Dnešní den zamilovaných není jen o lásce partnerské, ale také té k dětem, rodičům nebo třeba automobilům. Kvůli dlouhodobé krizi v automotive se za poslední rok proměnily preference ve výběru aut hlavně u mužů, kteří nedali roky dopustit na automobily v dieselu.
Vloni se to ale změnilo. Vloni si přes 51 % z nich pořídilo vůz s benzínovým motorem. Pro ženy jsou benzíňáky číslem jedna snad odnepaměti a jen vloni si je pořídilo na 63 % z nich. Vyplynulo to z prodejních výsledků skupiny AURES Holdings, největšího prodejce ojetých automobilů ve střední Evropě.
„Poslední dva roky zákazníci obecně daleko více přemýšlejí nad výběrem vozů. Zatímco před pandemií byly, pro mnohé překvapivě, daleko racionálnější ve výběru vozu ženy, nyní i muži více než počet koní pod kapotou řeší provozní náklady a praktické využití vozu. V loňském roce s trhem hodně zamával nárůst cen pohonných hmot, i proto muži teprve podruhé v jednatřicetileté historii naší společnosti upřednostňovali spíše benzínové vozy,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.
V loňském roce si v Česku vůz s benzínovým pohonem pořídilo přes 51 % mužů a na 63 % žen. Zájem o alternativní paliva je zatím nízký u obou pohlaví, ale v případě žen prakticky neroste. Muži si naopak vloni pořídili meziročně téměř dvojnásobně více elektromobilů.
Pokud jde o karoserie, tak u žen jednoznačně vedou hatchbacky a vloni si tento typ pořídilo v AURES Holdings přes 35 % žen. U mužů jsou hatchbacky s 25 % na druhém místě. „Muži u nás velmi často kupují auto pro celou rodinu, proto téměř 30 % kupuje kombíky. Nejvýrazněji ale u obou pohlaví roste zájem o SUV. Muži si pořizují tento typ vozu z 22 %, ženy dokonce ve 24 % případů a je to pro ně druhý nejoblíbenější typ vozu,“ doplnila Karolína Topolová. Obliba SUV přitom u mužů i žen ještě před pěti lety sotva přesahovala deset procent. V obou případech je to na úkor hatchbacků.
Muži (27 %) i ženy (24 %) shodně milují Škodovky, jen se liší v oblibě konkrétního modelu. Muži dávají přednost větší Octavii, ženy zase kompaktnější Fabii. V případě prémiových aut pak u obou vede Kodiaq. Obliba automatické převodovky roste vysokým tempem u obou pohlaví. U mužů se za posledních pět let vyšplhala ze 14,5 % na 24,5 %, už žen z 12,5 % na 22,3 %. V případě barev muži nejčastěji kupují auta ve stříbrošedé (25,2 %), černé (16,3 %) nebo bílé (16,2 %), ženy pak ve stříbrošedé (22 %), bílé (18,7 %) a černé (15,3 %).
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií