Nad jejich síly se ukázal být domácí pilot Patrik Sandell s peugeotem. Přesto i čtvrté místo a dvanáctá příčka absolutní klasifikace je na specifickém povrchu výsledkem z říše snů.
Počasí i poslední den Švédské rally nastavilo organizátorům odvrácenou tvář. Region Värmland nadále ovládaly teploty nad nulou, což se samozřejmě promítalo do kvality tratí. Vše vygradovalo zrušením další zkoušky, druhého průjezdu šestnáctikilometrové zkoušky Ullen (RZ18).
Snaha Martina Prokopa byla před posledními pěti zkouškami jasná. Pokusit se za svými zády udržet domácího jezdce a lídra produkční kategorie z úvodu soutěže Patrika Sandella. To se českého jezdce nedařilo podle představ a po sekci tří vložek se Švéd dostal 1.4 sekundy za jihlavského jezdce. Ten však nesložil zbraně, na dalším desetikilometrovém testu podlehl Sandellovi jen o dvě desetiny, ale v samotném finiši se musel s vysněným umístěním na stupních vítězů rozloučit.
Přesto pozice nejrychlejšího „neseveřana“ v produkčním voze dokladuje obrovskou hodnotu výsledku.
„Samozřejmě jsem v duelu se Sandellem nevzdali, což bylo znát na kratších zkouškách, které jsme absolvovali v relativním kontaktu. Ale na nejdelším testu dne nám vždy výrazněji ujel. Dostali jsme vždy více než deset sekund, což rozhodlo,“ litoval Martin Prokop.
„Charakter vložek třetího dne se proti předchozím nezlepšil. Ráno bylo ještě trochu sněhu, ale druhé průjezdy byly kompletně na šotolině. To si vyžádalo i zrušení jednoho testu. Prostě v tomto směru soutěž vůbec nevyšla,“ dodal.
„Z celkového výsledku však převládá spokojenost. Soutěž jsem absolvovali v maximálním tempu, bez jezdeckých chyb, výtečně fungovalo po celý závod i auto. Určitě je to dobrá výchozí pozice do dalších produkčních závodů, psychicky nás to posílí i před Mexikem,“ uzavřel hodnocení Martin Prokop.
Uddeholm Swedish rally – PCWRC
- 1. Hänninen – Markkula (FIN – Mitsubishi Lancer Evo IX) 2:59:08.7
- 2. Ketomaa – Teiskonen (FIN – Subaru Impreza N14) + 1:23.2
- 3. Sandell – Axelsson (S – Peugeot S2000) + 1:51.8
- 4. Prokop – Tománek (CZ – Mitsubishi Lancer Evo IX) + 2:03.0
- 5. Nittel – Ruf (D – Mitsubishi Lancer Evo IX) + 3:55.3
- 6. Arai – Macneall (J/AUS – Subaru Impreza N14) + 4:22.9
- 7. Araujo – Ramalho (P – Mitsubishi Lancer Evo IX) + 6:05.2
- 8. Sousa – Magalhaes (P – Mitsubishi Lancer Evo IX) + 7:58.6
Dalším startem posádky Martin Prokop – Jan Tománek bude v závěru února Corona Rally Mexico, která otevře juniorský šampionát. Zde se tedy česká dvojice vrátí do kokpitu úspěšného Citroënu C2 S1600.
Jipocar Racing, www.martinprokop.com
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií