To, že Toyota uvede na trh zcela nový Hilux deváté generace, s tím se počítalo. Ale že posune legendární pick-up do nové éry elektrifikovaných pohonů i s vodíkovým palivovým článkem, to je překvapení.

Strategie mnohostranného přístupu k různým typům pohonů bere v potaz různorodé zákaznické potřeby i místní podmínky. Proto zcela nový Hilux umožňuje volit z různých variant.
Se zahrnutím Hybridu 48V bude Hilux nabízet více variant pohonu než kterýkoli z dalších modelů od Toyoty, čímž rozšíří možné pokrytí trhu při zachování tradiční kvality, odolnosti a spolehlivosti.1
Nový design a funkce zlepšující jízdní chování i bezpečnost
Nový vnější design Hiluxu je robustní a dynamický, spojuje mohutný vzhled přídě vozu s novými proporcemi. Součástí přední partie jsou nové štíhlé světlomety, propojené centrální lištou s nápisem TOYOTA v klasickém stylu. U bateriového elektromobilu se aerodynamika obejde bez tradiční masky chladiče a jsou zde použita i specifická kola z lehké slitiny. Mezi nové prvky všech verzí patří nový schůdek pod korbou pro snazší přístup, jakož i přepracovaný boční nášlapný práh.

S novou generací bude Hilux nabízet pouze jeden typ karoserie – Double Cab (dvoukabina). Z prostředí kabiny je patrné zvýšení senzorické kvality pod vlivem nového modelu Toyota Land Cruiser. Středový panel má nové horizontální uspořádání, které zahrnuje 12,3″ digitální přístrojový štít (nastavitelný) a centrální dotykový displej palubního infotainmentu (rovněž o velikosti 12,3″).
Všechny ovládací prvky pohonu AWD a ovladače pro jízdu v terénu jsou seskupeny na jednom místě pro zjednodušení obsluhy; provedení BEV používá elektronické řazení v podobě přepínače. S ohledem na požadavky zákazníků na konektivitu je Hilux k dispozici s bezdrátovou nabíječkou mobilních zařízení a novými USB porty v zadní části kabiny.
Noví majitelé Toyoty Hilux mohou využívat dálkové a online služby přes aplikaci MyToyota, která je praktickým řešením pro soukromé i firemní/flotilové zákazníky. Správci vozových parků tak mohou sledovat údaje až 10 vozidel, jako např. polohu, stav paliva nebo stav nabíjení elektromobilu či analýzy jízd, včetně historie absolvovaných tras.

Nyní i s čistě elektrickým pohonem
Zavedení bateriového elektrického pohonu (BEV) je pro Hilux průlomovou inovací, které bylo dosaženo bez obětování tradiční kvality, odolnosti a spolehlivosti tohoto modelu.
Bude obzvláště atraktivní pro flotilové zákazníky hledající pick-up, který spojuje bezemisní provoz s každodenní praktičností, kvalitou, odolností, spolehlivostí a terénními schopnostmi. Vůz i nadále nabízí klíčovou robustnost a typickou rámovou konstrukci modelu Hilux. Byl navržen pro jízdu v terénu, včetně specifických opatření na ochranu baterie před poškozením nebo zasažením vodou. Jmenovitě parametr brodivosti zůstává stejný jako u současného modelu s konvenčním pohonem.

Provedení Hilux BEV si zachovává výhody systému MTS (výběr typu povrchu), který zásahy do brzd a regulací točivého momentu přizpůsobuje výkonové charakteristiky vozidla konkrétnímu terénu, podobně jako při jízdě s redukcí (L4) u vozidel s konvenčním pohonem.
Součástí hnacího ústrojí je lithium-iontová baterie o kapacitě 59,2 kWh a obě elektrické nápravové jednotky eAxle zajišťující stálý pohon všech kol s točivým momentem 205 Nm vpředu, resp. 268,6 na zadní nápravě. Podle předběžných údajů (před homologací) by vůz měl disponovat užitečným zatížením 715 kg, tažnou kapacitou 1600 kg a dojezdem (podle WLTP) přibližně 240 km. Snahou Toyoty je nabídnout v dané třídě nejlepší parametry nabíjení k minimalizaci prostorů vozidla.
Hilux Hybrid 48V: Elektrifikovaný, všestranný a suverénní
Mild-hybridní systém pohonu (Hybrid 48V) byl do současné modelové řady Hilux uveden v roce 2025, ve zcela nové generaci by měl plnit roli hlavního tahouna evropských prodejů. Výroba bude zahájena na jaře 2026.
Systém sestává ze 48V lithium-iontové baterie – prakticky umístěné pod zadními sedadly, aby nebyla omezena vnitřní prostornost – elektromotoru / generátoru energie a DC/DC měniče. Díky špičkovému know-how Toyoty na poli hybridních technologií tento systém s 2,8litrovým spalovacím motorem zajišťuje hladký, tichý a kultivovaný chod na silnicích i v terénu. Jízdní kvality jsou obzvláště patrné při rozjezdech a zrychlování.

Vůz si též zachoval vynikající nosnost: užitečné zatížení činí až jednu tunu a vůz může táhnout brzděné přívěsy o hmotnosti až 3 500 kg.
Komponenty hybridního pohonu byly navrženy s ohledem na jednoduchou zástavbu a zároveň tak, aby spolehlivě odolaly nepříznivým provozním podmínkám. Za zmínku stojí především fakt, že motorgenerátor je umístěn nahoře na motoru, aby si vozidlo zachovalo brodivost 700 mm. Terénní schopnosti dále vylepšuje systém MTS pro výběr typu povrchu. Po aktivaci řidičem pak systém přizpůsobuje jízdní schopnosti pro jízdu na různých površích. K dispozici je i monitor typu terénu, který pomáhá s přesným postavením vozidla za náročných podmínek. Kromě toho je zde panoramatické zobrazení okolí vozu, usnadňující parkování a přesné manévrování na silnici.
Potvrzena budoucí výroba s vodíkovým palivovým článkem
Hilux přichází i s dalším příslibem do budoucnosti – byla potvrzena verze se systémem vodíkových palivových článků od Toyoty, která by na trh měla přijít v roce 2028. Hilux s vodíkovým palivovým článkem dokládá zasazení Toyoty využívat potenciál vodíku coby neocenitelného zdroje čisté energie, který zároveň napomůže nastartovat zavádění vodíkových ekosystémů a infrastruktury v Evropě.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas






