Zájem o vozy v provedení kombi vzrostl letos v létě o 38 % a o velkoprostorové vozy kategorie MPV dokonce o 54 % oproti údajům z prvního čtvrtletí.
„Lidé dnes z úsporných důvodů přestávají na dovolenou létat a místo toho na ní jezdí osobními vozy. Ty pak musí uvézt zavazadla pro celou rodinu,“ vysvětlil změnu trendu ředitel prodeje skupiny AAA AUTO Petr Suchánek.
Jeho slova potvrzuje i Luboš Vorlík z autobazaru Auto Diskont, který působí v Praze i v Brně. „Všechny vozy značky Škoda, které máme ve verzi kombi, se u nás prodají velmi rychle – během několika dní. Totéž platí i pro osvědčené modely kategorie MPV, jako jsou Renault Scénic, Citroën Picasso, Opel Zafira nebo VW Sharan.“
Další novinkou letošního léta je pak podle Petra Suchánka nebývale vysoký počet hovorů na bezplatnou zákaznickou linku AAA AUTO. Zatímco v minulých letech o prázdninách počet hovorů klesla přibližně o 10 procent, letos naopak o čtyři procenta vzrostl.
„Řada motoristů si dnes raději koupí automobil, který představuje trvalejší hodnotu, než jakou je třeba drahá dovolená,“ uvedl ředitel prodeje skupiny AAA AUTO Petr Suchánek. Ze zákaznického výzkumu skupiny AAA AUTO vyplynulo, že plných 14 % zákazníků AAA AUTO letos raději úplně oželí zahraniční dovolenou, aby si mohlo koupit novější automobil.