Mitsubishi Motors Corporation představí na 40. autosalonu v Tokiu tři koncepty. Každý z nich svým způsobem ztělesňuje tři strategické pilíře automobilové výroby Mitsubishi Motors: radost z jízdy, bezpečnost a zodpovědnost vůči životnímu prostředí.
Světová premiéra: i MiEV SPORT
i MiEV SPORT vychází z i MiEV (Mitsubishi innovative Electric Vehicle), vozu který kombinuje maximální sportovní možnosti elektrického vozidla s nulovými emisemi. Vysoký výkon a elektrický motor šetřící životní prostředí umožňují vskutku povznášející jízdu, založenou na vynikajícím výkonu bez poškozování životního prostředí.
Světová premiéra: MITSUBISHI Concept-ZT
Studie Concept-ZT (“Z“ znamená nepřekonatelný, “T“ tourer) je ukázkou vysoké úrovně radosti z jízdy, bezpečnosti a zodpovědnosti vůči životnímu prostředí, a to vše v reálném balení. Pod kapotou je nově vyvinutý ekologicky šetrný a úsporný dieselový motor o obsahu 2,2 litru se
spojkou Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission). Vůz disponuje též vyspělou technologií aktivní a pasivní bezpečnosti, jako např. Vysouvající se kapota.
Japonská premiéra: MITSUBISHI Concept-cX
Concept-cX (“c“ znamená kompaktní,“X“ crossover) je kompaktní a výkonné SUV vyvinuté na základě zkušeností Mitsubishi Motors s legendárními SUV, jenž dobře slouží na cestách a současně jsou ohleduplné vůči životnímu prostředí.
1. MiEV SPORT
Charakteristika
- i MiEV SPORT vylepšuje “jízdní“ image elektrických vozidel z dílny Mitsubishi Motors. Auto má unikátní elektromotory v nábojích předních kol plus systém pohonu všech kol S-AWC (Super All Wheel Control). Unikátní systém elektromotrů umožňuje ovládat dynamiku vozu a snadno tak dosahovat vysoký stupeň ovladatelnosti, poskytovat vynikající jízdní vlastnosti a být šetrný vůči životnímu prostředí.
- Tento vůz sbližuje auta a lidi tím, že se stává ještě více součástí jejich každodenního života.
Design
Design vozu ztělesňuje pohyblivost vozu. Je to efektivní elektrický automobil přátelský k životnímu prostředí, který se díky svým kompaktním rozměrům pyšní i výjimečným stylem. Zjednodušená úprava interiéru vytváří příjemný prostor, který uživateli umožňuje cítit se “jako doma“. Geometrie, metalické materiály a karoserie ztělesňují futuristické elektrické vozidlo. Na důkladně promyšlené osvětlení interiéru bylo využito řady modrých LED diod, které evokují přírodu a vytvářejí kultivovanou a vysoce moderní atmosféru uvnitř vozu.
Světlezelená barva exteriéru vozu je další připomínkou propojení s přírodou. Perlově lesklá barva, která se rozzáří pod přímým světlem, vyvolává pocit vyspělé, futuristické technologie a klidného myšlení v souladu se životním prostředím. Sportovní a dynamický interiér je výsledkem bohatého využití síťovaných materiálů; zatímco ostatní prostor vozu je doplněný různými přírodními prvky, které vyvolávají pocit bezpečí a pohodlí.
Balení
MiEV SPORT má v nejnižší části pod podlahou umístěnou vysoko kapacitní ion-litium baterii, která využívá relativně dlouhý rozvor; komponenty jako motor a napěťový převodník jsou umístěné pod zavazadlovým prostorem. Toto uspořádání umožňuje optimální rozložení hmotnosti vpředu a vzadu a přináší nižší těžiště a tím lepší stabilitu, sportovní výkon a prostorný interiér.
Stavba karoserie
Hliníkový rám je lehký, pevný a silný a pomáhá zlepšit výkon tím, že snižuje hmotnost vozu na minimum. Optimální uspořádání strukturálních prvků, včetně bočních a středových prvků, účinně absorbuje energii nárazu v případě čelní nebo boční kolize. V případě nárazu zezadu slouží EV komponenty pod zadním sedadlem a zadní podlahou jako bariéra proti zásahu do prostoru cestujících. Vůz využívá systéme Mitsubishi RISE (Reinforced Impact Safety Evolution), který poskytuje posádce perfektní ochranu při kolizích z jakéhokoliv směru, dokonce i při srážkách s vozidlem jiné výšky nebo hmotnosti.
Pohon/S-AWC
Tento systém využívá strukturu tří stálých magnetických synchronních motorů. V každém kole je umístěn jeden motor ve vnitřním náboji kola; samostatný motor pohání zadní kola. Systém E-4WD elektronicky zabezpečuje optimální výkon všech motorů. Navíc využívá nový systém E-AYC (Active Stability Control), který pomocí elektromotoru udržuje automobil stabilizovaný okolo svislé osy. Vedle E-4WD a E-AYC, systém S-AWC integruje systémy ABS a ASC (Active Stability Control), jejichž pomocí nezávisle reguluje hnací sílu, trakci a přibrzďování všech čtyř kol a napomáhá celkové ovladatelnosti vozu a jeho maximální stabilitě.
Technologie šetřící energii
Koncept i MiEV SPORT je zhmotněním ochrany životního prostředí a šetření energie. Efektivního využití energie bylo dosaženo montáží přídavného generátoru, založeného na technice slunečních kolektorů, na střechu; ventilátoru vyrábějícího energii a umístěného uvnitř přední mřížky a regenerativních brzdných funkcí na obnovu energie při zpomalování. Většinu osvětlení zajišťují jasné a úsporné lampy LED, a to jak u zadních kombinovaných světel, tak i v osvětlení interiéru. Účinnost klimatizace zvyšuje použití okenních skel, které pohlcují teplo. Kromě toho, jako další ve prospěch životnímu prostředí, byla pro výrobu některých interiérových komponentů použita unikátní technologie zelených plastů, tedy komponenty vyrobené z pryskyřice a dalších rostlinných bází.
Technické parametry
Celková délka | 3 450 mm |
Celková šířka | 1 600 mm |
Celková výška | 1 400 mm |
Rozvor | 2 550 mm |
Rozchod kol (přední/zadní) | 1 405/1 405 mm |
Kapacita osob | 2 + 2 |
Motory | Stálé magnetické synchronní motory. Přední: motory ve vnitřním náboji kol. Zadní: jednoduchý motor. |
Max. výkon | Přední: 20 kW x 2; Zadní: 47kW |
Max. kroutící moment | Přední: 250 Nm x 2; Zadní: 180 Nm |
Max. rychlost | 180 km/h |
Dojezd | 200 km |
Pneumatiky | 175/40R17 |
2. MITSUBISHI Concept-ZT
Charakteristika
- Díky kombinaci vysoce výkonného, úsporného 2,2 l čistého dieselového motoru a spojky Twin Clutch SST, a využitím řady ekologických zelených plastů v interiéru vozu byl vytvořen vysoce ekologický vůz.
- Vedle pokročilé technologie aktivní bezpečnosti má Concept-ZT i vysokou úroveň pasivní bezpečnosti. Mezi tyto vlastnosti patří i bezpečnost při nárazu; varovný systém při vybočení z jízdního pruhu; pomocná technologie při řízení využívající soustavu celoplošných monitorů a systém usnadnění parkování; a technologie ochrany při nárazu, včetně vysouvací se přední kapoty.
- Navíc, díky vybavení systémem S-AWC, který kombinuje přední E-LSD (elektronicky ovládaný) diferenciál, ABS a ASC, na základě 4WD elektronických ovládacích systémů Mitsubishi Motors, je MITSUBISHI Concept-ZT špičkový sedan nabízející vylepšený jízdní, ekologický a bezpečnostní výkon.
Design
Základ exteriéru působí jednoduchým a jako by stále v pohybu pocitem s nízkým těžištěm, čímž odpovídá požadavkům na stabilitu a sportovní charakter jízdy; to je typické pro špičkový sedan od Mitsubishi Motors. Na první pohled zaujmou výrazné boční panely a vystupující nárazníky. Zajímavě modelovaná přední světla, mřížka chladiče a litá kola jsou důkazem kvality. Jasně se zde promítá „“japonská citlivost“ – propojení kultivovanosti a dospělého rozumu.
V interiéru bylo dosaženo pocitu “útulnosti“, která působí na všechny smysly posádky. Kombinace výrazně kontrastních designů – ucelených jednoduchých forem, které jako by něžně objímaly cestující a na druhé straně strohých pevných funkčních částí – zdůrazňují prolíná kvality, pohodlí a radosti z jízdy. Měřící přístroje a monitory jsou z čirých materiálů, futuristicky nabité krásou industriálního umění.
Nové reflexní materiály dodávají barvě karoserie na eleganci. V kombinaci s ozdobnými částmi, včetně kol a mřížky chladiče, podtrhují smysl pro kvalitu. Vnitřní barvy jsou kombinací strukturovaného černého dřeva, kovu a kůže, a to s co nejlepším využitím materiálů vyjadřujících odvahu, kultivovanost a eleganci.
Zdroj energie/S-AWC
Zdrojem energie tohoto konceptu je nově vyvinutý 2,2 litrový 4-válcový DOHC, 16-ventilový ekologicky šetrný turbo-dieselový motor s VD (variabilním vstřikováním)/VG (proměnlivou geometrií) a technologií common-rail s přímým vstřikováním paliva (piezo-elektrický vstřikovač), který umožňuje maximální výkon 140 kW a maximální kroutící moment 400 Nm. Zdrojová jednotka se velice dobře hodí k nové spojce Twin Clutch SST vyvinuté v Mitsubishi, která umožňuje dokonalé využití přenášené energie ze zdroje a následné lehké, citlivé a jednoduché přenášení výkonu a zrychlení, ať už na dálnici nebo ve městě, a to při hospodárné spotřebě paliva. Systém S-AWC kombinuje přední E-LSD (elektricky ovládaný) diferenciál, ABS a ASC se 4WD elektronickým ovládacím systémem, který byl použit i u modelů Outlander a Delica D:5. Tento systém optimálně kontroluje hnací sílu, trakci a brzdění na všech čtyřech kolech. A zajišťuje tak stabilní jízdu na různých površích za různých klimatických podmínek.
Struktura karoserie
Je použita hliníková rámová konstrukce, která je nejenom velice pevná a odolná, ale přispívá i ke snížení hmotnosti a k ochraně cestujících v případě nárazu. Navíc byly při výrobě venkovních výplní kapoty, nárazníků, dveří a krytu zavazadlového prostoru odolné, recyklovatelné pryskyřice, známé už z předního nárazníku modelu Delica D:5.
Bezpečnostní technologie / Technologie pomoci při jízdě
- Bezpečnostní přednárazový sytém: pomocí radarových vln tento systém s milimetrovou přesností registruje auta daleko vpředu a překážky ve vedlejším pruhu. Jakmile zjistí, že předměty v okolí vozidla se příliš přiblížily a hrozí nebezpečí kolize, upozorní řidiče, že je potřeba zakročit. Pokud systém zjistí, že možnost kolize je opravdu vysoká, v předstihu napne bezpečnostní pásy a aktivuje airbagy pro zmírnění nárazu, aby se tak zamezilo pohybu cestujících, a také aktivuje nouzové brzdění, čímž zmírní následky bezprostředního nárazu.
- Varovný systém při vybočení z pruhu: Systém tvoří přední kamera, senzor úhlu řízení, rychlostní senzor, senzor odchylky od směru jízdu a ECU. Přední kamera rozeznává značení jízdních pruhů (bílé čáry apod.) a systém založený na informacích z ostatních senzorů vypočítává pravděpodobnost vybočení vozidla z pruhu, varuje řidiče a usměrní kroutící moment tak, aby auto zůstalo ve svém pruhu.
- Vysouvající se kapota: jakmile auto srazí chodce, kryt kapoty se vysune dříve, než stačí hlava chodce dopadnout na kapotu. Slouží tedy jako nárazník a snižuje riziko poranění hlavy na minimum.
- Nové monitory s celkovým záběrem: vedle přední a zadní kamery jsou na pravém i levém boku upevněné kamery s extrémně širokým úhlem záběru. Optické poruchy záběru z těchto čtyř kamer se korigují a informace se převádějí do obrazu situace celého vozu, jako by šlo o pohled shora – tak umožňuje řidiči získat přesné informace. Přední kamera je také součástí funkce zjišťování vzdálenosti přibližujících se předmětů.
- Systém pomoci při parkování: senzor vzdálenosti zabudovaný v nárazníku hodnotí parkovací prostor, který má řidič k dispozici. Pokud je možné zaparkovat, systém automaticky nesměřuje kola a jediné, co musí řidič udělat, je brzdit.
Technické parametry
Celková délka | 4 950 mm |
Celková šířka | 1 820 mm |
Celková výška | 1 440 mm |
Rozvor | 2 815 mm |
Rozchod kol (přední/zadní) | 1 555/1 555 mm |
Kapacita (osoby) | 4 |
Motor | čistý dieselový motor |
Max. výkon | 140 kW |
Max. kroutící moment | 400 Nm |
Převodovka | Twin Clutch SST |
Pneumatiky | 255/35R20 |
3. MITSUBISHI Concept-cX
Charakteristika
Vysoký jízdní a ekologický výkon zabezpečuje kombinace nově vyvinutého 1,8 l čistého dieselového motoru a spojky Twin Clutch SST. Funkčnost auta je vylepšena pozicí řidiče za volantem, která umožňuje dobrou viditelnost, a zlepšený přístup k zavazadlovému prostoru přes dělené zadní dveře vozu, které se osvědčily již u modelu Outlander. Mitsubishi Motors definuje toto kompaktní SUV jako vozidlo pro “dobré cesty“.
Design
Design skýtá exteriéru vozu účelnou a funkční formu s použitím dynamického klínovitého tvaru a velkých pneumatik. Přední pohled kombinuje obráceně zešikmenou masku, lichoběžníkovou mřížku chladiče a ostré reflektory, kterými Mitsubishi Motors definuje identitu nového designu, poprvé použitého pro nový model Lancer. Ležérní zadní pohled tvoří typické skleněné zadní dveře ve tvaru T.
Interiér je moderní, sportovně vyhlížející prostor, který kombinuje vzrušení a radost z jízdy. Přístrojová deska a doplňky tvoří pevný rám s jemnými lehkými opěrkami.
Svěží středně modrá barva karoserie připomíná čisté jezero – svěží a ekologicky laděný image. Barva obsahuje jemné hliníkové vločky, které vyvolávají netradiční metalický transparentní efekt. Uvnitř jsou základními barvami černá a bílá, s doplňky z pravé hnědé kůže. Prostor je moderní a opravdu působivý.
Zdroj energie
Kombinace nově vyvinutého 1,8 l čistého dieselového motoru a spojky Twin Clutch SST pomáhá dosáhnout odpovídajícího výkonu a nízké spotřeby paliva. Integrovaný systém ovládání dynamiky vozu založený na technologii 4WD a používaný i u SUV, včetně modelů Outlander a Delica D:5, poskytuje vynikající jízdní stabilitu.
Bezpečnost
Materiály různých vlastností pohlcující energii jsou zapracovány do nejnižší části nárazníku, čímž umožňují zmírnit náraz a snížit riziko poranění nohou chodce na minimum a současně zvyšují schopnost nárazníku, aby se po nárazu vrátil do původního tvaru. Zelené plasty jsou navíc použity na výrobu interiérových komponentů všude tam, kde je to možné, jako další vstřícný krok vůči životnímu prostředí.
Technická specifikace
Celková délka | 4 100 mm |
Celková šířka | 1 750 mm |
Celková výška | 1 550 mm |
Rozvor | 2 525 mm |
Rozchod (přední/zadní) | 1 510/1 510 mm |
Kapacita (osoby) | 4 |
Motor | 1, 8 l čistý dieselový motor |
Max. výkon | 100 kW |
Max. kroutící moment | 280 Nm |
Převodovka | Twin Clutch SST |
Pneumatiky | 225/45R19 |
Uvedené tři koncepty Mitsubishi Motors Corporation jistě budou středem pozornosti návštěvníků na 40. autosalonu v Tokiu.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.