Deštěm smáčený bronz v Asturias

Třetí místo v celkové klasifikaci FIA European Historic Rally Championship a o jednu příčku vyšší umístění v kategorii 4 si ze španělské Rally de Asturias Histórico přiváží posádka týmu ACCR Racing21 startující na voze Toyota Celica GT-Four ST165 – Vojtěch Štajf a Veronika Havelková.

Závod v severní části Španělska u Atlantického oceánu byl letos prvním podnikem ze dvou, kde posádky získávají za účast 10 bonusových bodů – po zkrácení bodů z Rallye Vltava na polovinu kvůli pravidlu o rušených rychlostních zkouškách a poměru odjetých/plánovaných kilometrů tak byla vzhledem k celkovým ambicím reprezentantů Štajfa s Havelkovou v letošní historické „Evropě“ účast na tomto věhlasném podniku nutností. A zatímco většina Pyrenejského poloostrova byla o víkendu tradičně oslněna slunečním svitem, právě sever země v okolí měst Oviedo a Gijón poznamenaly vydatné dešťové přeháňky, které už tak těsné souboje soutěžních posádek dokázaly ještě zdramatizovat.

Vojtěch Štajf s Veronikou Havelkovou, kteří v pátek odstartovali se svým vozem Toyota Celica do prvních dvou sekcí soutěže, chtěli potvrdit svou rychlost a zároveň spolehlivost, a maximálním možným způsobem navázat na své celkové vítezství při nedávné domácí soutěži Historic Vltava Rallye. Zásadním rozdílem však byla neznalost zdejších tratí, navíc poznamenaných zmíněným „aprílovým“ počasím. I proto zvolil Vojtěch Štajf pro úvodní část opatrnější tempo. Soutěž sice česká dvojice zahájila slibným třetím časem absolutně, do dalších pátečních výkonů na jednotlivých měřených úsecích ale negativně promluvily potíže s brzdami, ty se totiž vždy v druhé polovině zdejších technických a na brzdy náročných úsecích přehřívaly. I přes to dokázal Vojtěch Štajf navigovaný Veronikou Havelkovou udržet po prvním dnu páté místo celkového pořadí klasifikace evropského šampionátu.

V sobotní deštivé etapě, zkrácené kvůli havárii předjezdce o jednu rychlostní zkoušku, se jezdec týmu ACCR Racing21 bohužel nevyhnul drobné jezdecké chybě hned v prvním testu dne. I když nedošlo k žádnému poškození závodního vozu, asi dvacetisekundová ztráta znamenala okamžitý propad v celkovém pořadí o dvě místa níže. Opět se tím česká posádka ocitla v souboji s Maďary Érdim Jr. a Kerékem, podobně jako na domácí soutěži v Klatovech. Následnými časy mezi pěti nejrychlejšími posádkami se však Štajf s Havelkovou opět vrátili na původní pozici. Dramatický závěr ovlivnily nejen jejich skvělé výkony v podobě třetích nejrychlejších časů na posledních dvou rychlostních zkouškách, ale také problémy soupeřících posádek. Ve výsledku mohli Štajf s Havelkovou s radostí oslavit celkové třetí místo na pódiu, které zároveň znamená výrazné bodové zhodnocení pro evropský šampionát. Bronz v absolutní klasifikaci doplnily ještě stříbrné poháry za druhé místo v kategorii 4.

„Jsme s Verčou z celkového bronzu v Asturiasu hodně nadšení. Byla to náročná soutěž kombinující těžkou a pro nás neznámou trať se střídajícím se počasím, a to doslova v minutách. Hodně jsme na to doplatili už na druhé erzetě, kde asi dvoukilometrový úsek spláchla voda z lokálního mraku jen nám a za námi startujícímu Érdimu s Kerékem. Velké díky patří i našim mechanikům, kteří dokázali v servisu vyřešit potíže s brzdami před sobotní etapou a také opravit nefunkční vyhřívání pravé poloviny čelního skla. Za těch dešťů jsme s Verčou moc z auta neviděli a uvnitř to bylo chvíli jak v ponorce,“ odhalil potíže první fáze soutěže Vojtěch Štajf a dodal: „V sobotu jsem ráno udělal drobnou chybu a přetočil Toyotu v jedné ze zatáček. Opakovaným couváním z příkopu jsme bohužel ztratili nějaký čas, ale hned jsme tenhle deficit zase dohnali. Museli jsme si hlídat soupeře za zády, ale poslední dvě erzety nám nabídly možnost dotáhnout soutěž na podium a tu jsme bez zaváhání využili. Opět se potvrdila spolehlivost naší Toyoty a já jen doufám, že se na ní budeme moci opět spolehnout i na následující soutěži v Maďarsku.“ Po třech závodech z celkových devíti letošního FIA Mistrovství Evropy v historicích patří posádce ACCR Racing 21 týmu průběžné druhé místo v kategorii 4 a třetí v celkovém hodnocení.

FOTO: Sitorally / Adrian Latula Sport

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...