O nadcházejícím víkendu se tým ACCR Racing21 zúčastní dalšího podniku seriálu FIA European Historic Rally Championship. Na startu Rallye Elba Storico 2024 se představí s vozem Toyota Celica GT-Four jezdec Vojtěch Štajf s navigátorem Vladimírem Zelinkou, který pouze v této soutěži nahradí Veroniku Havelkovou.
Po delší přestávce, která byla způsobena plánovaným vynecháním předešlého podniku ve Finsku, se tým ACCR Racing21 vrací do evropského šampionátu historických vozů v rally. Dalším podnikem je blížící se 36. ročník Rallye Elba Storico a na jejím startu se objeví také posádka Vojtěch Štajf a Vladimír Zelinka na voze Toyota Celica GT-Four ST165. Oba členové zmíněné posádky mají s tratěmi na italském ostrově Elba své zkušenosti, neboť zde společně startovali v roce 2021 s vozem Opel Kadett C GT/E a zdejším vítězstvím ve skupině 2 tehdy udělali rozhodující krok k zisku titulu mistrů Evropy. Vladimír Zelinka letos výjimečně nahradí v sedadle spolujezdce Veroniku Havelkovou, která se nezúčastní soutěže z dlouhodobě plánovaných rodinných důvodů.
Více než čtyři desítky přihlášených posádek do klasifikace FIA EHRC odstartuje do této již tradiční soutěže z přístavního města Porto Azzurro. To se nachází ve východní části malebného ostrova Elba, mimo jiné historicky proslulém několikaměsíčním nuceným exilem císaře Napoleona Bonaparte v roce 1814. Trať soutěže historických vozů zavede její účastníky do dalších částí ostrova Elba a během dvoudenního programu nabídne celkem deset rychlostních zkoušek o celkové délce 133 kilometrů. Cílem Vojtěcha Štajfa, aktuálně čtvrtého muže celkové klasifikace FIA EHRC, bude zisk co nejvyššího počtu bodů se záměrem atakovat bronzovou příčku průběžného pořadí šampionátu. I proto se v minulém týdnu intenzivně věnoval testování svého vozu Toyota Celica GT-Four nedaleko Bělé pod Bezdězem.
„Na Elbu máme s Vláďou moc hezké vítězné vzpomínky z roku 2021, takže máme o důvod navíc se na tyto velmi atraktivní rychlostní zkoušky po třech letech opět těšit. Z původní tratě se v letošním ročníku opakují pouze dvě erzety a některé se pojedou v opačném směru. Celkový ráz tratě však zůstává, protože Elba je svojí rozlohou nevelkým ostrovem. Budeme se samozřejmě snažit využít nabyté zkušenosti, ale v porovnání s předními konkurenty jich zase nemáme tolik. Počasí má být přívětivé. Takže jediné, co nás může překvapit, stejně jako při minulé účasti, je opravdu silná mlha v nejvyšších polohách ostrova,“ říká před pátečním startem Rallye Elba Storico Vojtěch Štajf a dodává: „Příprava na tuto italskou soutěž byla o něco složitější, než bývá u nás obvyklé. Během nedávného testu jsme se snažili více simulovat podmínky ostrovní tratě a optimálně nastavit podvozek Toyoty. Potkaly nás však také menší technické problémy, které bylo potřeba odstranit a opětovně pořádně vyzkoušet. To se nám nakonec podařilo, a tak věřím, že se s Vláďou o další body do celkové evropské klasifikace rozhodně popereme. Je to důležité, protože se započítává šest podniků a chceme mít dobrou pozici na následující soutěž v San Remu, kde už opět pojedu s Veronikou Havelkovou.“
Posádka Štajf – Zelinka bude mít na svém voze Toyota Celica GT-Four startovní číslo 4. Start soutěže Rallye Elba Storico se uskuteční již tento pátek 27. září ve 12 hodin v Porto Azzurro. O den později se všichni účastníci vrátí do cíle umístěném v ostrovním městě Capoliveri.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií