Půlkulaté jubileum letos slaví jeden z nejvýznamnějších motoristických podniků u nás, soutěž, která má své centrum ve městě automobilů, Mladé Boleslavi. Však také až do roku 1985 nesla jméno Rallye Škoda. Je součástí Mistrovství Evropy jezdců s koeficientem 5, i když v minulosti se jednou vyšvihla mezi desítkové soutěže. Nejvyšší koeficient 4 má naopak v národním šampionátu a její výsledky se započítávají i do letos premiérového Mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Stojí tedy za to našim předním posádkám, abydo Mladé Boleslavi přijely. Pohled do seznamu přihlášených účastníků potvrzuje, že skutečně nechybí nikdo, komu jde o co nejlepší výsledek v celém seriálu mistrovských soutěží. Na domácí mladoboleslavské půdě by měl, stejně jako loni, startovat kompletní tovární tým Škoda motorsport. Tedy i Emil Triner s Milošem Hůlkou, kteří letos dostali za úkol, úspěšně reprezentovat značku s okřídleným šípem v šampionátu našeho kontinentu, ovšem pouze na soutěžích s nejvyšším, dvacetibodovým koeficientem.
Na předešlé soutěži ve Vyškově slíbil Jindřich Štolfa, že po sádře najeho ruce, která mu zabránila ve startu, nebude ani památky a Milana Doláka už by měl lékař po nemoci také uschopnit, aby mohl obhajovat loňské prvenství. Je však známo, že předběžná startovní listina neodpovídá skutečnosti. Oficiální startovní listina je známá až po technické přejímce. Přesto však věříme, že na letošní „Bohemce“ se sejde naše nejvyšší společnost. A nejen ta. Po loňských výtkách na adresu pořadatelů kvůli slabé zahraniční konkurenci, by se letos mělo blýskat na lepší časy. Zárukou tohoto tvrzení jsou přihlášky mistra Evropy itala Enrica Bertoneho s Toyotou Celicou Gt Four a výborného němce Diettera Deppinga, který se svou letitou audinou umí zle prohánět soupeře na mnohem novějších vozech. Pokud přijedou, tak by rázem byli počítáni mezi favority i rakušan Willy Steng s Fordem Escortem WRC a maďar Érdi se stejným vozem jako má Bertone.
Formule 2 by letos také neměla být žádnou selankou. Továrním Octáviím Kit Car a Jindřichu Štolfovi se totiž chystají znepříjemňovat život rovněž tovární Seat Ibiza Kit Car Evo II řízený mladým španělem Salvadorem Conellasem, Renault Megane Maxi rychlého italského mladíka Corrada Fantany a Citroen Saxo Kit Car jeho krajana Marca Cavigioliho.
Pětadvacetileté jubiluem této soutěže však s sebou přináší jednu výraznou novinku. Tou je její oficiální název, který zní: Auto Štangl Bohemia rallye ´98, podle oficiálního partnera, firmy zabývající se prodejem originálních autosoučástek. Neměla by to být výjimka pouze pro tento rok, neboť zástupci firmy vyvjádřili přání, aby byli i nadále spojováni s tímto významným motoristickým podnikem.
Staronovou podobu má technická přejímka, která znovu dostává veřejný charakter, to znamená, že diváci budou mít možnost vidět jezdce i jejich vozy pěkně zblízka. Proto také byla přesunuta z kosmonoského autoservisu na mladoboleslavský zimní stadion. Koná se ve čtvrtek 9. července od 12ti do 20ti hodin.
Startovní a cílová rampa mladoboleslavské soutěže se také přestěhovala. Parkoviště před novou montážní halou vyměnila za prostor před IX. Základní školou na okraji města, cožurčitě odlehčí dopravě v centru, divákům však zase trochu zkomplikuje podívanou tyto atrakce každé soutěže.
Na závěr ještě časový harmonogram Auto Štangl Bohemia rallye ´98. Start je v pátek 10. července v 15 hodin, cíl první etapy po 22té hodině. Do druhého dne vyjíždějí účastníci této soutěže v sobotu v 8 hodin a vítěznou posádku budeme znát v 17 hodin. Všichni, to znamená i ti, kteří touží alespoň projet cílovou rampou, musí absolvovat 18 rychlostních zkoušek v délce 242 kilometry, vedoucích z 99ti procent po asfaltovém povrchu.
Auto Štangl Bohemia rallye ´98, přestože jubilejní, neměla letos v přípravě na růžích ustláno. O to víc všichni doufají, že její průběh a výsledky, organizátorům bezesné noci vynahradí.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií