AAA AUTO Group vykupuje a prodává stále více vozů on-line, přičemž podíl takto zobchodovaných automobilů letos dosáhne až deseti procent

Přestože se zatím on-line výkup a prodej týká spíše importu a exportu, společnost se připravuje také na poskytování této služby retailovým zákazníkům.

Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO zdůrazňuje:

„V současné době měsíčně vykoupíme on-line přes 600 zánovních a méně ojetých vozů, rovněž přes internet jich za stejné období prodáme asi 500. Zdroji pro výkup jsou leasingové firmy ze všech zemí EU, celkem oslovujeme zhruba 240 společností a aktivně vykupujeme od stovky. V rámci následného prodeje vozů se zatím jedná o B2B obchody, ale připravujeme se i na on-line prodej vozů běžným zákazníkům pod značkou Mototechna, který bychom chtěli zahájit v září. Pro řízení celého procesu od výkupu, přes logistiku až po prodej jsme vyvinuli vlastní platformu.” V plánu je prohlídka vozu na dálku pomocí videopřenosu, včetně možnosti, aby si sám zákazník určil, které části vozu a v jakém detailu bude chtít vidět.

Ve výkupním týmu pracuje na nákupu vozů

– pět dedikovaných specialistů – oceňovačů, celé oddělení má 45 pracovníků, kteří mohou v případě potřeby vozy on-line nakupovat. Měsíčně tým ocení kolem 25 000 vozů nabízených na trhu po celé EU. Nejvíce zdrojů pro výkup je v Belgii, Francii, Německu, Itálii a Nizozemsku. Zákazníky v rámci on-line prodeje jsou odběratelé v západní části EU, zemích SNS a v severní a střední Africe. Od rozšíření on-line prodeje na Mototechnu si AAA AUTO slibuje zvýšení odbytu v řádech procent.

„Je to pro nás další způsob, jak zvýšit celkový objem prodaných vozů. Zejména zákazníci Mototechny jsou lidé, pro které čas jsou peníze, a vůz používají jen jako dopravní prostředek. Podle našich průzkumů těchto zákazníků neustále přibývá. Jedná se zejména o malé a střední firmy, které mají zájem o téměř nové ojeté vozy s kvalitou blížící se novým za ceny o 30 – 50 % nižší,“ zdůraznila Topolová. Tyto vozy dle dosavadních zkušeností vykazují jen naprosté minimum reklamací. „On-line prodej těchto vozů by tedy měl být pro zákazníka bez rizika, navíc u nich poskytujeme možnost výměny za jiný do sedmi dnů bez udání důvodu, což snižuje rizikovost nákupu prakticky na nulu,“ řekla Topolová. „On-line prodej ojetých vozů se v západní Evropě pozvolna rozvíjí a zákazníci si na něj začínají zvykat. V regionu střední a východní Evropy budeme průkopníky,“ dodala.

Skupina AAA AUTO nyní testuje financování prodeje vozů

– firemním zákazníkům v zahraničí, mimo jiné v severní Africe a v zemích Společenství nezávislých států. „Chceme být schopni dodat vůz až do celního skladu co nejblíže místu podnikání našich partnerů. Momentálně dolaďujeme proces s jedním z našich zákazníků ze Skandinávie,“ uvedla Topolová. „Zákazníkovi předvybereme auta, která na základě našich zkušeností jsou v jeho zemi velmi likvidní a prodávají se s dobrou marží pro dealera. Z těchto aut si zákazník vybere celý kamion, který pošleme do celního skladu. Ve chvíli, kdy zákazník potvrdí, že je s dodávkou spokojen, začne mu běžet lhůta splatnosti. Během ní může vozy prodat a nepotřebuje tak mít na nákup aut blokované finanční prostředky. V této situaci nám totiž zaplatí až ve chvíli, kdy už vyinkasoval platbu od nového majitele,“ vysvětlila Topolová.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejen bleskurychlé řazení: Nový Hyundai i30 N přichází s řadou vylepšení pro maximální potěšení z jízdy

Nejen bleskurychlé řazení: Nový...

Modernizovaný Hyundai i30 N získal nový design se zaměřením na sportovní výkony, emoce a charakter Nový model i30 N bude poprvé k dispozici s osmistupňovou převodovkou N DCT se dvěma...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tadej Pogačar je vítězem 107. Tour de France, získal křišťálovou trofej, kterou navrhl ŠKODA Design

Tadej Pogačar je vítězem 107. Tour de...

Slovinec Tadej Pogačar se poprvé ve své kariéře stal vítězem Tour de France Poháry pro vítěze vznikly ve spolupráci designéra ŠKODA AUTO Petera Olaha a české firmy Lasvit Nový elektromobil...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ CITROËN C4 a Ë-C4: REKLAMNÍ SPOT „VZHŮRU NA CËSTU“ V PŘEDPREMIÉŘE PŘED ZAHÁJENÍM PRODEJE!

NOVÝ CITROËN C4 a Ë-C4: REKLAMNÍ SPOT...

Citroën zveřejnil spot „Nový Citroën C4, vzhůru na cëstu“. Scénář je inspirován pocity, které pohodlí vozů Citroën vyvolává, vrací každého do dětství a působí na všechny generace....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Při srážce chodce s tramvají je na vině roztržitost i mobilní telefon

Při srážce chodce s tramvají je na...

Se situací, kdy chodci s oprávněným přesvědčením své přednosti vstupují na přechodu před přijíždějící automobily, často až neuváženě, se setkáváme snad každý den. Řidič...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zcela nový Hyundai Tucson: Technologický skvost s výjimečným designem

Zcela nový Hyundai Tucson: Technologický...

Pokrokový a experimentální: Zcela nový Tucson není pouhou evolucí, nýbrž revolucí designu značky Hyundai Nová „Parametrická skrytá světla“ jsou unikátní designovou a technologickou...