Za sedmé místo získali dva mistrovské body a figurují na pátém místě průběžné klasifikace PCWRC. Bohužel na šestého Jordánce Farraha jim chyběly 3.4 sekundy.
Martin Prokop absolvoval po Mexiku další zámořskou premiéru. Opravdový očistek si prožil hned v první rychlostní zkoušce.
„Argentinská rally je sama o sobě hodně náročná, podle mého názoru jeden z nejhorších a nejrozbitějších šotolinových závodů sezony. Bohužel podmínky ještě ztížilo deštivé počasí. První rychlostní zkouška tak byla spíše bojem o přežití než rychlou jízdou. Panovala mlha, jelo se v mracích, nebylo toho moc vidět a bohužel jsme nabrali dost citelnou ztrátu,“ popsal situaci Martin Prokop.
V dalším průběhu se česká dvojice posouvala produkční klasifikací výše, ale na sedmém testu musela odstoupit kvůli upadlému pravému přednímu kolu. „Odpolední časy už byly podle našich představ, bohužel etapu se nám nepodařilo dokončit. Auto dostávalo neustále obrovské rány, při brždění asi kilometr před cílem RZ7 bez varování upadlo kolo. Snažil jsem se dostat alespoň do cíle vložky, čímž bychom ušetřili nějaké minuty, ale tři sta metrů před cílem řekl lancer definitivně dost. Byla to obrovská škoda, neboť bez výpadku mohl být výsledek hodně dobrý,“ objasnil smolný incident jihlavský pilot.
Ani druhá etapa se neobešla bez komplikací. Na vině prvotních byla Martinova nevolnost při seznamovacích jízdách, v závěru dne opět stávkovala technika. „Při tréninku mi nebylo dobře, z trati jsem si moc nepamatoval, vnitřně jsem si nebyl jistý, zda je vše dobře napsáno. Přesto časy nebyly zcela nejhorší. Odpolední průjezdy ale byly extrémně rozbité, a tak jsem se rozhodl auto pošetřit, což se nám určitě vyplatilo. Na poslední klasické zkoušce jsme totiž ohnuli rameno, navíc na superspeciálce nám upadlo levé zadní kolo a bylo obrovské štěstí, že jsme se dostali až do servisu. I kolaps pravého zadního kola byl totiž velmi blízko,“ uvedl člen týmu Jipocar Racing.
Rovněž poslední etapa byla pro Martina Prokopa s Janem Tománkem bojem o přežití. Na kultovních tratích Mina Clavero a El Condor panovaly blátivé podmínky, v mracích hustě pršelo, u lanceru se mlžilo okno. Česká dvojice zajela pátý a šestý čas v klasifikaci PCWRC „Nebylo to opět moc o závodění, přesto se nám dařilo výrazně zkracovat náskok Farraha. Před posledním testem, superspeciálkou v Cordobě, to bylo už jen 4.6 sekundy,“ řekl Martin Prokop a dodal: „Na superspeciálku jsem si věřil, bohužel jsem na chvíli vyskočil z trati a ztratil asi deset sekund. Byla to obrovská škoda, mohlo být ještě o bod více. Ale na druhou stranu jsem po pátku v body vůbec nevěřil.“
Program Martina Prokopa bude pokračovat třetím závodem juniorského šampionátu Rally d´Italia na Sardinii. Jordánskou Rally (2. soutěž JWRC) český jezdec vynechává.
Argentinská rally – PCWRC (21 RZ)
- 1. Aigner – Wicha (Mitsubishi Evo IX) 5:34:47.9
- 2. Beltrán – Rojas (Mitsubishi Evo IX) + 1:05.6
- 3. Ketomaa – Teiskonen (Subaru Impreza) + 2:53.3
- 4. Nutahara – Barritt (Mitsubishi Evo IX) + 3:59.1
- 5. Rauam – Kütt (Mitsubishi Evo IX) + 9:28.1
- 6. Farrah – Arena (Mitsubishi Evo IX) + 18:16.5
- 7. Prokop – Tománek (Mitsubishi Evo IX) + 18:19.9
- 8. Sousa – Magalhaes (Mitsubishi Evo IX) + 38:14.5
- 9. Campedelli – Fappani (Mitsubishi Evo IX) + 39:22.1
- 10. Mayer – Tagai (Subaru Impreza) + 39:43.5
Průběžné pořadí PCWRC:
1. Ketomaa (FIN) 14, 2. Hänninen (FIN) a Aigner (A) 10, 4. Beltrán (RA) 8, 5. Prokop (CZ) 7, 6. Sandell (S) 6, 7. Nutahara (J) 5, 8. Nittel (D) a Rauam (EE) 4, 10. Arai (J) a Farrah (JR) 3, 12. Araujo (P) a Sousa (P) 2
Jipocar Racing, www.martinprokop.com
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií