Citroën na Rallye Jordánsko (24. – 27. dubna 2008)

Trať celkem měří 983,44 km, z toho je 359,26 km měřených ve 22 testech na 11 trasách.

1. ročník Jordánské rallye, 5. podnik MS z 15

Povrch: šotolina, lokalita: oblast Mrtvého moře

Program: Shakedown proběhl včera ve čtvrtek 24. dubna (8 – 12 hod.) na okruhu 2,05 km dlouhém poblíž Suwayma, severně od servisního parku. Slavnostní start byl včera ve čtvrtek od 18 hod. v Emaar South Parku.

1. den – pátek 25. dubna: 305,46 km, z toho 115,18 km měřených v 8 RZ na 4 trasách.

Start ze servisního parku v 8 hod. – RZ 1 (Suwayma 1, 13,03 km), RZ 2 (Mahes 1, 20 km), RZ 3 (Mount Nebo 1, 11,10 km) a RZ 4 (Mai’n 1, 13,46 km). Seskupení (11.16, 30 min.). Servis A (11.46, 30 min.). RZ 5 (Suwayma 2), RZ 6 (Mahes 2), RZ 7 (Mount Nebo 2) a RZ 8 (Mai’n 2). Servis B (15.35, 45 min.). Cíl kolem 18.50 hod.

2. den – sobota 26. dubna: 316,64 km, z toho 109,84 km měřených v 8 RZ na 4 trasách.

Start – Servis C (8 hod., 15 min.). RZ 9 (Turki 1, 14,13 km), RZ 10 (Erak Elamir 1, 12,47 km), RZ 11 (Shuna 1, 15,19 km) a RZ 12 (Baptism Site 1, 13,13 km). Seskupení (11.28, 30 min.). Servis D (11.58, 30 min.). RZ 13 (Turki 2), RZ 14 (Erak Elamir 2), RZ 15 (Shuna 2) a RZ 16 (Baptism Site 2). Servis E (15.44, 45 min.). Cíl kolem 19 hod.

3. den – neděle 27. dubna: 361.34 km, z toho 134.24 km měřených v 6 RZ na 3 trasách.

Start – Servis F (6.45, 15 min.). RZ 17 (Kafrain 1, 16,49 km), RZ 18 (Wadl Shuelb 1, 9,18 km) a RZ 19 (Jordan River 1, 41,45 km). Seskupení (10.13, 10 min.). Servis G (10.23, 30 min.). RZ 20 (Kafrain 2), RZ 21 (Wadl Shuelb 2) a RZ 22 (Jordan River 2). Servis H (14.09, 10 min.). Slavnostní zakončení 15 hod. v Emaar South Park.

Posádky Citroën

Sébastien Loeb/Daniel Elena:

  • WRC debut: Katalánsko, 1999 (Saxo Kit-Car, nedokončili).
  • WRC startů: 102. První WRC vítězství: Německo 2002 (Xsara). WRC vítězství: 39. WRC titulů: 4 (2004, 2005, 2006 a 2007).

Dani Sordo:

  • WRC debut: Katalánsko, 2003 (18.). WRC startů: 48. Juniorské tituly: 2005 (C2 S1600).

Marc Martí:

  • WRC debut: Katalánsko, 1992 (21.). WRC startů: 114. Juniorské tituly: 2005 (C2 S1600).

Poprvé v historii mistrovství světa v rallye zavítá svou pátou částí seriálu WRC do Jordánska, kam Citroën Sport vysílá dvě tradiční posádky na vozech C4 WRC ve složení Sébastien Loeb – Daniel Elena a Dani Sordo – Marc Martí. Navíc s technickou podporou Citroënu pojedou dva vozy C4 WRC v privátních barvách PH – Sport – Conrad Rautenbach -David Senior a Urmo Aava – Kuldar Sikk.

Netradiční šotolina

Povrch trati bude od zbývajících šotolinových podniků zcela odlišný, problémy může přinést hlavně tvrdý povrch skrytý pod vrchní vrstvou písku. Zkušenosti s místními podmínkami má z týmu Citroën pouze Dani Sordo, který se zúčastnil soutěže v loňském, „zkušebním“ roce.

Technický manažer týmu Citroën Sport Xavier Mestelan-Pinon hovoří o obtížnosti přípravy: „Kdekoliv jedete poprvé, bývají vždy otazníky. V Jordánsku není povolené testování, příprava se tak točila kolem zprostředkovaných informací. Šotolinové vložky jsou v podstatě hladké a široké. Co můžeme očekávat? Vysoké teploty a možná i písečné bouře. Startujeme se základním nastavením, které budeme dolaďovat.“

Sordo nejzkušenější

Dani Sordo se v roce 2007 zúčastnil seznamovacích jízd, když byla „Jordan Rally“ pouze kandidátským podnikem na mistrovství světa. V minulém kole v Argentině skončil na stupních vítězů a nyní doufá, že by ho znalost jordánských podmínek a tratí mohla vynést opět na stupně vítězů. „Moc často se nestává, abych měl na startu nějaké soutěže šampionátu WRC více zkušeností, než má většina soupeřů,“ říká Sordo. „Rychlostní zkoušky vypadají jako rychlé a široké, povrch je tvrdý a pevný. Po prvním kole už nebude možné zatáčky moc řezat. Podle mě se pojede rychle, ale budeme si muset dávat pozor. Tenká vrstva šotoliny na tvrdém podkladu může být hodně zrádná. Každá odchylka od ideální stopy může přinést časovou ztrátu a riziko havárie. Trať je totiž lemována hlubokými příkopy. Určitě bych chtěl dojet na stupních vítězů.“

Loeb – jubilejní vítězství?

Úřadující mistr světa Sébastien Loeb říká, že navzdory nulovým zkušenostem s Jordánskou rallye by chtěl na Středním Východě vybojovat své čtyřicáté vítězství v mistrovství světa. Loeb se v Argentině dostal do čela průběžného pořadí a proto pojede jako první jezdec na trať. „Moc toho o Jordánsku nevíme, budu si muset dávat pozor. Nevypadá to, že by byl povrch na prvních zkouškách moc nepřátelský k vozům, nicméně vyrážet na trať jako vymetač bude handicap. Je to podobné jako v Mexiku. I tam byla C4 WRC konkurenceschopná, což je pro mě hodně povzbuzující. Naším cílem je vyhrát a zvýšit tak vedení v pořadí pilotů. Neméně důležitý je Pohár konstruktérů. V něm bychom chtěli udržet Citroën v boji o světový titul. Pokud by se nám to s Danielem povedlo, znamenalo by to naše čtyřicáté vítězství s označením WRC. Není to sice moje absolutní priorita, ale bylo by pěkné mít na svém kontě takové kulaté číslo.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...