Legendární „Škorpión“ Abarth se vrací!

Po oficiálním představení v březnu 2007 se nyní můžete opět setkat se značkou Abarth, jednou z nejprestižnějších značek světového motorsportu, na současném Frankfurtském autosalonu.

Abarth vždy představoval dravost, chuť vítězit, vášeň a vzrušení a nyní se vrací stejně silný, připraven přitáhnout všechny milovníky automobilových závodů.

Legendární „Škorpión“ Abarth se vrací!

Stánek na Frankfurtském autosalonu se zaměřil na dvě významné koncepce spojené s návratem značky Abarth. Na straně jedné svět závodních aut a na straně druhé přestavby a posílený výkon dosažený vynikajícími technologiemi.

První koncepcí je Grande Punto Abarth S2000, jež je umístěno na velké ocelové platformě ve tvaru škorpióna, což podtrhuje nejen jeho výkon, ale i jedinečnost použitých technologií. Je to závodní vozidlo, které soutěží v Mistrovství Itálie v rallye 2007 pod vedením Giandomenica Basse a Mitia Dotta (v roli navigátora) a v IRC (Intercontinental Rally Challenge) s řidiči Antonem Alenem, Andreou Navarrou a Umbertem Scandolou. Pod kapotou Grande Punta Abarth S2000 „tepá“ agregát o obsahu 2000 cm3 a výkonu 270 koní. Vůz má pohon všech čtyř kol a je nástupcem předchozí verze, která vyhrála v roce 2006 Evropský titul a v IRC dosáhla 7 vítězství pod vedením Giandomenica Basse a Mitia Dotta.

Grande Punto Abarth, vybavené motorem 1.4 T-Jet 16v 150k, se objevilo na italském trhu tento měsíc. Jeho šestistupňuvá převodovka mu umožňuje dosáhnout maximální rychlosti 208 km/h při akceleraci z 0 na 100 km/h za pouhých 8,2 sekund. Toto je první aplikace značky Abarth a sériově vyráběný model, ovšem brzy bude Abarth rozšířen i o další modely.

Největší novinkou je ovšem Grande Punto Abarth „essesse“ (Super Sport). Jeho prototyp je na Frankfurtském autosalonu k vidění na obrovské skleněné platformě, pod níž se nacházejí 3D obrazovky. Na těchto obrazovkách lze sledovat komponenty „kitu essesse“, díky nimž byla základní verze Grande Punta Abarth přeměněna na ještě více agresivní a výkonný vůz, v duchu tradice škorpióna. Grande Punto Abarth je díky sportovnímu kitu skoro dvojnásobně silnější v porovnání se základní verzí. Navíc „essesse“ kit představuje několik specifických prvků, které podtrhují sportovní vzhled Abarthu, jako například „essesse“ logo, šachovnicový prapor, nízko posazený podvozek nebo silnější brzdný systém.

Technické specifikace Grande Punto Abarth

Motor

  • objem válců 1368 cm3, 4 válce v řadě, 4 ventily na válec
  • max. výkon 110 kW (150 k) při 5500 ot./min., zvýšený na 155 k při užití 98 oktanového benzínu
  • max. točivý moment 206 Nm při 3000 ot./min. je-li aktivován sportovní režim
  • elektronicky ovládaný plynový pedál („drive-by-wire“)
  • turbodmychadlo Garrett IHI RHF3-P10,5 s pevnou geometrií

Převodovka

  • šestistupňová, manuálně řazená
  • převodová skříň ovládána pomocí lanek

Zavěšení a řízení

  • zavěšení McPherson vpředu se stabilizátorem
  • zadní tuhá náprava s torzním členem
  • snížený sportovní podvozek
  • posilovač řízení se sportovním režimem

Brzdy

  • přední fixní brzdiče M4x40 Brembo se dvěma písty
  • ventilované přední brzdové kotouče ( 305 mm x 28 mm
  • zadní brzdiče s jedním pístem ( 54 mm
  • zadní brzdové kotouče ( 264 mm x 11 mm

Exteriér

  • vytažené přední a zadní blatníky

Kola

  • slitinová kola 7” x 17”
  • pneumatiky 215/45 R17

Technické specifikace Grande Punto S2000 Abarth

Motor

  • objem válců 1997 cm3, 4 válce v řadě, uložené napříč (vyvinuté firmou FPT Racing)
  • max. výkon 270 k při 8250 ot./min
  • max. točivý moment 22,5 kgm při 6500 ot./min.

Převodovka

  • šestistupňová sekveční převodovka
  • předni, prostřední a zadní mechanické diferenciály s třecimi spojkami pro regulaci míry uzavření
  • zadní diferenciál s několika třecími disky pro omezení přenosu točivého momentu

Zavěšení a řízení

  • zavěšení McPherson vpředu a vzadu
  • speciální stabilizátor vpředu a vzadu
  • nastavitelné tlumiče

Brzdy

  • přední brzdiče se 4 písty
  • přední disky ( 355 mm pro zpevněné komunikace, ( 300 mm pro nezpevněné komunikace
  • zadní brzdiče se čtyřmi písty
  • zadní disky ( 300 mm

Exteriér

  • přední a zadní blatníky vytažené do celkové šířky 1800 mm
  • zadní spoiler s rozměry odpovídajícími technickým požadavkům, pro zvýšení stability vozu se zvyšujícím se aerodynamickým tlakem

Kola

  • ráfky 8” x 18” pro zpevněné komunikace, ráfky 6,5” x 15” pro nezpevněné komunikace
  • pneumatiky 20/65 R18 pro zpevněné komunikace, 19/65 R15 pro nezpevněné komunikace, 10/65 R16 pro jízdu na sněhu

Více informací o o značce Abarth na http://www.abarth.it/.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...