Od uvedení na trh je nové Berlingo nabízeno v celé škále pohonných agregátů dodávaných s pětistupňovou manuální převodovkou. Z 5 motorů, 3 dieselových a 2 benzinových, si každý vybere to, co mu nejlépe vyhovuje z hlediska úspornosti, šetrnosti vůči životnímu prostředí i emisních hodnot.
Benzinové motory
- Motor 1.6i 16V 90k je nabízen jako základní motor modelové řady. Charakterizuje ho vynikající kroutící moment již při nízkých otáčkách (132 Nm při 2500 ot/min). Tento motor představuje kompromis mezi uspokojivým výkonem a efektivitou provozních nákladů. Dosahuje výkonu 66 kW CEE při 5500 ot/min (90k DIN).
- Šestnáctiventilový motor 1.6i 16V 110k s hliníkovou hlavou je v kategorii benzinových agregátů na vrcholu nabídky. Zaručuje výkon, pružnost i plynulou jízdu. Dosahuje výkonu 80kW CEE při 5800 ot/min (110k DIN) a kroutícího momentu 147 Nm při 4000 ot/min.
Dieselové motory
- Nezdolný 1,6 HDi 75k. Tento standardně dodávaný dieselový motor zabezpečuje dostatečný výkon při nízkých a středních otáčkách – dosahuje kroutícího momentu 185 Nm při 1750 ot/min. Zajišťuje tak uživatelský komfort a zároveň nezbytnou efektivitu provozu. Dosahuje výkonu 55 kW CEE při 4000 ot/min (75k DIN).
- Motor 1,6 HDi 92k skýtá vyšší kroutící moment (215 Nm při 1750 ot/min) a zejména vyšší výkon (66kW CEE při 4000 ot/min).
- A konečně je tu nový motor 1,6 HDi 16V110k FAP. Nové Berlingo nabízí tento motor vybavený filtrem pevných částic jako vrchol nabídky dieselových agregátů. Je současně výkonný i šetrný vůči životnímu prostředí. Je charakteristický systémem vstřikování druhé generace a turbem s proměnlivou geometrií. Dosahuje výkonu 80 kW CEE při 4000 ot/min (110k DIN) a kroutícího momentu 240 Nm při 2000 ot/min, přičemž 70 % kroutícího momentu je k dispozici již od 1250 ot/min. Díky funkci „overboost“, která umožňuje krátkodobé zvýšení přeplňovacího tlaku, lze dosáhnout kroutícího momentu až 254 Nm.
… šetrné vůči životnímu prostředí
Značka Citroën se již po řadu let hlásí k vývoji a prodeji vozů šetrných k životnímu prostředí. Nové Berlingo proto přichází s dieselovým motorem 1,6 HDi 16V110k vybaveným filtrem pevných částic (FAP). FAP bude rovněž k dispozici u motoru1,6 HDi 16V 92k. Motory HDi s filtrem pevných částic splňují kritéria ochrany životního prostředí umožňující Berlingu pyšnit se označením AIRDREAM, které charakterizuje nejekologičtější modely značky Citroën.
Motory HDi, s nimiž je nové Berlingo dodáváno, tak mohou bez jakýchkoliv úprav fungovat na palivo s až 30% obsahem bionafty, což umožňuje snížení emisí CO2 a vyšší využívání obnovitelných zdrojů energie.
Přesto, že skýtá velkorysý vnitřní prostor, řadí se nové Berlingo aerodynamickými vlastnostmi na špičku svého segmentu, což významně přispívá k omezení spotřeby.
Provozní náklady nového Berlinga jsou omezeny hned z několika důvodů:
- Úsporné motory: Nové Berlingo nabízí motory s nízkou spotřebou paliva.
- Servisní interval: Při normálním provozu je frekvence údržby u dieselových verzí 20 000 km nebo 2 roky a u verzí benzinových 30 000 km nebo 2 roky.
- Prodloužená životnost opotřebitelných součástí: Nové Berlingo jde cestou prodloužené životnosti spotřebních součástí. Při normálním provozu se například rozvodový řemen u dieselové verze mění po ujetí 240 000 km nebo každých 10 let.
- Běžná údržba snadná i pro řadového uživatele: Koncepce motorového prostoru umožňuje mimořádně snadný přístup k jednotlivým náplním, takže si i řadový uživatel může sám provádět jednoduché úkony údržby.
- Robustní a omyvatelné materiály: Náklady na provoz a údržbu jsou omezeny i díky použití robustních a omyvatelných materiálů na sedadla, podlahové krytiny a syntetické obložení kabiny.
Nové Berlingo bylo zkrátka vymyšleno tak, aby vydrželo intenzivní využívání.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií