ABB e=motion přerušil svůj pokus o překonání rychlostního rekordu elektrických vozidel na pozemních komunikacích.

Tým e=motion dosud neoznámil, zda se pokusí o překonání rekordu v budoucnosti

32 stop (10 metrů) dlouhý hořčičně žlutý automobil ABB e=motion se pokoušel překonat stávající oficiální rekord Mezinárodní automobilové federace (FIA) dosažený elektrickými automobily na pozemních komunikacích tj. 245 mil/h (394 km/h) a stát se tak prvním vozidlem s elektrickým pohonem, které by překonalo bariéru 300 mil/h (483 km/h) dle pravidel FIA.


ABB e=motion přerušil svůj pokus o překonání rychlostního rekordu elektrických vozidel na pozemních komunikacích.






U vozu, který je poháněn pohonem ABB s měnitelnou rychlostí a dvěmi motory ABB o výkonu 50 koňských sil, došlo k řadě nezdařených startů. K technickým problémům došlo v řídících obvodech automobilu, což zabraňovalo spouštění motoru. Podrobné zkoumání s cílem nalézt přesnou příčinu poruchy bude provedeno po návratu e=motion do Velké Británie.


„Byl to jeden z našich nejtěžších týdnů,“ řekl konstruktér Colin Fallows. Řekl, že existuje problém ovlivňující akceleraci vozu, avšak v tomto okamžiku „si nejsme zcela jisti, o co se jedná“. Fallows řekl, že dalším krokem bude vrácení vozu do dílny a zjištění příčiny problému.


Řidič Mark Newby řekl: „Určitě jsme všichni zklamáni. Už jsme byli tak blízko a přece tak daleko.“ Newby řekl, že tým e=motion usilovně pracoval řadu měsíců na tomto pokusu a nyní je třeba se znovu sejít v Anglii. A pokračoval, že „nehledě na tento nezdar není pochyb, že automobil může dosáhnout a v budoucnosti určitě dosáhne toho, co od něj jeho tvůrci očekávají. Je bezpečný, je rychlý a je opravdu dobrý. V motoristickém sportu stejně jako v jakémkoli jiném sportu se však někdy stává, že okolnosti se obrátí proti vám!“


„Projekty tohoto typu jsou přímým odrazem našeho průkopnického ducha,“ řekl Steve Ruddell, manažer útvaru pohonů a motorů ABB ve Spojeném království. „Ať se jedná o vítězství nebo o porážku, pro nás je vždy mimořádnou příležitostí pracovat s lidmi jako jsou Colin a Mark, kteří prorážejí cestu nové technologii.“

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...