Oddělení Jaguar Classic oslavuje vítěznou historii ikonického modelu E-type výrobou sedmi exkluzivních párů vozů E-type ZP. Tyto nové sběratelské kousky vzdávají hold prvním vítězstvím automobilů E-type, které byly vyrobeny pod projektovým označením ZP. Lehce upravené závodní vozy slavily svá první vítězství jen několik měsíců po představení legendárního modelu v roce 1961.
V každé dvojici E-type ZP se objevuje kupé se stahovací střechou a kupé s pevnou střechou. Designéři se nechali u barev inspirovat původními vítěznými závodními vozy a jednotlivé modely byly kompletně zrestaurované oddělením Jaguar Classic Works v Coventry.
Oba vozy jsou označeny registračními čísly ECD 400 a BUY 1. Automobily s tímto označením v 60. letech řídili závodní jezdci Graham Hill a Roy Salvadori.
„Kolekce E-type ZP je dokonalou poctou triumfálnímu závodnímu debutu modelu E-type, který je sám o sobě součástí bohaté historie značky Jaguar v motorsportu. Každý pár vypráví fascinující a často nevyřčený příběh z historie tohoto modelu. Kolekce ZP vzdává hold nejen vozům, ale i závodníkům, kteří s nimi na trati vítězili. Díky 2000 hodinám, které řemeslníci z Jaguar Classic s láskou strávili na každém voze, si naši nároční klienti budou moci vychutnat jedinečnou poctu dvěma nejúžasnějším vozům v historii modelu E-type,“ Paul Barritt, Director of Jaguar Classic.
Unikáty Hilla a Salvadoriho
První z dvojice vozů, inspirovaný modrou károu Indigo Blue Grahama Hilla, bude dodán v modré barvě Oulton Blue. Rondely na kapotě a dveřích jsou pak provedeny v bílé barvě, s odpovídajícím předním „rtem“ kolem předního sání vzduchu.
Vpředu i vzadu jsou chromované nárazníky s drátěnými koly a loukotěmi kol s logem Jaguar Heritage. Aby byl zajištěn dobově správný vzhled pro rok 1961, je volant z bukového dřeva doplněn dalšími charakteristickými prvky raného typu E. Vnější zámky kapoty jsou opatřeny specifickými logy ZP a jsou spojeny koženým upínacím řemínkem.
K vidění je řada dalších detailů, včetně loga ZP na víčku palivové nádrže, vnějším krytu vozu a střešním krytu. Na blatníku vozu je také umělecká boční grafika s Union Jackem zasazeným do stříbrného štítu, siluetou E-type a nápisem Project ZP.
Interiér se vyznačuje jedinečnou autentickou specifikací s povrchovou úpravou v červené kůži od Bridge of Weir a dobovým obložením Hardura. Jaguar Classic navíc opět spolupracuje s mistrem gravírování Jonnym „Kingem Nerdem“ Dowellem. Na středové konzole jsou umístěny jedinečné umělecké panely dokončené z eloxovaného hliníku s jeho unikátními ručně rytými detaily.
Autentická pocta
Nechybí ani vyrytá silueta vozu – plán trati Oulton Park se startovní a cílovou vlajkou na počest prvního vítězství Grahama Hilla v závodě – a Hillův slavný citát: „V závodě se můj vůz stává mou součástí a já se stávám jeho součástí.“
Umělecké panely jsou eloxovány v sériích podle stejných pečlivě vysoce kvalitních standardů, jaké se používají u moderních sériových modelů, aby byl zajištěn konzistentní trvanlivý vzhled.
Druhý vůz je pak poctou Royi Salvadorimu, který zvítězil v Crystal Palace v roce 1961.
Každé vozidlo je dodáváno s dobovou helmou, která odpovídá helmám, jež Hill a Salvadori v daném období nosili. Za jejich výrobou stojí britský odborník Bill Vero ze společnosti Everoak, která se výrobou přileb zabývá od 50. let 20. století. Jsou dodávány s koženou úložnou taškou na míru, která je vyrobena ze stejné kůže jako interiér.
Klasické práce Odborné znalosti
Kolekce ZP vychází ze specifikace motorů E-type řady 1 vyráběných v letech 1961–1964. Motor o objemu 3,8 litru a výkonu 265 koní je vybaven autentickým chladičem z lehké slitiny z roku 1961, s elektrickým ventilátorem chlazení a elektronickým zapalováním pro každodenní použití.
Nejvýznamnějším mechanickým vylepšením je speciálně vyvinutá pětistupňová manuální převodovka pro tišší a pohodlnější jízdu. Vybavili ji synchronizací všech převodových stupňů, šikmým řazením a zesílenou skříní z hliníkového odlitku pro vyšší spolehlivost a odolnost, přičemž užší převodové poměry zajišťují plynulejší řazení. Její inteligentní konstrukce nevyžaduje žádné úpravy karoserie ani jiných součástí, přestože poskytuje převodový stupeň navíc.
Tyto limitované edice vytvořené personalizačním týmem SV Bespoke bude možné objednat u prodejců Jaguar po celém světě. Cena každého páru Jaguar E-type ZP Collection začíná na 950 000 GBP (bez daně).
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií