Polský pilot Grzegorz Grzyb (Suzuki Swift S1600) skončil devátý a opanoval klasifikaci skupiny A, domácí Roman Odložilík (Fiat Grande Punto S2000) obsadil jedenáctou pozici.
Polská dvojice Grzegorz Grzyb – Robert Handla nastupovala na start Barum Rally Zlín bez konkrétních cílů, neboť jejich prioritou jsou starty v Polsku a na Slovensku. Proto si barumku od prvních kilometrů náležitě užívali a ve výsledkové listině sekundovali nejrychlejším pilotům skupiny A. Postupně se posunuli až na druhé místo za Simona Jean-Josepha. Definitivní obrat nastav v osmém testu. Francouz ztratil více než dvě minuty vinou problémů s brzdami a Grzyb se rázem vyhříval na čele průběžného pořadí dvoukolek. V šesti nedělních úsecích dokázal atak jezdce Citroënu eliminovat, což v cíli znamenalo excelentní devátou příčku absolutní klasifikace.
„Grzegorz šel do závodu s cílem porovnat se s českou špičkou a hlavně Jean-Josephem. Po celou dobu dokázal udržet vysoké tempo, vyvaroval se zásadních chyb. Rovněž suzuka fungovala po celý závod bez problému, jen při prvním průjezdu Trojáku přestal fungovat senzor otáček. Při dané konkurenci je výsledek z oblasti snů. Na druhou stranu se potvrdilo, že se speciály S1600 už to výše nepůjde, a tak uvidíme, jak se to bude v této oblasti v příštím roce vyvíjet,“ komentoval výkon polského pilota manažer týmu JM engineering Miroslav Houšť jun.
Premiéra vozu Fiat Grande Punto S2000 v rukou českého pilota. Tak lze charakterizovat zlínský start posádky Roman Odložilík – Pavel Odložilík. Přípravu vozu na závod výrazně ztížila těžká havárie polského pilota Guzka na Rajdu Rzeszowském čtrnáct dní před startem. Dát vůz do původního stavu se podařilo jen s vypětím všech sil a výrazné pomoci společnosti Abarth. Roman Odložilík se v průběhu závodu pohyboval v druhé desítce výsledkové listiny, s odjetými kilometry postupně zrychloval a nakonec skončil jedenáctý.
„Auto jsme dokončili až ve čtvrtek dopoledne před shakedownem. Po mechanické stránce fungovalo po celý závod výtečně, škoda drobných chyb Romana, které ho stály cenné sekundy. Trochu to byl i důsledek potřeby doladit podvozek na specifické české tratě, na což nezbyl po polském „waterloo“ čas. Speciál S2000 vyžaduje poněkud odlišný jízdní styl než třeba S1600, což se postupně ukazovalo na stále lepších časech. Prostě potřebuje hodně agresivní styl řízení a pak funguje jako hodinky. Nakolik jsme byli k novým speciálům S2000 na začátku sezony rozpačití, teď můžeme směle prohlásit, že v kategorii S2000 je určitě budoucnost. To Barumka jednoznačně ukázala,“ uvedl Houšť jun.
„S konečnými výsledky panovala naprostá spokojenost, před soutěží jsme na umístění kolem desítky příliš nepomýšleli,“ uzavřel Houšť jun.
O tomto víkendu se dvojice vozů Suzuki Swift S1600 objeví na startu soutěže slovenského šampionátu v okolí Popradu (Grzyb a Mölder), v rychlém sledu bude pokračovat i polský šampionát závodem Rajd Nikon. (Gryzb a Guzek). „Doufám jen, že Guzkův start nedopadne stejně jako v Rzeszowe,“ doufá Houšť jun.
JM engineering, www.jmengineering.cz