Martin Prokop: Počasí argentinské soutěži nepřálo

Martin Prokop s Janem Tománkem na Mitsubishi Lancer Evo IX zakončili Argentinskou rally na bodovaných příčkách produkční klasifikace.

Za sedmé místo získali dva mistrovské body a figurují na pátém místě průběžné klasifikace PCWRC. Bohužel na šestého Jordánce Farraha jim chyběly 3.4 sekundy.

Martin Prokop absolvoval po Mexiku další zámořskou premiéru. Opravdový očistek si prožil hned v první rychlostní zkoušce.

Martin Prokop: Počasí argentinské soutěži nepřálo

„Argentinská rally je sama o sobě hodně náročná, podle mého názoru jeden z nejhorších a nejrozbitějších šotolinových závodů sezony. Bohužel podmínky ještě ztížilo deštivé počasí. První rychlostní zkouška tak byla spíše bojem o přežití než rychlou jízdou. Panovala mlha, jelo se v mracích, nebylo toho moc vidět a bohužel jsme nabrali dost citelnou ztrátu,“ popsal situaci Martin Prokop.

V dalším průběhu se česká dvojice posouvala produkční klasifikací výše, ale na sedmém testu musela odstoupit kvůli upadlému pravému přednímu kolu. „Odpolední časy už byly podle našich představ, bohužel etapu se nám nepodařilo dokončit. Auto dostávalo neustále obrovské rány, při brždění asi kilometr před cílem RZ7 bez varování upadlo kolo. Snažil jsem se dostat alespoň do cíle vložky, čímž bychom ušetřili nějaké minuty, ale tři sta metrů před cílem řekl lancer definitivně dost. Byla to obrovská škoda, neboť bez výpadku mohl být výsledek hodně dobrý,“ objasnil smolný incident jihlavský pilot.

Ani druhá etapa se neobešla bez komplikací. Na vině prvotních byla Martinova nevolnost při seznamovacích jízdách, v závěru dne opět stávkovala technika. „Při tréninku mi nebylo dobře, z trati jsem si moc nepamatoval, vnitřně jsem si nebyl jistý, zda je vše dobře napsáno. Přesto časy nebyly zcela nejhorší. Odpolední průjezdy ale byly extrémně rozbité, a tak jsem se rozhodl auto pošetřit, což se nám určitě vyplatilo. Na poslední klasické zkoušce jsme totiž ohnuli rameno, navíc na superspeciálce nám upadlo levé zadní kolo a bylo obrovské štěstí, že jsme se dostali až do servisu. I kolaps pravého zadního kola byl totiž velmi blízko,“ uvedl člen týmu Jipocar Racing.

Rovněž poslední etapa byla pro Martina Prokopa s Janem Tománkem bojem o přežití. Na kultovních tratích Mina Clavero a El Condor panovaly blátivé podmínky, v mracích hustě pršelo, u lanceru se mlžilo okno. Česká dvojice zajela pátý a šestý čas v klasifikaci PCWRC „Nebylo to opět moc o závodění, přesto se nám dařilo výrazně zkracovat náskok Farraha. Před posledním testem, superspeciálkou v Cordobě, to bylo už jen 4.6 sekundy,“ řekl Martin Prokop a dodal: „Na superspeciálku jsem si věřil, bohužel jsem na chvíli vyskočil z trati a ztratil asi deset sekund. Byla to obrovská škoda, mohlo být ještě o bod více. Ale na druhou stranu jsem po pátku v body vůbec nevěřil.“

Program Martina Prokopa bude pokračovat třetím závodem juniorského šampionátu Rally d´Italia na Sardinii. Jordánskou Rally (2. soutěž JWRC) český jezdec vynechává.

Argentinská rally – PCWRC (21 RZ)

  • 1. Aigner – Wicha (Mitsubishi Evo IX) 5:34:47.9
  • 2. Beltrán – Rojas (Mitsubishi Evo IX) + 1:05.6
  • 3. Ketomaa – Teiskonen (Subaru Impreza) + 2:53.3
  • 4. Nutahara – Barritt (Mitsubishi Evo IX) + 3:59.1
  • 5. Rauam – Kütt (Mitsubishi Evo IX) + 9:28.1
  • 6. Farrah – Arena (Mitsubishi Evo IX) + 18:16.5
  • 7. Prokop – Tománek (Mitsubishi Evo IX) + 18:19.9
  • 8. Sousa – Magalhaes (Mitsubishi Evo IX) + 38:14.5
  • 9. Campedelli – Fappani (Mitsubishi Evo IX) + 39:22.1
  • 10. Mayer – Tagai (Subaru Impreza) + 39:43.5

Průběžné pořadí PCWRC:

1. Ketomaa (FIN) 14, 2. Hänninen (FIN) a Aigner (A) 10, 4. Beltrán (RA) 8, 5. Prokop (CZ) 7, 6. Sandell (S) 6, 7. Nutahara (J) 5, 8. Nittel (D) a Rauam (EE) 4, 10. Arai (J) a Farrah (JR) 3, 12. Araujo (P) a Sousa (P) 2

Jipocar Racing, www.martinprokop.com

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota a Mitsubishi budou vyrábět vodík z hnoje a odpadu

Toyota a Mitsubishi budou vyrábět vodík...

Japonské společnosti Toyota Motor Corporation, Toyota Tsusho a Mitsubishi Kakoki letos na podzim v Thajsku představí zařízení na výrobu vodíku na bázi bioplynu. Vyrábět budou vodík z kuřecího...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Mitsubishi ASX: Sebevědomý hybrid

Nové Mitsubishi ASX: Sebevědomý hybrid

Začíná zajímavá éra Mitsubishi. Značka uvádí na trh ASX nové generace, rozšiřuje tak evropskou modelovou nabídku stájových kolegů Space Star a SUV s označením Eclipse Cross PHEV. ASX se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Outlander PHEV přijede příští rok

Nový Outlander PHEV přijede příští rok

Mitsubishi už příští rok uveden na evropský trh svou novou vlajkovou loď Outlander PHEV. Základem auta bude druhá generace pokročilého EV plug-in hybridního systému se dvěma elektromotory pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

První ročník akce Experience Day pro fleetové zákazníky Testování vozů včetně aktuálních novinek z portfolia skupiny Auto Palace Hosty akce svezl také účastník Rallye Dakar a soutěžní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Třetí ročník výstavy Auta na náplavce, který pořádá časopis Svět motorů z mediálního domu Czech News Center, doslova klepe na dveře. Vše vypukne u Vltavy v Praze už ve čtvrtek 29. srpna...