A to už od konce minulého roku, když 29. listopadu 2004 na čerpací stanici OMV Žešov u Prostějova uvedla OMV ČR do provozu za přítomnosti zástupců státní správy první stojan na pohonné hmoty, ze kterého mohou řidiči nákladních automobilů naplnit nádrže čirou bezbarvou kapalinou AdBlue sestávající z 32,5 % vodného roztoku močoviny. Druhý stacionární stojan s AdBlue je v provozu u nově rekonstruované, historicky první zahraniční čerpací stanice na území ČR, OMV Pávov.
Fotografie: nový stojan na AbBlue OMW Pávov, přídavná nádrž na AdBlue na Mercedesu a ukazatel stavu AdBlue v nádrži:



Evropské emisní normy výfukových plynů jsou již více než deset let evropskou realitou. Předepisují i limitní hodnoty exhalací pro nákladní vozidla a autobusy. Se současnou Euro 3 je nyní v platnosti třetí novela těchto předpisů. S platností Euro 4 od října roku 2005 a Euro 5 od roku 2008 budou opět sníženy limitní hodnoty oxidu dusíku (NOx), oxidu uhelnatého (CO), uhlovodíků (HC) a pevných částic (PM). Aby byly tyto nové normy splněny, nepostačí pouze samotná opatření uvnitř motoru. Proto byla vyvinuta technologie SCR (selektivní katalytická redukce), při které katalyzátor v kombinaci s redukčním činitelem AdBlue snižuje všechny škodliviny současně. Technologie SCR pracuje tak, že ve výfukovém systému vozidla je instalován keramický katalyzátor, který v kombinaci s AdBlue přemění oxidy dusíku na neutrální dusík (přirozenou součást vzduchu) a vodu. AdBlue je netoxická a pro manipulaci snadná chemikálie, proto natankovat ji do nádrže je stejně snadné jako naplnit nádrž naftou. AdBlue společně s technologií SCR znamená nejen mnohem vyšší šetrnost k životnímu prostředí, ale i snížení spotřeby paliva až o 7 %.