Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí…
Dnes už je vlajkovou lodí manažerský vůz Citroën C5 X a na C5 Aircross zbylo druhé místo. Ale i tak je lepší než dobré.
Dvojitý šíp vždycky chtěl být skutečnější než ostatní. A v roce 2022 se jeho druhý největší model dočkal omlazení i plug-in hybridu.
V nabídce velkého Francouze máte na výběr celou paletu pohonů. Spalovací jednotky zastupují benzinový PureTech 130 a dieselový BlueHDi 130, oba buď s manuálem, nebo automatem. Anebo můžete mít plug-in hybrid, kde je výsledný kumulovaný výkon 225 k a okamžitý točivý moment 360 Nm.
55 km klidu
Právě s touto verzi je to jako s kinder vajíčkem – máte k dispozici 100% elektromobil až na 55 čistých kilometrů do města, na delších cestách přebírá funkci benzinová přeplňovaná čtyřválcová šestnáctistovka o výkonu 133 kW s elektromotorem o výkonu 81 kW a třetí složkou je překvapení…
Překvapení z toho, jak příjemné auto to je.
Tři jsou i režimy jízdy, které lze měnit voličem na středové konzole: elektrický, hybridní a sportovní.
Zvenku vypadá stejně jako klasický C5 Aircross, ale elektrifikovaný model se pozná podle světle modrých doplňků, ovšem o to tu nejde. To nejdůležitější je to, co není vidět, a sice plug-in hybridní systém, tedy kombinace spalovacího a elektrického ústrojí, které lze nabíjet ze sítě. Rychlost nabíjení závisí na použité nabíječce a zásuvce. Abyste nasosali plnou kapacitu baterie na hranici 13,2 kWh, s WallBoxem (32 A) a příplatkovou nabíječkou (7,4 kW) to bude trvat méně než 2 hodiny. Pomocí klasické zásuvky (8 A) se baterie dobije na maximální kapacitu za 7 hodin nebo prostřednictvím zásuvky se zvýšeným výkonem za 4 hodiny (14 A).
Předokolka neuráží
Aircross C5 plug-in hybrid z rodiny PSA má samozřejmě podobné geny jako blízcí příbuzní „hybridi“ Peugeot 3008 a Opel Grandland X, ovšem ty nabídnou výkon až 300 koní a elektromotor na zadní nápravě, tedy pohon všech kol. Může to být nevýhoda pro Citroën, zato je levnější.
Vůz se vyrábí ve Francii v závodě La Janais v Rennes vedle verzí se spalovacími motory. Cena plug-in-hybridního Aircross C5 začíná na milionu korun.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií