- Zahájení výroby je důležitým milníkem na cestě k transformaci značky
- Buzz1) je hlavní součástí strategie GRIP 2030
- Výrobní závod připravuje zvýšení produkce na 900 vozů denně
- Automatizační a digitalizační strategie: Závod na výrobu lehkých užitkových vozů se promění v „chytrou továrnu“
- Volkswagen Group Components bude od roku 2024 dodávat akumulátorové systémy pro ID. Buzz1) z Hannoveru
Volkswagen Užitkové vozy zahajuje ve své továrně v Hannoveru novou éru výroby automobilů. Nedávno v ní byla spuštěna výroba nových modelů ID. Buzz1) a ID. Buzz Cargo1) s elektrickým pohonem. První vozy v České republice budou zákazníkům předány na konci letošního roku. Značka Volkswagen Užitkové vozy tak důsledně pokračuje v elektrifikaci svého hlavního výrobního závodu a připravuje se na budoucnost v souladu se strategií GRIP 2030. Podle plánů společnosti se v průběhu letošního roku zvýší kapacita výroby v Hannoveru na celkových 900 vozů denně. V budoucnosti bude hlavní závod značky Volkswagen Užitkové vozy vyrábět až 130 000 vozů ročně.
Po zahájení výroby modelu ID. Buzz1) je hlavní výrobní závod značky Volkswagen Užitkové vozy v Hannoveru třetí lokalitou v Německu, v níž jsou vyráběny vozy rodiny ID.
„ID. Buzz je milníkem v elektrifikaci značky a továrny v Hannoveru,“ říká Josef Baumert, člen představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy odpovědný za výrobu a logistiku. „Již za osm let bude mít více než 55 procent našich vozů v Evropě elektrický pohon napájený z akumulátorů. ID. Buzz v tom hraje strategicky významnou roli,“ dodává Baumert.
Volkswagen Užitkové vozy plánuje, že v letošním roce vyrobí celkem 15 000 vozů
ID. Buzz1). Baumert k tomu uvádí: „S dalším vývojem našeho portfolia budeme po roce 2023 vyrábět v závodě v Hannoveru až 130 000 vozů ID. Buzz a ID. Buzz Cargo.“
Flexibilní výroba tří automobilových konceptů v jedné továrně
Volkswagen Užitkové vozy vyrábí od letošního května v hannoverském závodě tři modely, které používají tři různé platformy a mohou mít tři různé druhy pohonu:
ID. Buzz1) jako akumulátorový elektromobil, nový Multivan s plug-in hybridním nebo konvenčním pohonem a varianty modelové řady T6.1 poháněné spalovacím motorem. Tato vozidla se v továrně vyrábí z části na jedné montážní lince. „Naše výroba je mimořádně komplexní, ale díky tomu můžeme flexibilně reagovat na změny v poptávce zákazníků,“ tvrdí Baumert. Navzdory rozsáhlé rekonstrukci závodu v uplynulých dvou letech pokračovala výroba oblíbených vozů řady T6.1 bez přerušení.
4 000 zaměstnanců má již kvalifikaci pro ID. Buzz1)
S prvním elektromobilem z Hannoveru a novým, digitálním výrobním zařízením vznikly také nové, rozsáhlé požadavky na zaměstnance. V průběhu příprav na zahájení výroby modelu ID. Buzz získalo 4 000 zaměstnanců hannoverské továrny kvalifikaci pro výrobu nových vozů s elektrickým pohonem. „Naši zaměstnanci absolvovali školení v oblasti vysokonapěťové technologie a novým úkolům jsme přizpůsobili také nabídku učňovských oborů,“ dodává Baumert. Volkswagen Užitkové vozy nabízí v Hannoveru mimo jiné vzdělávací program v oboru mechatronik pro systémové a vysokonapěťové technologie.
Člen představenstva odpovědný za výrobu v souvislosti se zahájením produkce modelu ID. Buzz1) také říká: „Zaměstnanci podávali v tomto období velkolepé výkony. Kvalifikaci pro model ID. Buzz si rozšiřovali souběžně s pokračující sériovou výrobou modelové řady T6.1 a nového Multivanu – a to i během koronavirové pandemie. Děkuji všem zaměstnancům značky Volkswagen Užitkové vozy, kteří s maximálním nasazením přispěli k úspěšnému startu modelu ID. Buzz.“
Zvyšování výroby
Moderní digitální výrobní zařízení a nové procesy umožní zvyšování výroby. Volkswagen Užitkové vozy plánuje, že v roce 2023 bude v Hannoveru vyrábět až 900 vozů ID. Buzz1), Multivan a T6.1 denně. Dosud byla maximální výrobní kapacita 810 vozů denně.
Značka urychluje realizaci automatizační a digitalizační strategie
Hannoverská továrna disponuje nyní novým výrobním zařízením a optimalizovanými procesy. V karosárně modelu ID. Buzz1) vzrostl stupeň automatizace v porovnání s modelovou řadou T6.1 o 15 procentních bodů na 92 procent. Odborní pracovníci ovládají velkou část výrobního zařízení prostřednictvím počítače a přenosných zařízení, například chytrých hodinek. Mezi řídicími systémy a výrobním zařízením probíhá nepřetržitá komunikace. Například robotické systémy hlásí s předstihem potenciální problémy, které lze vyřešit bez přerušení výroby. Baumert výstižně charakterizuje vývoj, jímž prošla výroba, následovně: „Hannover je na cestě k ‚chytré továrně‘.“
Divize komponentů bude vyrábět akumulátorové systémy MEB v Hannoveru
Divize pro výrobu komponent Volkswagen Group Components ve svém závodě v nedalekém Barsinghausenu zajišťuje montáž kompletních modulů přední a zadní nápravy pro modely ID. Buzz1) a ID. Buzz Cargo1), které jsou nejnovějšími a dosud největšími vozy na základě platformy MEB. Moduly jsou odtud dodávány značce Volkswagen Užitkové vozy do Hannoveru. Ve stejné továrně vyrábí koncernová divize pro komponenty již dnes též flexibilní rychlonabíjecí stojany určené k výstavbě rychlonabíjecí infrastruktury pro elektromobily a skříně elektromotorů pro vozy na základě platformy MEB. Od roku 2024 bude v Barsinghausenu navíc probíhat i montáž akumulátorových systémů MEB pro model ID. Buzz1). V současnosti dodává akumulátorové systémy závod pro výrobu komponentů v Braunschweigu.
Fotografie a videa k výrobě modelu ID. Buzz naleznete zde.
1) ID. Buzz Cargo: Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 22,2–20,4 (WLTP); emise CO2 v g/km: kombinované 0; třída hospodárnost: A+++
ID. Buzz Pro: Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 18,9 (EU); kombinovaná 21,7–20,6 (WLTP); emise CO2 v g/km: kombinované 0; třída hospodárnost: A+++
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas