„Genesis je pýchou technologie Hyundai a symbolizuje naše odhodlání vstoupit do vysoce konkurenční arény luxusních vozů, kde v současnosti vládnou Evropané. Genesis zkonsoliduje naší pozici lídra korejského automobilového průmyslu a vydláždí cestu pro náš postup na světové trhy,“ řekl předseda a generální ředitel Chung Mong-Koo.
Genesis nabízí rozvrh váhy mezi přední a zadní částí vozu v skoro ideálním poměru 53:47, což slibuje optimální dynamiku jízdních vlastností.
Genesis se vyrábí v nově zbudované továrně ve městě Ulsan. Nová továrna má možnosti použít mnoho nových prvků ve výrobě. Jeden z nejnovějších prvků je použití adhezivního slepování, které se užívá místo tradičního svařování. Duální užití spojovacího procesu (slepování a svařování) pomáhá k dosažení větší pevnosti karoserie než je možné při užití pouze jedné techniky.
V minulosti se automobily vyráběly při použití množství bodových svarů, ale ocelová karoserie modelu Genesis se s touto tradicí rozchází. Důležité spáry jsou spojeny použitím adhesivního povlaku, který vytváří vysoce pevný chemický svar. Toto spojení je pak doplněno tradičními bodovými svary a automobil tak dosahuje nevídanou kvalitu spojů a pevnosti karoserie. Karoserie modelu Genesis je působivým dokladem technické vyspělosti. Nabízí o 12 – 14% vyšší dynamickou torzní tuhost než BMW 5, Mercedes-Benz E, nebo Lexus LS. Působivější je fakt, že Genesis dosahuje tuto vyšší pevnost s nižší vahou surové karoserie než nabízí konkurence.
Genesis přichází s výběrem ze dvou motorů: 3,3 litrový motor Lambda V6 (262 koňských sil s hodnocením ekonomie paliva na hodnotě 10 km na litr) a větší sourozenec V6 s obsahem 3,8 litru (290 koňských sil a 9,6 km na litr). Ještě v tomto roce představí Hyundai nový 4,6-litrový V8.
Aby rozšířil silový rozsah, používá motor Lambda V6 na přívodu a výfukových vačkových hřídelích technologii Continuously Variable Valve Timing (CVVT) a také systém variabilního přívodu (Variable Intake System -VIS), který pomáhá válcům efektivně dýchat při nízkých a vysokých otáčkách. Lepší dýchání válců pomáhá vozu lépe akcelerovat a efektivně využívat paliva. Oba motory V6 jsou vyrobeny z vylehčené hliníkové slitiny a rozvodové řetězy nevyžadují žádnou pravidelnou údržbu. I přes svůj skvělý výkon jsou všechny motory modelu Genesis šetrné k životnímu prostředí a dosahují úrovně certifikace pro vozidla s velmi nízkými emisemi (Ultra Low Emission Vehicle -ULEV).
Model Genesis s pohonem zadních kol nabízí automatickou šestirychlostní převodovku Aisin 6-speed SHIFTRONIC, která obsahuje také měnič momentu s uzamčením rychloběhu, který pomáhá regulovat spotřebu při jízdě na dálnici. Převodovka nabízí jemné řazení, které vyhovuje charakteristice motoru a šestý stupeň se dá použít pro tichou a efektivní jízdu po dálnici. LCD display na panelu nástrojů jasně ukazuje, jaký stupeň je právě zařazen.
Díky důrazu firmy Hyundai na nejnovější bezpečnostní technologie se Genesis může pochlubit světovými prvky aktivní i pasivní bezpečnosti a pomáhá tak předcházet nehodám a maximalizovat bezpečí pasažérů v případě nehody. Genesis pokračuje v tradici firmy Hyundai standardizovat klíčové technologie pomáhající zachránit životy, jako je elektronický systém kontroly stability (Electronic Stability Control – ESC), osm airbagů a aktivní elektronické opěrky hlavy. Osm airbagů v modelu Genesis obsahuje vyspělé přední duální airbagy, přední a zadní airbagy chránící proti nárazu ze strany zabudované v sedačkách a postranní airbagy zabudované ve střeše vozidla.
Systém aktivních elektronických opěrek hlavy bude mít v modelu Genesis svou premiéru. Hyundai je první běžná značka vozu, která nabízí toto zdokonalení mechanických aktivních opěrek hlavy. Aktivní opěrky hlavy jsou důležité jako prevence úrazů krční páteře při nehodách.
Genesis má osm ultrazvukových senzorů, které se nachází na předních a zadních náraznících. Senzory společně se zadní kamerou pomáhají zjistit jak daleko jsou různé objekty od automobilu při parkování. Vzdálenost se ukazuje na obrazovce v přístrojové desce a řidič je upozorňován také zvukovými signály.
Systém kontroly jízdy (Smart Cruise Control) s pomocí radaru pomáhá upravit rychlost vozidla tak, aby si udrželo vzdálenost od vozu jedoucího před ním.
Genesis je schopen zastavit díky diskovým brzdám řízeným systémem distribuce brzdné síly Brake Assist and Electronic Brake Distribution (EBD). Přední 12,6-palcové kotouče mají plovoucí třmeny s jedním pístem a zadní brzdy modelů V6 mají 12,4-palcové rotory s jedním pístem.
Genesis nabízí zavěšení kol, které patří mezi nejsofistikovanější. Přední pětilamelové zavěšení nabízí horní a spodní držáky, které spojují přední kola s podvozkem. Toto uspořádání vytváří virtuální osu točného čepu, která výrazně redukuje nechtěné nárazy kol přenášené do volantu a zlepšuje reakci. Pětilamelové zavěšení zadních kol je stejně sofistikované a dává prostor precizní geometrii zavěšení, která umožňuje skvělou jízdu a ovládání vozu. Možnosti nového zavěšení se zvyšují díky tlumičům se selektivní amplitudou (Amplitude Selective Dampers -ASD), které umožňují flexibilitu nastavení při menším posunu tlumičů. Technologie ASD, která se používá ve firmách Lexus, BMW a Mercedes-Benz, optimalizuje kontakt s vozovkou, zvyšuje komfort jízdy a řízení bez omezení ovladatelnosti vozu.
Genesis přichází s xenonovými světly s velkou intenzitou výboje (HID). Mezi výhody světel HID patří vetší osvětlovací síla, osvětlení denního typu a snížená spotřeba energie. Světlomety nabízí funkci automatického vyvažování, která udržuje výšku světel bez ohledu na to, jak je vůz zatížen. Přední světlomety se také automaticky otáčí a umožňují lepší periferní výhled při zatáčení.
Genesis nabízí také další novinky:
Informační systém pro řidiče, který obsahuje pevný disk s kapacitou 30GB a multimediální ovládací panel, který umožňuje stálou kontrolu nad navigací, audio systémem (CD/DVD/MP3 osobní přehrávače jako např. i-Pod), mobilním telefonem s připojením Bluetooth, či mobilní televizí DMB.
Prvotřídní audio surround systém Lexicon® se 17 reproduktory a dvanáctikanálovým zesilovačem o výkonu 528W s technologií LOGIC 7®.
Elektronická parkovací brzda: pouze přepněte páčku a aktivujte nebo vypněte parkovací brzdu
Automatické brzdy, které nevyžadují po řidiči, aby držel nohu na brzdě během zastavení. Brzdy se automaticky uvolní poté, co řidič šlápne na plynový pedál
Technologie Smart Key obsahuje senzor přiblížení klíče a umožňuje řidiči jednoduše „zmáčknout“ knoflík a nestartovat nebo vypnout motor
Nejmodernější elektronické zavěšení Sachs zvyšuje nebo snižuje výšku vozidla a optimalizuje tak aerodynamiku a zlepšuje přilnavost vozidla k vozovce při vyšších rychlostech
Genesis je k dostání ve třech stupních výbavy: Grand, Luxury a Royal. Korejská cena pro výbavu Grand s motorem Lambda 3,3 litru začíná na částce 40,5 milionu wonů (přibližně 44 tisíc amerických dolarů včetně daní, cena je kalkulována při kurzu 920 wonů za dolar) a nejvýše dosahuje u výbavy Royal při 52,8 milionu wonů (58,3 milionu wonů s balíčkem VIP).
Záruka pro model Genesis bude zahrnovat tříletou (60 tisíc kilometrů) celkovou záruku a pětiletou (100 tisíc kilometrů) záruku na pohonnou jednotku. Vlastnictví modelu Genesis zakládá nárok na členství v klubu Genesis Purple Club, který slibuje zvýšit laťku pro luxusní programy péče o zákazníka.
Prodejní cíl modelu Genesis pro tento rok byl stanoven na 35 tisíc kusů na korejském trhu a 20 tisíc kusů na exportních trzích, které zahrnují Severní Ameriku, Čínu a Blízký Východ. Prodejní plán na příští rok byl stanoven na úrovni 80 tisíc kusů s tím, že 45 tisíc automobilů by mělo jít na export. Genesis by se měl ukázat v severoamerických autosalónech do konce června 2008 a v Číně by měl být představen v druhé polovině roku. Genesis zatím není určen pro prodej na evropském trhu.
Společnost Hyundai Motor Co., založená v roce 1967, se postupně rozrostla ve skupinu Hyundai-Kia Automotive Group, která byla v roce 2006 šestým největším výrobcem automobilů na světě a skládá se z více než dvou desítek dceřiných a přidružených společností činných v automobilovém průmyslu. Společnost Hyundai Motor zaměstnává celosvětově přes 68 000 lidí a v roce 2006 vykázala nekonsolidované tržby ve výši 29,4 miliardy amerických dolarů (konsolidované tržby dosáhly 68,4 miliardy amerických dolarů). Vozidla Hyundai jsou v prodeji ve 193 zemích prostřednictvím 5 000 obchodních zastoupení a showroomů. Další informace o společnosti Hyundai Motor Co. a jejích produktech lze získat na Internetu na adrese http://www.hyundai-motor.com.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.