Počasí: polojasno; teplota vzduchu 26-28°C, teplota trati 34 – 42°C.
Body Toyoty v Poháru konstruktérů: 17, 5. místo. Body v šampionátu jezdců: Jarno Trulli – 12, 8. místo; Timo Glock – 5, 13. místo.
Timo Glock (číslo 12, šasi TF108-06)
Sumář: Získal své první body s Toyotou po výborném výkonu. Startoval jedenáctý, ztratil tři místa, ale při zpomalovacím vozu se dostal až na sedmou příčku a krátce před svou zastávkou závod vedl. Ke konci odrážel útoky Massy a získal svůj vůbec nejlepší výsledek v F1.
- Pozice v závodě: čtvrtý (+ 42,627)
- Pozice v kvalifikaci: jedenáctý, 1:18,031 (+0,997 v Q2)
- Pozice na roštu: jedenáctý
„Byl to fantastický den a jsem nadšený, že jsem získal první letošní body. Na startu jsem přišel o tři místa a propadl se za Jarna. Byl jsem rychlejší, ale jakmile jsem jel blízko za ním, poškozovaly se mi zadní pneumatiky. Proto jsem se hlavně soustředil na to, aby zůstaly v přijatelném stavu, jelikož jsem měl naplánovánu velmi pozdní zastávku v boxech. Při ní jsem se před Jarna dostal a měl jsem co dělat, abych se udržel na dráze. Je mi líto, že kvůli mé chybě ztratil jedno místo, udržet Felipeho Massu však bylo velmi složité. Čtvrté místo je skvělým výsledkem pro tým a odměnou za tvrdou práci v posledních týdnech. Tyto body jsou jejich.“
Jarno Trulli (číslo 11, šasi TF108-05)
Sumář: Ze čtrnácté pozice na startu se posunul až na šestou za zpomalovacím vozem a několik kol GP Kanady vedl. Po jediné zastávce v boxech se vrátil na dráhu dvanáctý a postupně se vrátil zpět na šesté místo.
- Pozice v závodě: šestý (+47,775)
- Pozice v kvalifikaci: čtrnáctý, 1:18,327 (+1,293 v Q2)
- Pozice na roštu: čtrnáctý
„Pro celý tým je to dobrý výsledek, jsem moc spokojený. Věděli jsme, že závod bude těžký, snažil jsem se jen dojet do cíle, vůbec jsem si tu nevěřil. Největší chyba, jaké jsem se tu dopustil, byla změna nastavení před kvalifikací, která se jela v hodně odlišných podmínkách od předchozích tréninků. To mě stálo hodně, nemohl jsem jet tak rychle, jak jsem si přál. Ke konci závodu jsem měl problémy s brzdami. Pak jsem měl smůlu, když Timo udělal malou chybičku. Když se vrátil zpátky na trať, musel jsem zpomalit a Massa se dostal přede mě. Přesto je ale zisk bodů skvělý, mám velkou radost.“
Tadaši Jamašina – šéf týmu
„Je to překrásný den pro všechny, co mají něco společného s týmem, a doufám, že si všichni zaměstnanci výsledek užijí. Před závodem jsme se rozhodli pro strategii s jednou zastávkou v boxech, protože se dalo počítat s výjezdem zpomalovacího vozu. Proto jsme mohli být velmi flexibilní, jakmile se problémy objevily. Pilotům a jejich mechanikům patří velký dík za to, že zvládli všechno podle nejlepšího možného scénáře. Ze všeho nejtěžší bylo, aby se jezdci udrželi na dráze. V posledním kole musel jet Timo velmi ostře, aby udržel Massu za zády. Předvedl výkon, na který může být hrdý. Získali jsme spoustu bodů a jsme šťastní. Příště budeme chtít úspěch zopakovat.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas