Dneska chtějí zákazníci auto na všechno. Aby zajelo rychlý čas na ulízaném asfaltu závodního okruhu, i aby zvládlo brouzdat po strupatých okreskách nebo na nezpevněném povrchu, nebo přebrodit potok. Některá auta to umí. Umí toho hodně…
Automobilky se snaží vyrobit takzvaný automobil na všechno. I když slovo univerzální často evokuje nějakou cetku, není to zmetek. Naopak ukázka, co všechno je dneska možné. A v případě výsledku kluků a holek z Coventry je to balada.
Ti potrhlí Angláni…
Nový Range Rover Sport je ušlechtilou kombinací mnoha směrů – kombinuje dramatický, moderní výraz s osobitým charakterem a elektrifikovaným výkonem. Nabízí nejen 48V mild-hybridní pohonné jednotky s šestiválcovými motory, ale i plug-in hybridy i nový osmiválcový Twin Turbo. Čistě elektrické provedení bude jako pokračování cesty značky Land Roveru k elektrifikaci představeno v roce 2024.
Nicméně tím nejvíce sexy zatím je právě kompresorem přeplňovaná zážehová V8 o objemu 5 litrů, která produkuje 390 kW (530 koní) a 750 Nm točivého momentu. O stupínek níž, zato o velký ekologický skok výš stojí verze PHEV (plug-in hybrid) s 375 kW výkonu.
My testovali právě 300koňový mild-hybrid AWD s točivým momentem 650 Nm., jehož největší předností je spotřeba. Po 1200 dálničních i horských kilometrech se pohybovala kolem 8 litrů. Dost dobré na 2,5tunové auto.
Tvar pro 21. století
Nový Range Rover Sport přináší vyspělejší systémy podvozku a poskytuje komplexnější dynamický nástroj pro poutavý zážitek z jízdy. Základem těchto systémů je přirozená tuhost a pevnost flexibilní architektury s rámem z různých kovů (MLA-Flex), která poskytuje až o 35 % vyšší torzní tuhost, než měl předešlý Range Rover Sport. Změnily se i tvary auta, které jsou zároveň nejštíhlejší, jaké kdy byly na voze značky Land Rover vytvořeny, a začínají nad tvarovaným spodním nárazníkem se dvěma vstupy vzduchu. Čisté linie karoserie jsou umocněny zapuštěnými skly a klikami dveří, skrytým zakončením boční lišty a laserem svařovanou střechou, což zajišťuje precizní a sofistikovaný vzhled.
Standardem značky Land Rover je pak brodivost až do hloubky 900 mm.
Nejpokročilejší a Nejvýkonnější
A pak tu je interiér, kapitola sama pro sebe. Tady nastal asi největší posun, kde se vůz jasně drží současné cesty Range Roveru. Z kabiny už na první pohled dýchá luxus a komfort a je slyšet výjimečný audiosystém Meridian Signature Sound System – nejpokročilejší a nejvýkonnější audiosystém, jaký kdy byl v Range Roveru Sport použit. Zahrnuje 29 reproduktorů, nový subwoofer, zesilovače s výkonem až 1 430 W včetně čtyř reproduktorů v opěrkách hlavy. Pro vytvoření a udržení dokonalého prostředí pro jízdu je k dispozici i nová generace systému Cabin Air Purification Pro. Kombinuje filtraci PM2,5 a technologii nanoeTM X, která výrazně omezuje zápach, bakterie a alergeny, včetně viru SARS-CoV-24. Druhé zařízení nanoeTM X je instalováno u druhé řady sedadel, aby zajistilo konzistentní kvalitu vzduchu v celém
Range Rover Sport SE D300 AWD AUT. MHEV startuje na částce 2 614 000 Kč
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií