Zkušební technici autoklubu ADAC vystavili modelu ID.3 výtečné vysvědčení. Inženýři testovacího a technického centra v bavorském městě Landsberg am Lech ujeli s elektromobilem od VW přes 100 000 kilometrů a mohli tak říct, že u nejdůležitějšího parametru – kapacity vysokonapěťové sady akumulátorů – má baterka stále ještě 93 procent původní využitelné kapacity.
Testu byl podroben model ID.3 Pro S s využitelnou kapacitou akumulátorové baterie 77 kWh. Volkswagen poskytuje na modely ID.3 i na všechny ostatní modely ID. záruku, že sada akumulátorů bude mít po osmi letech provozu nebo 160 000 ujetých kilometrech minimálně 70 procent své původní využitelné kapacity.
Testovací řidiči autoklubu ADAC sadu akumulátorů nešetřili. Hranici 100 000 kilometrů chtěli překonat co nejdříve, a tak byl elektromobil ID.3 nabíjen často na 100 procent na rychlonabíjecích stojanech. Vůz navíc stával v rozporu s doporučením výrobce u nabíjecího stojanu většinou se 100% stavem nabití, často i několik dnů, aby byl připraven pro dalšího testovacího řidiče.
Je to první dlouhodobý test, který absolvoval vůz z rodiny ID. Inženýři elektromobil ID.3 mezi testovacími jízdami opakovaně kontrolovali v testovacím a technickém centru v obci Landsberg am Lech. ADAC přitom zkoumá osm hlavních kritérií a více než 300 dílčích kritérií – jejich spektrum sahá od techniky a bezpečnosti přes užívání a ovladatelnost až po zatížení životního prostředí.
ADAC má pro zákazníky jednoznačné doporučení: Rozhodně si nechte nainstalovat aktualizace softwaru. Elektromobil ID.3 obdržel v průběhu dlouhodobého testu několik softwarových aktualizací. Kromě odstranění různých chyb přinesly aktualizace mimo jiné také zvýšení nabíjecího výkonu až na 170 kW. Aktualizace měly pozitivní vliv rovněž na spotřebu elektrické energie, a tím i na dojezd. Nový software výrazně snížil spotřebu elektrické energie především na krátkých trasách a při zimních teplotách od 0 do 5 °C.
Inteligentní plánovač tras pro elektromobily, který model ID.3 obdržel také prostřednictvím aktualizace, si od testovacích řidičů autoklubu ADAC vysloužil rovněž pochvalu. Na delší trase plánuje zastávky pro nabíjení tak, aby vůz dojel do cíle co nejdříve. Systém přitom zohledňuje kromě stavu nabití sady akumulátorů také aktuální dopravní situaci a prognózy jejího vývoje. Vyhodnocování zastávek pro nabíjení probíhá dynamicky a řídí se i výkonem nabíjecího stojanu. Plánovač tras tak ve výsledku může navrhnout dvě krátká nabíjení vysokým výkonem místo jednoho dlouhého s nízkým výkonem.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií