Pro soutěžní tým Racing21 bude nadcházející víkend ve znamení bojů o cenné body, a to v rámci XVI. Lak Racing Rallye Plzeň, druhého podniku Poháru 2+ při Pirelli Rallysprint sérii. Posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha usednou opět do totožného soutěžního vozu VW Polo GTI R5 z předešlé soutěže.
Šestnáctý ročník této jednodenní rallye, která se koná na sever od západočeské metropole, nabídne téměř osmi desítkám přihlášených posádek v kategorii soudobých vozů náročné tratě rozložené do celkem osmi rychlostních zkoušek o celkové délce téměř 75 kilometrů. Soutěž je koncipována do dvou sekcí, vždy po čtyřech měřených úsecích.
Posádka týmu Racing21 Štajf – Rajnoha usedne opět do vozu VW Polo GTI R5 s výrobním číslem #021, připravovaném v dílnách maďarského týmu Turán Motorsport. Vojtěch Štajf bude chtít vylepšit svůj loňský výsledek na této soutěži, kdy se v jejím závěru dokázal probojovat na čtvrtou příčku absolutního pořadí. V letošním roce umocňuje vyšší ambice na pódiové umístění také skutečnost, že dvě nejrychlejší posádky průběžného absolutního pořadí Poháru 2+ v Plzni nestartují.
„S Františkem pojedeme v Plzni teprve podruhé, takže pro nás zůstávají zdejší tratě v podstatě stále nepoznané. Přesto se moc těšíme, protože vloni jsme tu zajeli dobrý výsledek. V Poháru 2+ jsme po úvodní soutěži v Kopné průběžně třetí a tady dostáváme nyní šanci bodový příděl výrazně navýšit. Polo GTI R5, se kterým jsme dojeli Kopnou na bronzové pozici, obsadilo o uplynulém víkendu v soutěži maďarského šampionátu rovněž třetí místo. Z toho usuzuji, že máme všechny předpoklady pro pódiové umístění,“ řekl před sobotním startem Vojtěch Štajf a dodal: „Samozřejmě nastavení podvozku auta, nyní v mírně odlišném designu, provedeme až během čtvrtečního předsoutěžního testu. Myslím, že rozhodujícími faktory bude počasí a s tím spojená volba pneumatik. A zatímco, ten první faktor neovlivníme, na výběr z několika směsí pneumatik Pirelli P Zero budeme dobře vybaveni. Stejně jako na minulé soutěži budeme startovat i v Plzni s číslem 5.“
Stejně jako při minulé Historic Vltava Rallye připraví tým Racing21 také druhý vůz, a to opět pro posádku Jan Bejvl – Petr Behro, startující v Rallysprint sérii historických automobilů 2022. Ti však zamění původní Opel Kadett C GT/E se zadním pohonem za nově zrekonstruovaný Ford Fiesta XR2 Mk1, ve kterém se výkon motoru přenáší na přední nápravu. Pro tuto posádku bude tedy plzeňská soutěž první zkušeností s touto novou technikou. Vůz bude mít startovní číslo 208.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.