Nejrychlejší časy:
- 1. etapa – RZ 1: zrušena – RZ 2 a 3: Marcus Grönholm (Ford Focus) – RZ 4, 5 a 6: Sébastien Loeb (Citroën C4).
- 2. etapa – RZ 7, 8 a 9: S. Loeb – RZ 10: Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 11 a 12: S. Loeb.
- 3. etapa – RZ 13: S. Loeb – RZ 14, 15, 16: D. Sordo
Nejlepší časy celkem:
- S. Loeb 9 – M. Grönholm 2 – D. Sordo 4
Vedení v soutěži:
- RZ 1: zrušena – RZ 2 až 4: M. Grönholm – RZ 5 až 16: S. Loeb.
Konečné pořadí Rallye Korsika:
- 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3:28:31,5 hod.
- 2. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) + 23,7 s
- 3. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 44,3 s
- 4. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 2:30,5 min.
- 5. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 2:42,1
- 6. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 3:53,8
- 7. J. Kopecký/F. Schovánek (Škoda Fabia) + 8:02,9
- 8. X. Pons/X. Amigo (Subaru Impreza) + 9:34,2
- 9. H. Solberg/K. Menkerud (Ford Focus) + 10:12,2
- 10. A. Bettega/S. Scattolin (Ford Focus) + 18:20,8
Mistrovství světa FIA v rallye – Pohár konstruktérů (13/16):
- 1. Ford 179 bodů – 2. Citroën Total 147 – 3. Subaru 71 – 4. Stobart 64 – 5. OMV Kronos Citroën 39 – 6. Munchi’s 6.
Mistrovství světa FIA v rallye – pořadí jezdců (13/16):
- 1.M. Grönholm 104 bodů – 2. S. Loeb 100 – 3. M. Hirvonen 74 – 4. D. Sordo 45 – 5. P. Solberg, 38 – 6. C. Atkinson 29 – 7. H. Solberg 28 – 8. JM. Latvala 24 – 9. F. Duval 12 – 10. T. Gardemeister 10 – 11. J. Kopecký 10 – 12. M. Stohl 9 – 13. D. Carlsson 9 – 14. G. Galli 5 – 15. Pons 4 – 16. U. Aava 3 – 17. M. Wilson, J. Hanninen a M. Östberg 1.
I když poslední den soutěže měřil 112 km, závěrečný program přinesl velice náročné testy, zejména při opakovaném průjezdu legendárních rychlostních zkoušek Coti a Agosta, extrémně členitých, úzkých a ve vlásenkách se vinoucích až do cíle.
Do posledního dějství vyrazil mistr světa Loeb na tvrdých pneumatikách BFGoodrich na vysušené trati s náskokem 27,5 sekundy. „Naše taktika byla jasná – nespouštět z očí časy našeho největšího soupeře, Marcuse Grönholma a tomu se přizpůsobit adekvátním tempem. Zkoušel jsem jet co nejrychleji, hlavně abych si udržel koncentraci. To nejsou zrovna situace, na které bych se těšil, ale na druhou stranu to znamená, že jsem v čele. Vždycky s tím ale rád žiju.“
Hlavním úkolem Dani Sorda bylo vyvíjet tlak na Marcuse Grönholma. „Z těchto důvodů jsme zvolili trochu ofenzivnější typ pneumatik než třeba Séb. Všechno šlo dobře.“
„Jsem opravdu rád, že jsem tady zase vyhrál,“ uvedl Loeb po svém třetím vítězství na Korsice v řadě a na voze značky Citroën. V pořadí už 35. prvenství v závodě mistrovství světa. „Nebyl to příliš klidný víkend, nebyli jsme nejrychlejší od začátku. Udělali jsme ale nějaké menší změny v nastavení našeho auta C4 WRC. S autem jsem se cítil perfektně od pátku a to nám otevřelo cestu k vedení a později k celkovému vítězství. Odjíždím z Korsiky s tím, že se mi podařilo stáhnout náskok Marcuse na čele šampionátu jezdců o další dva body. Poslední tři podniky slibují, že budou hodně vzrušující.“
„Jsem zklamaný, že jsem nedojel na druhém místě. V sobotu jsem nebyl úplně spokojený s autem a vzdalovalo se nám to, co jsme dokázali ve Španělsku – skončit na prvním a druhém místě. Byla to pro mě dobrá zábava, i když jsem startoval na Korsice teprve podruhé na autě WRC,“ řekl Dani Sordó.
„Dvě posádky na stupních vítězů, dvanáct nejrychlejších časů z patnácti možných. Na tento asfaltový vrchol sezony pracovali všichni v Citroën Sport po celý rok,“ uvedl Guy Fréquelin, sportovní ředitel Citroën Sport. „Séb a Daniel směřovali k vítězství naprosto brilantně a dovedli svoje auto k sedmému vítězství této sezony. Dani a Marc nebyli tak úspěšní ve snaze oddělit Loeba od Grönholma ve finálových výsledcích. Dani se ale i přes nedostatek zkušeností skvěle přizpůsobil zdejšímu povrchu.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií