Nový Land Cruiser V8 bude v Evropě představen 24. října 2007 na autosalónu v ruském Petrohradě. Model se v Japonsku začíná prodávat, na evropských trzích bude prodej zahájen v prosinci 2007.
Sadayoshi Koyari, hlavní inženýr odpovědný za model Land Cruiser, vysvětluje základní myšlenky vývoje nové generace: „Již přes 50 let lze charakter každé generace Land Cruiseru shrnout do tří slov: pevnost, trvanlivost a spolehlivost. Rozhodli jsme se proto nejít cestou revolučních změn, ale raději stavět na legendární důvěryhodnosti, která je pro Land Cruiser typická. Poslední generací jsme chtěli odměnit loajalitu našich zákazníků a nabídnout jim vůz, který jejich důvěru rozhodně nezklame.“
Vůz využívá zcela přepracovanou podvozkovou platformu s rámovou konstrukcí, délka nového modelu byla prodloužena na 4 950 mm při zachování rozvoru 2 850 mm. Výška se pohybuje mezi 1 865 mm a 1 910 mm v závislosti na druhu odpružení. Šířka vozu dosahuje 1 970 mm.
Nový Land Cruiser se bude dodávat se zcela novým dieselovým motorem 4,5 l D-4D V8 v kombinaci s novou 6rychlostní automatickou převodovkou. Agregát vyvíjí úctyhodný točivý moment 650 N.m v rozsahu otáček 1 600 až 2 800 ot/min a disponuje výkonem 286 k při 3 600 ot/min. Vůz s tímto pohonem vykazuje kombinovanou spotřebu paliva 10,2 l/100 km, což znamená 4% zlepšení oproti původnímu agregátu 4,2 TD L6, který je novým motorem nahrazen.
Model se bude dodávat i s vylepšeným zážehovým motorem 4,7 VVT-i V8 ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou. Tento agregát vyvíjí krouticí moment 445 N.m při 3 400 ot/min a dosahuje výkonu 288 k při 5 400 ot/min. Kombinovaná spotřeba paliva benzínového motoru činí 14,4 l/100km, což představuje zlepšení o 12 %. Oba agregáty splňují emisní předpisy Euro IV.
V nabídce je několik pokrokových technologií, díky nimž nový Land Cruiser V8 představuje skutečný terénní vůz pro všechny druhy cest:
- Světově první aplikace systému Crawl Control (dodávaný v kombinaci se zážehovým motorem), jenž automaticky reguluje chod motoru a brzdy při velmi nízkých rychlostech a zabraňuje tak protáčení i blokování kol. Při jízdě v extrémně náročném terénu ovládá řidič vůz pouze otáčením volantu.
- Světově první aplikace systému aktivní regulace výšky vozu pro všechna kola a adaptivní variabilní odpružení (4W AHC & AVS)*, jenž poprvé propojuje systém odpružení všech čtyř kol a rovněž zahrnuje nový systém regulace tuhosti odpružení.
- V Evropě první kinetický dynamický systém zavěšení (KDSS)*, který aktivně ovládá tyče stabilizátorů na přední i zadní nápravě pomocí dvojice hydraulických řídicích válců.
- Nově vyvinutý centrální diferenciál Torsen® s omezenou svorností.
* V nabídce pro vybrané trhy.
Nový model disponuje bohatou výbavou moderních bezpečnostních prvků, jako je např. nově vyvinutý protiblokovací brzdový systém ABS pro různé druhy terénu, systém řízení stability vozu (VSC), elektronické rozdělování brzdné síly (EBD) a 14 airbagů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií