodním okruhu Eurospeedway Lausitz, jak uváděly první informace, ale na rychlostní testovací dráze, která je součástí celého areálu.
I přes tuto nehodu se Audi společně s jezdci rozhodlo pokračovat v přípravách na závod 24 hodin Le Mans, v němž loni obsadilo první tři místa.