Nová iniciativa spočívá v zavádění náročných standardů v oblasti ochrany životního prostředí, a to u nových i stávajících prodejních míst.
Nejprve bude spuštěn pilotní projekt dvou „trvale udržitelných“ prodejních míst ve Švédsku a Francii, která poslouží jako ukázka ekologicky šetrného návrhu a provedení. Toyota se při výstavbě a vybavení prodejních míst zaměří na co nejvyšší úspory energie, vody i snížení emisí CO2. Zlepšení u stávajících prodejních partnerů přispějí ke snížení emisí CO2 až o 12 %, což by se do roku 2013 mělo projevit snížením celkových provozních nákladů přibližně o 10 mil. euro.
Počínaje rokem 2009 bude TME každoročně zavádět až 60 prodejních zastoupení splňujících nové požadavky na trvalou udržitelnost.
„Způsob jakým navrhujeme, stavíme a provozujeme budovy ve kterých pracujeme má z hlediska dopadů na životní prostředí velký význam,“ uvedl Andrea Formica, viceprezident TME. „Zasazujeme se o to, abychom dosáhli vyšší harmonie s životním prostředím nejen díky našim produktům, ale všem našim aktivitám. Všichni prodejci vozů Toyota učiní aktivní kroky ke snížení dopadů své činnosti na životní prostředí.“
Ve švédském Malmö proběhne kompletní rekonstrukce stávajícího prodejního zastoupení, v jejímž rámci bude instalována travnatá střecha sloužící jako přírodní izolace v horkých letních měsících. Jedná se o jedno z ekologických opatření, díky kterým by měly environmentální dopady tohoto švédského prodejce poklesnout na polovinu a současně přinést roční úspory v provozních nákladech až 135 000 euro.
U nového prodejce Toyoty ve francouzském La Rochelle budou nainstalovány solární panely na střechách parkoviště. Díky nim by se mělo každoročně vyrobit až 200 000 kWh elektrické energie, aby budova vykazovala celkovou neutrálnost z hlediska emisí CO2.
Nové budovy i prováděné rekonstrukce budou podrobeny nezávislému ekologickému hodnocení na základě BREEAM, což jsou přísná evropská kritéria pro hodnocení trvale udržitelné výstavby a návrhu budov. Pomocí této metody se budou prodejci hodnotit v osmi oblastech: spotřeba energií, spotřeba vody, odpady a materiály, znečištění, zábor půdy a ekologie, zdraví a blaho společnosti, plus management a doprava.
K vizi trvale udržitelných prodejních míst Toyoty přispějí i ty stávající budovy, ve kterých rekonstrukce neproběhne; pomocí programu kaizen v oblasti energií budou moci vlastníci zjistit možnosti úspor energií a současně snížit náklady díky ekologické správě budov. Toyota v nedávné době dokončila pilotní projekt tohoto druhu u tří prodejců v Německu, kde bylo dosaženo snížení emisí CO2 až o 12 % na základě malých každodenních zlepšení.
TME by do roku 2015 chtěla získat certifikaci ISO 1400 (mezinárodní osvědčení v oblasti environmentálního managementu) u všech prodejců značky Toyota.
Snahy Toyoty snížit dopady na životní prostředí se neomezují pouze na prodejce vozů. Minulý měsíc Toyota spustila aktivity „trvale udržitelné výroby“ ve dvou výrobních závodech ve Francii a Velké Británii. TMMF a TMUK zavedou opatření formou pilotního projektu s cílem splnit do roku 2010 náročné environmentální cíle, kam patří mj. snížení spotřeby vody v evropských výrobních závodech Toyota o 25 %.
Toyota Motor Europe (TME) NV/SA řídí velkoobchodní prodej a marketing pro vozy, náhradní díly a příslušenství značek Toyota a Lexus, a dále výrobní a technické provozy firmy Toyota v Evropě. Toyota v Evropě vytváří přímo i nepřímo na 80 000 pracovních míst a od roku 1990 zde investovala téměř 7 mld. euro. V roce 2007 Toyota prodala v Evropě 1 238 638 vozů Toyota a Lexus, a tak dosáhla rekordního počtu prodaných vozů již 11 let v řadě. Další informace najdete na stránkách http://www.toyota.eu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií