Nová Sonata se dostane do světla reflektorů díky většímu stylu, zlepšeným jízdním vlastnostem, vyššímu výkonu a ekonomii provozu společně s nejlepším interiérem ve své třídě a snížení hluku a vibrací.
>
Důraz na zavěšení kol a řízení dal vzniknout vozu s „evropštějším“ řízením a jízdními vlastnostmi. Atraktivita vozu je zvýšena také vnějšími změnami, které mu dodávají kosmopolitnější vzhled. Interiér Sonaty byl vylepšen co se týče kvality, pohodlí a propracování.
Model Sonata, který byl poprvé představen v roce 1988, se vyvinul v jeden z nejprodávanějších modelů ve světě a byl oceněn ve výzkumech americké společnosti JD Power týkajících se kvality, spolehlivosti a spokojenosti zákazníků. Nový model nabízí benzínové motory Theta Series II 2.0 a 2.4 s technologií DCVT (Dual Continuously Variable Valve Technology -technologie duálních plynule variabilních ventilů) a nejnovější technologií VIS (Variable Induction Systems – systémy variabilního sání). Vylepšenou dieselovou technologii nabízí motor 2.0 CRDi.
Design
Současná Sonata, která byla představena na konci roku 2005, s sebou přinesla nový styl orientovaný na Evropu. Designéři opatrně ochránili tyto čisté a přitažlivé linie a díky vylepšeným detailům dodali novou čerstvost a přitažlivost.
Nová přední maska přitahuje pozornost díky o dvacet centimetrů hlubšímu krytu chladiče, který je obklopen chromem. Emblém Hyundai je viditelnější a je zabudován centrálně nad čtyřmi horizontálními chromovanými páskami. Nové, a o třináct centimetrů hlubší, přední světlomety s upravenými pozicemi světel dodávají přitažlivost nejnovější technologie. Široký přední spoiler s novými mlhovými světly bez rámečků integrovanými přímo do lišty zdůrazňují široký a stabilní postoj vozu. Nové přední ochranné lišty se shodují s postranními ochrannými pásky a dávají přednímu profilu vozu pocit svěžesti.
Při pohledu ze strany dodávají vozu sportovní vzhled nově navržená litá kola, šestnáctipalcové verze v konstrukci bez okraje ráfku, s malým rozšířením podběhu kola, kliky u dveří v tělové barvě a nová tenká ochranná lišta. Tento sportovní vzhled je v zadní části vozu podpořen užšími ochrannými páskami společně s novou charakteristickou linkou a zadními světly, zadními zabudovanými bezpečnostními senzory a propracovanějším zpracováním zadního nárazníku.
Interiér
Vnitřní vylepšení znamenají, že interiér získal status úplně nového modelu. Designéři věnovali plnou pozornost zvýšení kvality materiálů bez kompromisu s prostorností a vzdušností předchozí Sonaty.
Vylepšení zahrnují přístrojovou desku s černými okraji a bílým LED podsvícením, které zvyšuje viditelnost. Centrální ovládací panel a přepínače jsou poprvé podsvíceny modrou barvou. Sonata nabízí rozšířenou a výše posazenou obrazovku LED a kontrolní panel centrálně umístěný ve středové konzoli. Ovládání topení bylo přepracováno a Sonata představuje dvoufázový systém ohřívání sedadel. Nové řešení přístrojové desky je doplněno horními průduchy ventilace a centrálně umístěným prostorem až na deset CD.
K pohodlí přispívají přepracované přepínače umístěné ve dveřích vozu a také páky na úpravu polohy sedadel, které byly přemístěny ve snaze vyhnout se střetu s bezpečnostními pásy. Také tři nové dřevěné povrchy dodávají okrasu do interiéru vyvedeného v černé, dvoutónové béžové nebo dvoutónové šedivé barvě. Řidičovo pohodlí se zvyšuje také díky držákům na láhev zabudovaným v podlaze a přemístěné páce ruční brzdy.
Audio systém s měničem na 6 CD a schopností přehrát MP3 jsou zabudovány ve středové konzoli. Loketní opěrka na středové konzoli nabízí prostorný odkládací prostor a pomocný vstup USB, kam se dá připojit iPod nebo osobní MP3 přehrávač. K dispozici je také 12V zásuvka.
Zavěšení kol, kvalita jízdy, hluk a vibrace
Současná Sonata představila patentovaný systém zavěšení s aktivním ovládáním geometrie. Tento systém aktivně užívá mechanické síly tvořené zavěšením k optimalizaci výhod předního zavěšení s dvojitým příčným trojúhelníkovým ramenem a vícetyčového zadního zavěšení. V principu byl tento systém zachován, i když byl vysoce přeladěn. Jízdní vlastnosti vozu byly vylepšeny díky vyladění tlumičů, pružin a stabilizátorů. Díky tomu bylo také dosaženo snížení už tak nízkých hladin hluku a vibrací.
Koeficient řízení byl změněn z 3,28 na 3,01 otočky od zámku k zámku. Toto opatření zvýšilo pozitivní pocit a dynamicky zvýšilo pocit kontroly nad vozem, když doplnilo výhody získané zlepšeným zavěšením.
Hluk a vibrace byly sníženy přepracováním potrubí dodávajícího palivo a zpevněním výztuh motoru. Konstrukce řízení byla také vylepšena společně se zvětšením tlumiče výfuku, což výrazně omezilo hluk.
Pohonné jednotky
Nová Sonata těží z představení nových benzínových motorů Series II Theta. Oba motory 2.0 a 2.4 s řadou čtyř válců nabízí nejnovější technologii VIS. Oba motory nabízí také technologii DVVT (Double Variable Valve Timing- dvojité variabilní časování ventilů), která je aktivní na přívodních i výfukových ventilech. Výsledkem je vzrůst výkonu o 20 k ze 144 na 164 k u motoru 2.0 a 9 k ze 165 k na 174 k u motoru 2.4. Nový 3,3 litrový motor V6 Theta má zvýšený výkon z 233 k na 250 k. Stejně jako v minulosti, Sonata nabízí možnost pětistupňové automatické převodovky, která je také k dispozici s motorem 2.4 Theta.
Sonata nabízí také motor 2.0 CRDi. Vylepšený přenos teplých výfukových plynů byl dosažen přidáním rozdělovací zdi ve výfukovém kanálu. Výsledkem je zvýšený výkon na 150 k (tento motor bude pravděpodobně nejžádanějším mezi českými zákazníky a bude tvořit cca 80% prodejů Sonata). Evropská verze přichází se šestistupňovou manuální a čtyřstupňovou automatickou převodovkou.
Bezpečnost
Stejně jako u ostatních vozů značky Hyundai, počítačem navržená struktura vozu s posílenou karoserií, sloupky a zvýšenou postranní ochranou poskytuje základ pro pevný rám vozu. Deformační zóny a cesty odvodu tíhy nárazu byly optimalizovány díky přesnému a intenzivnímu testování. Standardní složky pasivní bezpečnosti také obsahují přední a boční bezpečnostní airbagy plus přední a zadní okenní airbagy chránící hlavu, aktivní opěrky hlavy, přední tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači a omezovačem síly.
Aktivní bezpečnostní prvky obsahují volitelný program elektronické stability ESP s kontrolou trakce a posilovačem brzd. Standardní nabídkou je čtyřkanálový ABS s EBD.
Pohodlí
Co se týká prvků zvyšujících pohodlí a vybavení interiéru, Hyundai nalézá jen málo soupeřů. Novinky v nové Sonatě nabízí dvoufázový systém vyhřívání sedadel a USB vstup, ale zachováno zůstalo také to nejlepší z předchozí Sonaty: veliký odkládací prostor v předních i zadních dveřích, držáky na nápoje i sluneční brýle, kapsy na mapy nacházející se přesně v místě, kde je řidič a spolujezdec potřebují. Instinktivní ovládaní audia zabudované do volantu. Ostatní standardní a volitelné prvky obsahují nastavitelné řízení, centrální zamykání vozu, tempomat, automatické otevírání okénka u řidiče s ochranou proti zaseknutí, plně automatická klimatizace, systém kvality ovzduší, ostřikovače skel se třemi tryskami a odmrazovač předního skla.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.