Přebírání trofeje před Knížecím palácem se tak nesmazatelně zapsali do historie tradičního podniku jako rekordmani v počtu vítězství.
Na konečném 11. místě dojela díky znovu odstartování do tzv. Superally po problémech druhá posádka Citroën Sport Dani Sordó – Marc Martí a přispěla tak bodem do hodnocení Citroënu v Poháru konstruktérů.
Rallye v číslech
Vítězství v RZ
- 1. etapa – RZ 1 : Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 2 : Sébastien Loeb (Citroën C4).
- 2. etapa – RZ 3 : S. Loeb – RZ 4 : D. Sordo – RZ 5, 6, 7 a 8 : S. Loeb.
- 3. etapa – RZ 9 : D. Sordo – RZ 10, 11, 12 : S. Loeb – RZ 13 : Chris Atkinson (Subaru Impreza) – RZ 14: S. Loeb.
- 4. etapa – RZ 15 : François Duval (Ford Focus) – RZ 16 : D. Sordo – RZ 17 : C. Atkinson – RZ 18 : F. Duval – RZ 19 : C. Atkinson.
Nejlepší časy celkem:
S. Loeb : 10 – D. Sordo : 4 – C. Atkinson : 3 – F. Duval : 2.
Vedení v soutěži:
RZ 1 : D. Sordo ; RZ 2 až 19 : S. Loeb.
Konečné pořadí jednotlivců:
- 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3:39:17 hod.
- 2. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 2:34,4 min.
- 3. C. Atkinson/S. Prévot (Subaru Impreza) + 2:58,6
- 4. F. Duval/E. Chevailler (Ford Focus) + 2:59,7
- 5. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 4:40,9
- 6. G. Galli/G. Bernacchini (Ford Focus) + 8:46,5
- 7. JM. Cuoq/P. Janvier (Peugeot 307) + 10:24,8
- 8. PG. Andersson/J. Andersson (Suzuki X4) + 11:19,5
- 9. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 12:43,6
- 10. M. Wilson/S. Martin (Ford Focus) + 14:00,1
- 11. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 20:40,5
Mistrovství světa FIA „Pohár konstruktérů“ (po 1. z 15 podniků):
1. Citroën Total, 11 – 2. Subaru, 10 – 3. Ford, 8 – 4. Stobart, 8 – 5. Suzuki, 2.
Mistrovství světa FIA „Pohár pilotů“ (1/15):
1. S. Loeb, 10 – 2. M. Hirvonen, 8 – 3. C. Atkinson, 6 – 4. F. Duval, 5 – 5. P. Solberg, 4 – 6. G. Galli, 3 – 7. JM. Cuoq, 2 – 8. PG. Andersson, 1.
C4 WRC navazuje na Xsaru
Citroën C4 WRC svým druhým vítězstvím na tratích legendární soutěže pokračuje v úspěšném tažení svého předchůdce, vozu Citroën Xsara WRC. « Za tento úspěch vděčíme především talentu a umění Sébastiena Loeba a Daniela Eleny, kteří absolvovali perfektní soutěž, » hodnotil rallye v cíli Olivier Quesnel, ředitel Citroën Sport. « Další vítězství pro náš tým je obrovskou odměnou pro každého v našem kolektivu Citroën Sport. »
Tým vedl od startu do cíle, když ve čtvrtek večer v pohoří Vercors šla do vedení dvojice Dani Sordó – Marc Martí, aby jejich pozici převzali týmoví kolegové hned po dalším testu. Následující nejlepší časy ukazovaly na to, že posádky Citroënu mohou zopakovat loňské double, první a druhé místo, ale Dani se nakonec musel spokojit se superally po technických problémech na RZ 11.
Předstihli legendy
Nedělní souboje na tratích, které zahrnovaly i dvě stoupání na neúprosný Col du Turini, mohly ještě přinést překvapení, nicméně Séb a Daniel je nepřipustili. Neudělali sebemenší chybičku na čtyřech etapách « pravdy » a nenechali se o triumf připravit ani závěrečnou superspeciálkou. Po ní už mohli slavit páté prvenství. V celkové bilanci tak nechali za sebou legendy Waltera Röhrla, Sandra Munariho a Tommiho Mäkinena, kteří zaostávají o jeden titul.
Při finiši na nábřeží v Monaku, na tiskové konferenci, všude široké úsměvy obou protagonistů jasně říkaly, jak moc jsou šťastní. « Víc než 37. vítězství v kariéře WRC nás těší pátý triumf právě na Monte Carlu. Myslím, že nejdůležitější na tom všem je způsob, jakým jsme letošního vítězství dosáhli, » říkal Séb. « Naše C4 WRC šlapalo po celou soutěž perfektně, nastavení jsme zvolili vynikající hned od začátku a ukázalo se, jak moc jsme pracovali na přípravách. Náš vůz a pneumatiky Pirelli, to šlo velmi dobře dohromady na asfaltových cestách, které byly navíc mnohde mokré. Je to pokaždé dobrý začátek sezony, když se podaří vyhrát v první soutěži, ale musíme zůstat na zemi. Ještě nás čekají další velmi těžké soutěže. »
Dobrý základ pro oba šampionáty
I přes trochu smutku Dani Sordó našel na svém výkonu něco pozitivního. « Byli jsme jediní, kdož stačili Sébastienovu tempu a drželi s ním krok. Naše auto bylo opět velice rychlé na asfaltu a byl jsem spokojený i s pneumatikami, které byly jedinou neznámou před startem soutěže. V neposlední řadě jsem také rád, že jsem mohl přispět bodem na konto Citroënu v Poháru konstruktérů. »
«Je to obrovské zadostiučinění začínat kariéru jako ředitel Citroën Sport vítězstvím právě na Monte Carlo. Máme dobrý základ v obou šampionátech, » uzavřel Olivier Quesnel. « Zůstávám ale realistou, vždyť na asfaltových površích se nám vždy daří. Nicméně následující podnik, Švédská rallye, bude úplně o něčem jiném. Naši soupeři budou na kluzkém povrchu nepochybně hodně silní, ale boje jsou stále otevřené. »
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií