Druhá posádka týmu Citroën Sport, Dani Srdo – Marc Martí dovedla svůj vůz bezpečně do cíle na šestém místě a do hodnocení značek přispěla cennými body.
Závěrečná etapa rallye na jižní polokouli zavedla posádky do nádherného regionu Raglan na pobřeží Tasmánského moře. Závěrečný program se jel ve dvou identických smyčkách na třech rychlostních zkouškách včetně klasické Whaanga Coast, která předcházela závěrečné superspeciálce na Mystery Creek. Důležitou roli po nočních lijácích sehrála předpověď počasí. Tu pro Citroën Sport zajišťuje Méteo France, jeden z hlavních partnerů. Že by tratě oschly, nebylo příliš pravděpodobné, aktuální byly spíše další příděly deště. Výběr pneumatik se stal noční můrou.
Do posledního dne vstupovala dvojice Citroënu Sport na měkké směsi pneumatik BFGoodrich jako největší rival Marcus Grönholm, navíc s hubeným náskokem 1,7 s. „Nezačal jsem příliš dobře,“ hodnotil Sébastien Loeb „Jako bych nemohl najít své ideální tempo. Marcus stáhl o desetinku, ale po zbytek dopoledne jel lépe než my. Můj C4 WRC byl konkurenceschopný a umožnil mi tvrdě útočit na třinácté a čtrnácté rychlostní zkoušce, které jsem vyhrál. Odstup nebyl ani tři sekundy a tak závěrečná část slibovala nevídané vyvrcholení.“
Loebova předpověď se do puntíku naplnila. Výběr pneumatik byl opět velice složitý a pár Citroënu nakonec zvolil nepatrně tvrdší směs pneumatik než jejich soupeř. V neděli odpoledne tak Sébastien vyrážel k boji o vítězství s tím, že nesmí udělat sebemenší chybičku.
„Byli jsme na stejné úrovni jako Marcus v mnoha směrech, ale ztráceli jsme čas na každém testu. A k tomu přišel déšť, když jsme startovali do dvou testů. Taková je ale rallye…Útočil jsem, jak jen to bylo možné s vidinou osmi bodů, nicméně i s podvědomím, že bych také nemusel získat vůbec nic do hodnocení šampionátu pilotů,“ říkal Loeb.
Na startu závěrečné superspeciálky měl Séb manko pouhých sedm desetin sekundy na Grönholma. Povzbuzováni všemi z týmu, kteří byli na blízku servisního parku, se podařilo náskok stáhnout o čtyři desetiny. O vítězi tak rozhodly pouhé tři desetiny sekundy. „Zřídkakdy může přijít pocit takové marnosti jako právě nyní. Bylo ale uklidňující vidět, že jsme schopní bojovat o vítězství všude, a to je do zbytku sezony obzvlášť povzbudivé.“
„Tato rallye byla vždy pro Citroën obtížná,“ tvrdí Guy Fréquelin, sportovní ředitel Citroën Sport. „Loni musel Séb odvolat svou účast v ročníku 2006 a tak neměl moc zkušeností s tratí, Daniel před tím startoval na Novém Zélandu jen jednou a pro C4 WRC to byla premiéra. Čekali jsme, že tento víkend bude hodně náročný, ale nakonec to bylo ještě víc nervy drásající, než jsme si dokázali představit. Výběr pneumatik byl klíčový od startu až do cíle. Dík patří všem v Citroën Sport a také za podporu ze strany BFGoodrich. Volili jsme nepatrně odlišné směsi oproti našemu soupeři, což na některých zkouškách na něho platilo. Séb a Daniel odvedli vynikající výkon, k radosti jim chyběl pouhý zlomek sekundy. Navíc měli i trochu smůly, neboť byli prakticky jediní, kdo startovali do posledních dvou zkoušek za deště. Dani Sordo pokračoval ve svém zdokonalování na rychlých rallye, které vyžadují určité zkušenosti. Tento víkend mu umožnil poznat C4 WRC s jiným nastavením, což mu bude ku prospěchu v budoucnosti.“
Nejlepší časy:
- 1. etapa – RZ 1 a RZ 2 : Marcus Grönholm (Ford Focus) – RZ 3 a 4 : Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 5 : Chris Atkinson (Subaru Impreza).
- 2. etapa – RZ 6 : S. Loeb – RZ 7 : M. Grönholm – RZ 8 : S. Loeb – RZ 9 : M. Grönholm – RZ 10 a 11 : S. Loeb.
- 3. etapa – RZ 12 : M. Grönholm – RZ 13 a 14 : S. Loeb – RZ 15, 16 a 17 : M. Grönholm – RZ 18 : S. Loeb.
Nejlepší časy celkem:
- S. Loeb, 9 – M. Grönholm, 8 – C. Atkinson, 1.
Vedení v rallye:
- RZ 1 – 10 : M. Grönholm – RZ 11 : S. Loeb – RZ 12 : M. Grönholm – RZ 13 -16 : S. Loeb – RZ 17 – 18 : M. Grönholm.
37. Rallye Nový Zéland – konečné pořadí:
- 1. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) 3:52:53,9 hod.
- 2. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) + 0,3 s
- 3. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 1:42,8 min.
- 4. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 2:32,3
- 5. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 2:36,9
- 6. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 3:42
- 7. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 3:54,7
- 8. U. Aava/K. Sikk (Mitsubishi Lancer) + 9:16,3
- 9. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 9:54,6
- 10. M. Wilson/M. Orr (Ford Focus) + 10:19,9
Mistrovství světa FIA v rallye – Pohár konstruktérů:
1. Ford, 159 bodů – 2. Citroën Total, 113 – 3. Subaru, 60 – 4. Stobart, 55 – 5. OMV Kronos Citroën, 35 – 6. Munchis, 6.
Mistrovství světa FIA v rallye – Pořadí pilotů :
1. M. Grönholm, 90 – 2. S. Loeb, 80 – 3. M. Hirvonen, 69 – 4. D. Sordo, 31 – 5. P. Solberg, 31 – 6. H. Solberg, 28 – 7. C. Atkinson, 25 – 8. JM. Latvala, 17 – 9. T. Gardemeister, 10 – 10. M. Stohl, 9 – 11. D. Carlsson, 9 – 12. J. Kopecky, 8 – 13. F. Duval, 8 – 14. G. Galli, 5 – 15. Pons, 3 – 16. U. Aava, 3– 17. M. Wilson, J. Hanninen a M. Östberg, 1.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas