Dimenze velkoměst budoucnosti
Mladí designéři z celého světa byli vyzváni, aby navrhli koncepční vůz „Peugeot světových velkoměst zítřka“. Tento automobilový koncept by měl být navržen pro život v srdci velkých urbanistických celků budoucnosti a měl by být nositelem základních hodnot 21. století. Projekty musí vedle stylistických prvků značky Peugeot obsahovat také čtyři hlavní směry dané pro tento ročník soutěže: respekt k životnímu prostředí, sociální harmonii, interaktivní mobilitu a ekonomickou efektivitu.
Nové geografické rozměry
Letošní ročník soutěže bude poprvé zahájen mimo Evropu v rámci autosalonu v Pekingu 2008. Mezinárodní rozměr soutěže bude zdůrazněn i představením makety vítězného projektu na dalším čínském autosalonu, v Šanghaji na jaře 2009.
Harmonogram:
Tvůrčí fáze
- Zahájení soutěže: 20. dubna na autosalonu v Pekingu
- Od 30. května do 20. července 2008: zasílání projektů na internetové stránky www.peugeot.com do rubriky Design.
Fáze výběru
- 25. – 31. července: porota vybere třicet projektů, které postoupí do hlasování veřejnosti a odborného tisku.
- Od 15. srpna budou moci internetoví uživatelé svými hlasy zvolit deset finalistů.
- Od 16. září bude těchto deset projektů zveřejněno na internetu.
Vyhlášení výsledků
2. října na stánku Peugeot na mezinárodním salonu v Paříži vyhlásí Jean-Philippe Collin, generální ředitel společnosti Automobiles Peugeot, vítězný projekt a jeho autorovi předá trofej « La Griffe ».
Fáze realizace
V období od října 2008 do března 2009 bude podle vítězného projektu probíhat realizace makety v měřítku 1:1.
Představení
Na autosalonu v Šanghaji v dubnu 2009 bude na stánku Peugeot odhalena maketa vítězného projektu.
Nová podpora soutěži
Ve snaze podpořit mladé talenty se značka Peugeot rozhodla zvýšit dotaci soutěže. Autor vítězného projektu, podle nějž bude realizována maketa, převezme šek v hodnotě 10 000 euro, herní konzolu Xbox 360° a jeho projekt bude firma Norev vyrábět jako miniaturu v měřítku 1:43. Ostatních 29 projektů bude oceněno podobně jako v předcházejících ročnících.
Virtuální rozměr
Po celou dobu bude soutěži věnován prostor také na virtuálním ostrově Peugeot na „Second Life“. Na vyhrazeném místě si budou moci obyvatelé ostrova, tzv. avataři, vyměňovat názory s návrháři značky Peugeot i s účastníky soutěže. Na ostrově bude dokonce zorganizována virtuální soutěž s odměnou 100 000 Linden Dollars pro vítěze (virtuální měna na ostrově Second Life).
Rostoucí popularita
Od prvního ročníku v roce 2000 bylo do soutěže Design Peugeot přihlášeno více než 12 600 projektů od 9 300 mladých návrhářů, kteří tak proklamovali svůj zájem o značku Peugeot a automobilový design.
Soutěž oslovuje stále mladší designéry-amatéry, průměrný věk účastníků je dnes 22 let, přičemž v roce 2000 to bylo 28 let. S rozšiřováním mezinárodní působnosti značky Peugeot se rozrůstá i zájem o soutěžení na poli automobilového designu, a to zejména v zemích mimo evropský kontinent – v roce 2007 se soutěže účastnili návrháři z celkem 113 států světa, oproti 80 státům v prvním ročníku.
Soutěž po boku značky Peugeot podporují dva mezinárodní partneři: Xbox 360° a Norev.
Porota a výběrová kritéria
Porota bude složena ze zástupců společnosti Peugeot, zejména střediska Style Peugeot, společnosti Xbox a do on-line hlasování na stránkách www.peugeot.com zasáhnou také novináři a uživatelé internetu.
Porota se bude rozhodovat na základě několika kritérií – originality projektu, kvality finálního zpracování (vizuály, animace), vysvětlení konceptu a zejména shody se zadaným tématem.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.