V loňském roce představil tým ACCR Racing21 na Historic Vltava Rallye svůj zbrusu nový historický vůz Toyota Celica GT-Four ST165. Jeho premiérová účast však bohužel netrvala dlouho, a tak se v letošním 31. ročníku této legendární soutěže pokusí posádka Vojtěch Štajf a Vladimír Zelinka s technicky inovovaným vozem složit v okolí Klatov reparát. Úspěšný?
Legendární šumavská soutěž, která se jede zároveň jako druhý podnik seriálu FIA European Historic Rally Championship, nabídne divákům atraktivní podívanou v podobě dvanácti náročných rychlostních zkoušek rozložených do dvou dnů s celkovou délkou 140 kilometrů.
Historic Vltava Rallye 2023 je zároveň premiérovým startem týmu ACCR Racing21 v letošní sezóně. A zásadní změnou potvrzující jasnou orientaci týmu na soutěže historiků je potom nasazení celkem třech vozů týmu ACCR Racing21 ve startovním poli domácího šampionátu, čítajícím celkem pět desítek soutěžních vozů.
Toyotu Celica GT-Four posádky Štajf – Zelinka doplní na startu posádka Jan Bejvl – Petr Behro s vozem Ford Fiesta XR2 Mk1. Nástrahám trati budou odolávat také nováčci v týmu ACCR Racing21 Jaroslav Hejzlar s Milanem Kličkou. Tato posádka se však bude spoléhat na velmi osvědčenou techniku v podobě vozu Opel Kadett C GT/E.
Nejvíce pozornosti v druhé polovině loňského roku a také během zimní přestávky věnoval tým Vojtěcha Štajfa technickému vývoji vozu Toyota Celica GT-Four ST165, který při svém loňském zdejším premiérovém startu bohužel doplatil již na Čínovském okruhu na absenci stěžejních originálních soutěžních dílů vyvíjených pro tento speciál. Na start letošního ročníku Historic Vltava Rallye se tak Vojtěch Štajf s Vladimírem Zelinkou postaví s identickým, ale výrazně inovovaným vozem skupiny E4, který demonstroval zlepšující se výkonnost již na loňském Setkání mistrů na okruhu v Sosnové. Tam opanoval Štajf třídu historiků.
„Jsme na startu nové sezóny, která bude podobně jako ta loňská z pohledu sportovního programu velmi náročná. Vloni nám premiéra s Celicou na této soutěži nevyšla, ale pro nás to byla okamžitě výzva se na nádherné tratě Vltavy po roce vrátit a pokusit se napravit loňský neúspěch. Všichni v týmu tomu věnovali velké úsilí, což dokumentují mimo jiné i zdvojené předsezónní testy orientované především na dosažení maximálního výkonu pohonného ústrojí Toyoty a také na nastavení nových tlumičů značky Reiger,“ říká před pátečním startem v Klatovech Vojtěch Štajf a dodává: „Z auta mám teď celkově dobrý pocit a věřím, že Celica tady prokáže i historicky deklarovanou japonskou spolehlivost. S Vláďou se už moc těšíme na start a doufáme také v zisk bodů do evropského šampionátu, přestože se letos zaměřujeme hlavně na domácí šampionát. Bude však užitečné se už nyní porovnat s absolutní evropskou špičkou. Vedle našich výsledků však budu, jako manažer týmu, po očku sledovat také umístění našich dalších dvou vozů ve startovním poli. Věřím v náš týmový úspěch.“
31. ročník Historic Vltava Rallye startuje už zítra 21. 4. 2023 v 15,30 hodin na Náměstí Míru v Klatovech. O den později projedou soutěžní vozy cílovou rampou na stejném místě v 17 hodin.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií