Přestěhování centra druhého podniku Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích ze Zákup do města pod Ještědem, mu dá zajisté punc větší důležitosti, zvláště když představitelé Liberce vyšli organizátorům všemožně vstříc. Šestý ročník této soutěže tvoří shodně šest rychlostních zkoušek s asfaltovým povrchem v délce 121 kilometrů. Už poměr počtu rychlostních zkoušek a celkových kilometrů dává tušit, že budou patřit v celém seriálu mistrovských soutěží k nejdelším a tudíž i nejobtížnějším. Vždyť např. první a čtvrtý měřený úsek má více než 24 kilometrů, druhý a pátý jedenáct a půl, třetí a šestý dokonce 25 kilometrů. Rychlostní zkoušky jsou situovány do okolí Liberce, Hrádku nad Nisou a Jablonného v Podještědí.
Soutěž se jede pouze v sobotu 18. dubna se startem v 9 hodin a cílem ve čtvrt na pět odpoledne na Náměstí Dr. Edvarda Beneše a přestože jí patří nejnižší koeficient dvě, z naší soutěžácké špičky budou chybět pouze Milan Dolák šetřící svou drahou Toyotu Corollu, Karel Trojan junior, jehož Celica stejné značky utrpěla značné šrámy na Šumavě a původně přihlášený Jindřich Štolfa, který musí dolaďovat svého Citroena. To znamená, že Stanislav Chovanec, Ladislav Křeček, Věroslav Cvrček, Stanislav Talián, Michal Gargulák Josef Peták, Jan Trajbold, Václav Arazim a další v Liberci startovat budou. Na Rally Akuma nebude chybět ani tovární tým Škoda motorsport, zastoupený posádkou, jejíž pracovní náplní je především sběr bodů v domácím mistrovství, Jaroslav Starý – Miroslav Šlambora. Po premiéře s Octavií Kit Car a vynikajícím úspěchu v Klatovech, kde dojeli absolutně šestí a suverénně zvítězili ve formuli dvě, si v této kategorii dávají stejný cíl a každé jiné místo považují za prohru posádky i vozu. Míří však ještě výš. “Trať má být technická a jestli se bude podobat té na Šumavě a auto bude fungovat, máme šanci bojovat s Křečkem nebo Chovancem o absolutní pořadí”, tvrdí sebevědomě, avšak po šumavském úspěchu zase ne neoprávněně, mladoboleslavská posádka.
Pomineme-li účast předních německých jezdců v Klatovech a budeme-li se věnovat ryze českému soutěžnímu poli, musíme konstatovat, že letošní domácí šampionát by mohl zase o stupínek převýšit ten loňský. Pro tento názor hovoří vedle účasti osvědčených Fordů Escortů, Nissanů Sunny a stále výkonné Celicy i start vozu té nejvyšší třídy, Toyoty Corolly WRC, hned dvou, někde i tří továrních Octavií, několika nových Mitsubishi Lancerů, Peugeotů 306 a Renaultů Clio.
Okolí Liberce tedy příznivcům automobilových soutěží připraví tuto sobotu další ze serie dramatických podívaných. Nepochybujeme o tom, že se jich kolem tratě sejde opravdu hodně. Na Rally Šumava Mogul však někteří svým nezodpovědným chováním průběh soutěže přímo ohrozili, když nerespektovali dobře míněné příkazy traťových komisařů a policistů, aby se zdržovali pouze ve vyhrazených a tudíž i bezpečných místech. Doufejme, že na liberecku si dají dostaveníčko jen ti ukáznění, kteří si uvědomují, že automobilové soutěže jsou sice krásné, ale zároveň mohou být pro diváky zdržující se tam, kde je to zakázané, i velice nebezpečné.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií