Novým centrem v Teplicích reaguje na výrazný nárůst poptávky zejména po rodinných SUV
Poptávka po vozech SUV dále roste: jen za prvních deset měsíců letošního roku se v AAA AUTO v České republice prodalo 6473 ojetých modelů SUV, o 23,9 procenta více než ve stejném období loňského roku. Zhruba každý třetí našel nového majitele v Praze, kde AAA AUTO před třemi lety otevřelo první speciální Centrum SUV & terénních vozů a na jednom místě tak soustředilo největší nabídku vozů modelů SUV a offroad v celé České republice. Další specializovaná centra potom vyrostla v Brně, Jihlavě, Pardubicích a Sokolově a letos v listopadu síť největšího prodejce ojetých automobilů doplní nové centrum v Teplicích.
„Vozy SUV představují nepochybně nejdynamičtější segment trhu, proto mu také věnujeme mimořádnou pozornost. V Praze tento segment, který dále získává pozice na úkor donedávna dominantních modelů typu hatchback nebo kombi, aktuálně tvoří již 16,7 % našeho celkového prodeje. Nové centrum v Teplicích usnadní výběr z nabídky více než 700 nyní dostupných modelů také zákazníkům v Severních Čechách,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO provozované společností AURES Holdings.
Zatímco poptávka po terénních SUV a skutečných offroadech je spíše na ústupu, stále více na odbyt jdou rodinná/městská SUV, která dnes tvoří již 80 % celkového odbytu center. Svědčí to o tom, že SUV si řidiči nepořizují jen do terénu, ale díky jejich komfortu a bezpečnosti celkem běžně již i do standardního městského provozu. Téměř každé čtvrté prodané SUV je zánovní (tedy ve stáří do tří let a s nájezdem do 30 tisíc kilometrů) a častěji s dieselovým motorem a manuální převodovkou. Mezi tři nejoblíbenější barvy patří podle statistik AAA AUTO černá, stříbrno-šedá a bílá a kupujícími jsou ve třech případech ze čtyř muži.
Nekorunovaným králem segmentu je značka Hyundai, její modely si udržují pozici nejprodávanějších ojetých SUV po celou dobu existence specializovaných center. Druhé místo si od uvedení modelu Kodiaq udržuje Škoda a o třetí místo svádí boj značky Kia a Nissan. Mezi tři nejoblíbenější modely patří Škoda Yeti, Kia Sportage a Hyundai ix35.
SUV a terénní vozy | |||
TOP 10 nejprodávanějších značek | |||
2016 | 2017 | 2018 | |
1 | Hyundai | Hyundai | Hyundai |
2 | Kia | Škoda | Škoda |
3 | Nissan | Nissan | Kia |
4 | Škoda | Kia | Nissan |
5 | VW | Dacia | Dacia |
6 | Mitsubishi | VW | VW |
7 | BMW | BMW | BMW |
8 | Dacia | Mitsubishi | Mitsubishi |
9 | Toyota | Suzuki | Ford |
10 | Honda | Toyota | Suzuki |
„Síť specializovaných center hodláme i do budoucna dále rozšiřovat, i když zájemci ze všech regionů mohou využívat naší bezplatné služby převezení vybraného automobilu na kteroukoliv z našich dalších poboček,“ uvedla dále Karolína Topolová. „To by mohli zákazníci v nadcházejícím zimním období ocenit. Protože ať už bude letošní zima jakákoli, jedno je jisté – jak se bude blížit, bude se poptávka po spolehlivých a bezpečných ‚esúvéčkách‘ ještě dále zvyšovat. A to zejména právě v České republice, kde se jich prodává téměř o polovinu více než ve všech třech zbylých zemích mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO dohromady.“
Prodeje v jednotlivých zemích
2016 | 2017 | 2018 | |
CZ | 5252 | 6718 | 6763 |
HU | 275 | 399 | 489 |
PL | 399 | 788 | 1087 |
SK | 1883 | 2641 | 2700 |
Celkem | 7809 | 10546 | 11039 |
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií